Sony má do dubna 2024 vložit do vývoje her až 46 miliard korun. Velká část z toho půjde jen na live-service tituly
Se stále rostoucí pravděpodobností, že se nakonec i přes všechny překážky nakonec asi dostane na akvizici celku Activision-Blizzard-King přichází na Sony stále větší tlak investovat. Videohry jsou ostatně větší byznys než kdykoli předtím a velcí vydavatelé utrácejí stále větší částky. Microsoft pravděpodobně takto dokončí právě nákup za 69 miliard dolarů, a i když Sony žádné akvizice neoznámila, sama údajně zvyšuje investice do vývoje her.
- Sony údajně navyšuje investice do vývoje live-service a také VR segmentu
- Investovaná částka do her se má do dubna dalšího roku pohybovat kolem hodnoty 46 miliard korun
Podle nové zprávy finančních analytiků z Nikkei plánuje Sony ve fiskálním roce 2024 (čili do konce března 2024) vynaložit na výzkum a vývoj her přibližně 300 miliard jenů (tedy asi 2,13 miliardy dolarů neboli asi 46 miliard korun). To je více než dvojnásobek toho, co před lety dávala. Ve fiskálním roce 2020 utratila takto podobně např. 22 miliard korun, a i oproti loňskému fiskálu jde u Sony o značný nárůst, když šlo o necelých 42 miliard korun.
I z pohledu letošního roku jde ale ovšem o nezanedbatelnou částku. Podle Nikkei je totiž oněch 46 miliard korun až 40 % celého rozpočtu Sony pro obecný výzkum a vývoj (ten činí asi 117 miliard korun) – neboli jde o větší výdaj než na jakýkoli jiný segment společnosti.
Kromě toho mění Sony prý také ale způsob, jak peníze utrácí. Jak jsme už dříve informovali, firma do budoucna doufá, že do konce roku 2026 bude mít na trhu aspoň 10 live-service her, a nyní podle Nikkei chce i to, aby do roku 2025 na tyto hry dávala až 60 % celého herního rozpočtu. To nutně neznamená, že budou na konto těchto her ubývat finance na více tradiční příběhové zážitky, jelikož se celý rozpočet postupně zvyšuje. Spíše to znamená to, že nové live-service hry budou těžištěm jejich zájmu a také že nositelem peněz pro další léta.
Podle Nikkei bude v centru pozornosti ovšem i více upozaděná rozšířená realita, tedy virtuální a smíšená realita. Společnost Sony údajně takto plánuje to, že se skupina nově získaných studií zaměří na PS VR2 a další obsah pro rozšířenou realitu.