Sony komentuje svou letošní E3 konferenci
Konferenci Sony na E3 2016 považujeme za jednu z nejlepších tiskovek za poslední roky, však si jen vzpomeňte na úvod, při kterém nám byl za hudby symfonického orchestru představen nejnovější přírůstek do série God Of War. Oproti tomu letošní vystoupení japonské společnosti v Los Angeles se neslo v trochu jiném duchu, pozornost byla zaměřena na čtyři nadcházející velké exkluzivity v podobě The Last of Us Part II, Ghost of Tsushima, Spider-Man a Death Stranding. Toto rozhodnutí nyní pro britský list The Guardian okomentoval provozní ředitel evropské pobočky Simon Rutter.
Sony o tomto záměru, kdy se zaměřila na užší vzorek svého segmentu, informovala hráče dopředu, čímž minimalizovala šanci na nepříjemné překvapení, zvláště když i před rokem navazovala na již zmíněnou 2016 konferenci. Přesto se někomu nový koncept nemusel zamlouvat, spekuluje se, že Sony tímto krokem mířila na YouTubery a další influencery, kteří díky změnám prostředí (tzn. stanům), mohli na sociální sítě sdílet daleko více obsahu, než kdyby seděli celou konferenci v jednom jediném sále. Na druhou stranu nelze opomenout, že propojení živé ukázky The Last of Us II s reálným prostředím daného stanu mělo něco do sebe.
„Přijetí tohoto nápadu bylo smíšené“ nedělá si iluze Rutter. Lidé si podle něj užili samotné ukázky z hraní a ocenili jejich kvalitu. Také však zaznívaly hlasy kritizující myšlenku, tempo a samotnou logistiku takto pojaté konference. „Poslední tři roky jsme se snažili naším konferencím vštěpit trochu dramatu, chceme hráčům přinášet něco nového, aby naše tiskové konference nebyly prostou prezentací her. Chceme více evokovat samotného ducha hraní“ dodává Rutter.
Podle mnohých byl přístup Sony neortodoxní, ale alespoň přinesl závan čerstvého vzduchu do oblasti tradičně pojatých konferencí. Dříve mohli někteří hráči spatřovat problém i v tom, že Sony představilo daný titul až příliš brzy, přitom vyšel až třeba za 2-3 roky, hráči tedy čekali až nepříjemně dlouho. Tady Rutter připustil chybu, když zmínil, že opravdu v dřívějších letech ukazovali hry, které byly ještě v raném stádiu vývoje, a byť jejich ukázky na E3 vypadaly skvěle, na vydání si ještě počkaly. I tady lze vidět změnu, avšak s menším otazníkem. Ano, Spiderman vychází již na začátku září, ale u ostatních třech her zatím datum vydání neznáme. Pevně věříme, že druhý díl The Last of Us i do Japonska zasazená rubanice Ghost of Tsushima vyjdou v roce nadcházejícím. U Death Stranding nemůžeme tipovat vůbec nic…
Rutter znovu vyzvedl snahu Sony tvořit dlouhé příběhové hry, které podle něj mají stále naději na přežití v záplavě online her. „Jako společnost, která je lídrem trhu, se snažíme neustále přicházet s novými nápady, neustále trh obohacovat o něco nového. Pokud bychom se o to nesnažili, stáli bychom na straně poražených“ končí rozhovor na obecnější notě Simon Rutter.
A co vy, jak vám se líbila letošní konference Sony, ocenili jste danou změnu? Nebo naopak se vám zamlouval přístup Microsoftu, který sázel jeden trailer za druhým? Dejte nám vědět v diskuzi! A samozřejmě si můžete celou konferenci Sony připomenout i s komentářem Pavla a Davida: