Zpět na článek

Diskuze: Sony bere 90 fps jako minimum pro VR

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
25. 11. 2015 09:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Potíž u rychlo snímkového filmu bude ale, že odhalí, jak shitozní postprocesy na ně byli použitý (Avengers 2 např.)
Dan Vávra o tom píše pěknou jámu pekel v minulém LEVELu a má pravdu. Taky už mám těhle filmů s 2s záběry plný zuby (rozmazané fleky pohybující se strhující akce, kde ve výsledku není vidět zhola nic). Proto tak žeru Gravitaci a například její první, 15 minutový, záběr bez střihu.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
25. 11. 2015 07:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wizard: NVIDIA používá svůj proprietární bordel G-Sync, ke kterému monitor potřebuje speciální modul přímo od NVIDIE, Freesync je VESA Display Port standard a je zdarma.
Tady chybu vidím čistě na straně NVIDIE, nechtějí se vzdát G-Syncu, takže jejich kartám nepovolí Freesync a samozřejmě nedají G-Sync kartám od AMD.

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
24. 11. 2015 09:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Khalashnikovf: Pokud by ovšem třeba Nvidia udělala konzoli... Nebo by třeba Sony investovala do výzkumu...

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
24. 11. 2015 07:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Khalashnikovf: Ne? Neřekl jsem ještě druhou část - proč něco takového Sony nedělá normálně, když stačí tak málo?

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
23. 11. 2015 21:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: Já třeba Vsync používám u každé hry, dokonce i u multiplayerovek. Zpoždění myši naštěstí tak nevnímám (a doufám, že nebudu, už těchhle věcí bylo dost. Proklínám den, kdy jsem zjistil, co znamená antialiasing!) a to trhání obrazu je fakt příšerný, nechápu, jak s tím může někdo hrát! :)

Myslím, že lidi jsou zkrátka na těch 25 FPS zvyklí a opravdu z toho mají ten filmový zážitek, z 60 FPS mají pocit jako z telenovely (a nevědí proč), takže to filmařům bude asi ještě chvilku trvat, třeba pomůže nátlak hráčů. :) Teď jsem viděl snad první televizní reklamu na videohry v Česku (Battlefront), v Praze - Krči je billboard na Fallout, na Kačerově na CoD... věci se hýbou správným směrem. :)

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
23. 11. 2015 21:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@wlosokjan: Ano měl jsem samsung brýle na hlavě asi 20 minut a jako až na to příšerné rozlišení to nebylo špatné :).

GALBATOR
GALBATOR
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: Xbox
23. 11. 2015 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kolik to ma stat?

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
23. 11. 2015 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Khalashnikovf: Tak to aby ta krabička byla alespoň 3x silnější než samotná konzole.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
26. 11. 2015 00:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@TomKQT: Vysokej framerate v menu a inventáři teď řešej nový drivery od AMD tim že se nastaví udržování požadovanýho FPS změnou taktů grafiky. Takže si nastavim třeba 60 FPS a v menu se grafika podtaktuje tak že to má těch 60 FPS a ne 3000 jak to v některejch hrách bejvá kdy mi pak celej komp píská. Takže vsync je podle mě uplně mrtvej pokud se prosaděj podobný technologie. Pokud těch 60 FPS nepřekročim tak žádnej vsync nepotřebuju a navíc tenhle způsob omezení FPS nezvyšuje input lag a je kompatibilní s každou 3D aplikací a hrou. ;-)

@Khalashnikovf: Tak teď jsi to vystinul přesně, mam na současnou kinematografii stejnej názor a zvlášť marvelovky považuju za totální brak jak po stránce obsahu, tak po stránce efektů a celkovýho zpracování filmu. Tam za něco stál akorát první Iron Man a Ant-Man kterej měl vtip, ale jinak je to brak, jak jsi psal, rozmazanej CGI humus s 2 vteřinovejma střihama. Když ten film v akci pauzneš tak je tam jenom rozmazaná blitka a tak je to celej film. Přál bych si aby se filmy začaly točit zase poctivě, s dlouhejma záběrama bez rušivejch střihů a s co nejvíc trikovejma efektama kde to jde.

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
25. 11. 2015 12:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Technologie je v principu stejná: clock snímku grafické karty sesynchronizuješ s clockem refreshe monitoru.... pak už je jen rozdíl ve zhotovení a provedení... to jestli to v jednom případě řešíš nějakou opičárnou s krabičkou a kdo ví čím vším nebo opičárnou s kabelem je jedno. (určitě se výrobci budou dmout že to jedno není a hájit svojí pro krabičkovou nebo protikrabičkovou verzi)... problém je, že to došlo do bodu, kdy z nové supr technologie opičárna vznikla... zrovna tohle mělo být unifikované. pač najednou trh s monitory bude roztržen ve dví a bude se to týkat i televizí a všech dalších panelů a kdo ví čeho všeho.

tohle zkrátka mělo být ve specifikaci display portu 2.0 / hdmi . !!!

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
25. 11. 2015 07:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pidalin: Tearing mi nikdy nevadil a V-Sync jsem zapínal asi jen pokud to bylo nutné - např. když bez něj měla hra (typicky třeba v menu) šíleně velký framerate a třeba to zbytečně zahřívalo grafiku.
Tearing je více viditelný když se náhodou framerate hry téměř srovná s frekvencí monitoru - to potom ten zlom levituje na jednom místě a pomaličku se posouvá.

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
24. 11. 2015 23:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

a jinak problematika V-Sync: tenhle problém už se pomalu chýlí ke konci, protože budou brzo venku a rozšířené technologie jako g-sync a free sync, kdy se monitory 'sčasují' s grafikou a snímky budou přesně lítat na obnovovací frekvenci monitoru 1:1

jen problém, že se ty dva 'ko***i' nedokázali domluvit na jednotném standartu a monitory s jedním budou nekompatibilní s druhým... (takže s výměnou grafické karty přijde i výměna monitoru, když budete měnit značku...) a přitom je to identická technologie.

jo a u V-syncu záleží na tom, jak je implementovaný. čtvrt-vteřinové zpoždění určitě nepřidává žádný, mám dojem že nejhorší možná varianta jsou asi 3 frame pozadu, jinak se jen přepíná kontext obrazového bufferu mezi jedním připraveným a jedním zobrazovaným.

Pokud hra jede ve víc než 60fps, tak se v podstatě jen vytvoří závora pro víc a posílá se oněch 60fps, tam je latence navíc vpodstatě nulová. Horší to je při hraní pod 60fps, tam se už musí přepočítávat. (ale to je přesně to, o čem jsem mluvil v předchozím příspěvku.)

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
24. 11. 2015 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luk83: Můj komentář rozhodně nebyl z kategorie "PC versus konzole", jen jsem komentoval tento článek, který je o konzolích. U aktuální generace konzolí se od úplného začátku furt dokola řeší framerate a rozlišení u her a to právě ve smyslu, že hra xyz má JEN tolik a tolik. Takže si myslím, že můj komentář nebyl žádný prázdný hate, já proti konzolím nic nemám.
A koneckonců u PC to opravdu je jiné. Tam je naprosto možné vydat Oculus Rift a říct, že minimální požadavky pro hru ABC jsou tolik a tolik, ale doporučeno je PC s parametry lepšími. U konzole to přece nejde, ta je pevně daná.
Má pointa prostě byla v tom, že když konzole naráží na hranice už s 2D hrami (monitor), VR bude ještě větší problém, protože vše se vykresluje 2 x, s vražedným framerate a s co nejlepším rozlišením.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
24. 11. 2015 09:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: a co to má s tím společného? Sony najednou ořeže všechny hry graficky, aby se rozjely na VR? Kdo by potom dával 10k ,nebo kdo ví kolik za VR, kde bude horší obraz?

Sám jsem zvědavý, jak tohle dopadne, ale spíše ty tady působíš jako někdo, kdo tomu chce uvěřit za každou cenu

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
24. 11. 2015 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Khalashnikovf: Steam machine :-)

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
24. 11. 2015 08:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Khalashnikovf: OK, cena dává smysl. Ale nemyslím si, že mít mnohem silnější konzoli než konkurence je nějak špatně, pokud by cena byla srovnatelná, tak je to ohromná výhoda té konzole. Nikdy se to nikomu nepovedlo, ale stejně...

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
24. 11. 2015 08:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: Protože to VR bude stát bez mála 10 000,- ? Protože takovou konzoli by si koupilo tak max 40% aktuálních kupujících?
Ale no tak. A hlavně není ani žádoucí mít konzoli dvakrát tak výkonější, než má konkurence. Protoež by pak 3rd party starna musela dělat hry dvakrát a na tu tech pokročilejší by se museli více snažit aby nebylo vidět, jak ta hra hnusná je a naopak u slabší konkurence by tu hru nešlo zredukovat, protože by to ten druhej krám nezvládal.

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
24. 11. 2015 07:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: Hate za každou cenu? Troll v akždém případě?

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
23. 11. 2015 22:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: coz vzhledem k nulove zkusenosti s timto u kazdeho, kdo to napise, je docela mizerny argument :)

neni lepsi pockat s takovym soudem, az to vyjde a zkusime si to? ;)

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
23. 11. 2015 20:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wizard: No a teď si vem že některý magoři ještě hrajou s Vsyncem kterej udělá z těch tvejch 40ms snad čtvrt vteřiny. :-D Nechápu jak někdo může hrát s Vsyncem a nechápu jak někomu může 30FPS ve hře připadat dostatečný. V novejch hrách mizí input lag často až když je FPS výrazně nad 100 (třeba v dying light) a při 30FPS je myš totálně opožděná, i při 60 FPS je myš opožděná, i když už je to většinou celkem přijatelný, ale třeba trefit se do něčeho v inventáři při 60 FPS ještě taky neni uplně snadný, ta myš prostě opožděná je.

@Tataboj: Moje oko je tak trénovaný že dokonce v kině nadávam jak se ty moderní CGI filmy šíleně sekaj. Třeba v Hobitovi v prvnim díle je to vidět hned v úvodní scéně s drakem, kamera se při švenkování tak příšerně trhá že se mě z toho v kině bolela hlava. Už mělo bejt dávno minimálně 48FPS u filmů jako standard, nechápu proč to furt v kině dávaj ve 24FPS. Dyť sakra ty filmy přece musej točit při 60FPS ne?

PS: Když ve Falloutu 4 zrušíte FPS lock tak je hra zrychlená při vyšších FPS - to je fakt fail jak prase když si vezmu že spousta hráčů má 120 nebo 144 Hz monitory a musí to stejně hrát zamčený na 60FPS. Bethesda se asi zbláznila nebo co. :-)

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
23. 11. 2015 19:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Tataboj: latenci nad 10+ ms prostě cejtíš. je fuk z jakejch všech zdrojů se nasčítá, ale je to tak.

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
23. 11. 2015 19:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak to budiž PSVRřům země lehká. :)

@Wizard: Jako, na film se koukám bez problémů, ale mé hrami trénované oko to trhání pozná (obzvlášť třeba při pomalém pohybu kamery ze strany na stranu) a klidně bych snesl těch 45 nebo 60 FPS.

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
23. 11. 2015 18:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

nedávno jsem zrovna tyhle framy přepočítávál na latenci, tak to sem hodím, jak se to s tím má:

V okamžiku, kdy pouze sledujeme určitý děj, je snímkování 24 obrazovek za vteřinu zcela dostatečné a vytváří iluzi plynulé animace pohybu. Problém ovšem přichází v momentě, kdy zároveň onen pohyb přímo ovlivňujeme za pomoci nějakého vstupního zařízení: nejpatrnější to je u myši (pohyb hlavou bude ten samý případ), která jen za pomoci lehkého pohybu dokáže pohnout s celou scénou o razantně větší úhel, než kolik bylo vynaloženo pohybu vstupního.

Pokud bereme v potaz tuto vstupně-výstupní zpětnou vazbu, připadá nám hra s vyšší snímkovací frekvencí mnohem plynulejší než hra se snímkovací frekvencí nižší.

Kupříkladu takový monitor má latenci 8ms, a kupříkladu taková myš snímkuje s frekvencí 1000hz. Mezi frekvencí a časem platí nepřímá úměra kdy f = 1 / s
(tenhle vzoreček si zapište za uši, pro celé tohle přepočítávání je zásadní!)

(pro zajímavost: ve windows 8 bez dodatečných úprav driverů myš snímkovala s frekvencí pouze 250hz. V 8.1 už to je myslím opravené, ale koho to zajímá přesně, vygooglete si o tom víc)...

Pro srovnání, profi-herní monitory s tn panely cílí na latence kolem 2ms, ovšem snímkovací frekvence při 25 fps má pouze 25 hz... Zde se hodí právě onen vzoreček f = 1 / s.

25 hz je 1/25 vteřiny... 0,04s což je 40ms,

40 ms uplyne před vygenerováním nového snímku... to je přesně ten bod, kde vzniká pocit neplynulosti. u filmu nepostřehnutelný (vaše dění nemá na videomateriál žádný vliv), u hry však zásadní (obraz je vždy o kus v minulosti oproti vašemu vstupu)... a u herní helmy velmi pravděpodobně kinetózu vyvolávající...

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
23. 11. 2015 18:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Luk83: co sem pletes rastr? To je problem technologie oculusu, staci zvolit na zacatku normalni displej bez silenyho ramecku kolem pixelu a staci ti 720p, dost mozna i 600p. ;) kdyz budu resit beznej iphone displej s roztazenim obrazu, tak neni problem v nicem.. Navic, nikdo netvrdi, ze se to musi v tom rozliseni displeje i renderovat:.

Wizard
Wizard
Level 1 Level 1
25. 11. 2015 13:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Dokonce. Pak mi teda vysvětli, co výrobci gpu blbnou. Přes rivalitu a konkurenci ztratili obecnou soudnost?

Reklama
Reklama