Zpět na článek

Diskuze: Sony aktualizuje firmware PS4

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

thebigfoot68@gmail.com
thebigfoot68@gmail.com
Level 1 Level 1
6. 10. 2017 17:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mischmo: Odpusť mi jízlivost mé předešlé reakce a dost možná i téhle. Pokusím se vysvětlit, co mě tak štve. Jestliže Sony v poslední době otitulkovala svoje hlavní exkluzivity pro Finy, Švédy, Nory a Dány, protože podle zákonitosti tržní ekonomiky se to vyplatí a Playstation úspěšně penetruje jejich trh, pak se ještě holedbá, že jejich stroj je už přeložen do všech jazyků, kromě elfštiny, tak je můj pocit nasranosti dost možná na místě. Když se začne rýsovat česká lokalizace, zdejší redakce kolem tématu tak trochu našlapuje jako někdo, kdo chce zachovat politickou korektnost vůči menšině (mluvím spíš o podcastech a vysílání), jako by zapomněla, pro koho web dělá. A když se člověk podívá do diskuse, chytrolíni tady prohlašujou, že čeština je zbytečný jazyk a Tvoje akcentovaná potřeba se přizpůsobit, mi zní v uších až moc povědomě. Je mi z toho všeho na blití. Pochop to tak, že já vnímám velikost světa, ale taky naše místo v něm.

A teď ke konci Tvého příspěvku - Švédi by si přáli, aby hry nebyly překládány. Takový chytrácký názory jsem slyšel i u Čechů a s prominutím, podle mě jde o naprostou pozérskou stupiditu, která najde v oporu jen v případě, že by dotyčný neměl na výběr. Co takovému člověku brání, nepřepnout na svou mateřštinu a dál si vše užívat pěkně ve své oblíbené angličtině?

V předešlém příspěvku Tě napadá možnost, poslat peníze na lokalizaci přímo vývojářům, kterou opatřuješ smajlíkem, jenž jsem si vyložil jako ironický. Když Ti odpovím, že jakási forma lokalizovaného DLC již byla konzultována a zavrhnuta, protože by to nevypadalo dobře, chceš po mě podklady, jestli by se to vyplatilo - neargumentuješ tak trochu už sám proti sobě?

link na rozhovor s panem Schovancem

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1337466849684760&substory_index=0&id=1210744439023669&__tn__=%2As%2As-R

Mischmo
Mischmo
Level 1 Level 1
5. 10. 2017 12:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já si nemyslím, že by problém s angličtinou měly zrovna děti, po českých překladech křičí mnohem častěji starší lidi, kteří se angličtinu nikdy neučili. Docela je chápu, já bych taky nebyl zrovna nadšený, kdyby všechno bylo jenom v němčině, protože německy neumím ani slovo, ale na druhou stranu je to z jejich strany docela lenost.

Když jsem začínal hrát hry v době Segy a prvního PlayStationu,taky jsem anglicky neuměl vůbec nic a o českých překladech jsme mohli v té době nechat jen zdát. Ale právě díky tomu jsem se naučil angličtinu tak dobře. A dnešní děti jsou na tom díky internetu ještě mnohem líp, angličtinu ovládají mnohem líp než předchozí generace a to stejné platí pro elektroniku, tam ani nemusí rozumět tomu, na co klikají, ale jde jim to tak nějak automaticky, skoro jak kdyby se s tím narodily.

Další věc je, že hry nebývají většinou jen anglicky, ale v několika světových jazycích, takže pokud se někomu vyloženě příčí angličtina, může se naučit jakýkoli jiný významný jazyk, vždyť ono se to přece nehodí jen pro hraní her.

Souhlasím, že by bylo fajn, kdyby českých překladů bylo víc, já je sice nepoužívám, ale spousta lidí by si tak mohla užít příběh, který třeba jinak nepochopí. Ale vzhledem k tomu, že čeština není až tak významný světový jazyk a Česka republika není kdo ví jak velká země, nedá se předpokládat, že by v dohledné době českých překladů nějak přibylo.

Takže podle mě mají lidi dvě možnosti, brečet, že neumí žádný světový jazyk, nebo s tím něco udělat, vybrat si jazyk a začít se ho učit. Nebojte, češtinu vám tím nikdo nebere a ani se ji nesnaží vytlačit, jen je potřeba se občas taky přizpůsobit, ne jen vyžadovat přizpůsobování po ostatních.

Ještě mě napadla třetí možnost, můžete vývojářům poslat peníze a zafinancovat český překlad :-) z prodejů se jim to totiž asi nevrátí.

Miami Vice
Miami Vice
Level 1 Level 1
4. 10. 2017 14:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mart9: Josef Jungmann je můj prapředek. Nikdy nevím, jestli na něj mám bejt hrdej anebo naštvanej!? Čeština je ve světě úplně zbytečným jazykem, ale naším domácím, takže teď tu spousta lidí bojuje dokonce i s tou superprimitivní angličtinou a to je dost hrůza, zvlášť 25+ let po pádu komunismu...

A to jsou dnes takový možnosti!!

Co se mě týče, tak já bych těm dětem tu angličtinu cpal do tý hlavy furt a nejen tu angličtinu. Čím víc jazyků znáš...

Já jsem si jako malej všude všechno pořád překládal a neustále listoval klasickým slovníkem, abych všemu rozumněl a pak jsem strávil víc času hledáním slovíček než hraním, ale teď se mi to zatraceně hodí, ať už kvůli hrám anebo i v zaměstnání.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 10. 2017 13:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: pokud to tak bylo, tak je to zrovna tvoje zkušenost a jistě nezahrnuje všechny učitele ČR :). A na jaké základce si byl jen pro info? :)

@Wumitai: čistě řečeno nemáš žádné statistiky, to mi stačí díky za odpověd :).
Teorie postavená na jednom klukovi, který jezdí k babičce. Nepopírám že dneska děti umí daleko lépe anglicky.

Merengues9
Merengues9
Level 1 Level 1
4. 10. 2017 12:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

:-))))

Mart9@tiscali.cz
Mart9@tiscali.cz
Level 1 Level 1
4. 10. 2017 11:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Líbí se mi, že na tomhle webu konečně jede diskuse. Já třeba češtinu do menu nepotřeboval, ale mít PS4 v češtině je PŘÍJEMNÉ. To si myslim, že je správné slovo.

A jinak za všechno mohou pánové Jungmann a Dobrovský. Kdyby tehdy nebyli tito obrozenci tak aktivní, mohli jsme dnes perfektně umět německy a bylo by po problému.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 10. 2017 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: já tady nic nepropaguji, to je na každém, jak to chce mít, já jenom píšu svoje zkušenosti a věci, který se mi staly, když sem si koupil ps3 a byla v angličtině. A celkově přístup k anglickému jazyku. A podle mně i dítě se během pár hodin, naučí zacházet s tou konzolí, dnešní děti mají mnohem větší zkušenosti s elektronikou než děti v roce 1985. To je prostě fakt, dnešní děti se podle mně, ve světe elektroniky neztratí. Ta čeština je spíš pro takový ty co všechno potřebují mít v češtině, protože co je český to je dobrý, to je prostě čecháčství.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 10. 2017 08:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wumitai: Tu logiku kterou propaguješ ty, tak by za chvilku v našich Českých kinech jel film v AJ a titulky také.
A vlastně lidé by se mohli naučit rovnou čistě jen anglicky všechny knihy předělat v knihkupectvích do AJ a je to.
Musíš se jen trošku zamyslet nad tím, že lidé přijdou z práce, zapnou hru a pokud je možnost češtiny, což na pc je celkem dost (není se co divit že lidé hrající na konzolích to chtějí stejně), tak si jí tam dají. Ono mít poměrně velkou slovní zásobu a pochopit naprosto všechno co se děje ve hře není jednoduché.
A pokud ti uteče jedno slovíčko někde při příběhovém videu, tak pochybuji že si to zastavíš a přetočíš zpátky vytáhneš slovník a jedeš :D. Pokud je hra v AJ tak mi to nevadí a většinou také rozumím všemu, ale pokud je možnost ČJ tak sem s tím :).
Pořád jsme v ČR a chceme hry i filmy s ČJ titulky :-P.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 10. 2017 06:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

další petice ? a komedie pokračuje :D

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
3. 10. 2017 22:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To bude srandy, az Cinani zkoupi vsechny vydavatele a vsechno bude free to play rozsypatej caj s microtranskama.

stul.drabik@seznam.cz
stul.drabik@seznam.cz
Level 0 Level 0
3. 10. 2017 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ta aktualizace mi je na p.d.Nestrímuju,filmy přes to nedávám,A Ps4 Pro nemám.18 mi bylo.Co mi tam chybí je ta čeština.

Jsoucno
Jsoucno
Level 1 Level 1
3. 10. 2017 13:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hmm, ja treba cekal PS store v cestine, tohle je fakt sranda, s tou cestinou. Takhle je to, i podle mne pro lidi co maji konzoli dele jak rok, zbytecne, protoze uz si stejne plno veci osahali.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
3. 10. 2017 13:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

no a hlavně je tam ta čeština, kterou si vydupali dysgrafičtí hráči, zdravím konzolistu. Tak snad to stálo za to, kdyby to přidávalo české titulky do her, tak neřeknu ani popel, ale takhle.......je to smíš úsměvné :))

Mischmo
Mischmo
Level 1 Level 1
9. 10. 2017 08:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@thebigfoot68: Pořád si budu stát za tím, že dokud tady české překlady nejsou, lidi by se měli snažit aby hrám rozuměli, když je chtějí hrát. Ale rozhodně to neznamená, že by měli vzdát boj za české překlady, určitě jim fandím a doufám, že se jim podaří přesvědčit vydavatele, že české překlady se taky vyplatí. Je sice pravda, že tím lidi příjdou o skvělý důvod, proč se naučit anglicky, ale jak říkáš, PlayStation má být zdrojem zábavy a ne učebnicí jazyka. Dnešní děti už se angličtinu asi stejně mnohem víc učí díky internetu, YouTuberům atd.

To financování českého překladu jsem opravdu myslel ironicky. Myslel jsem to tak, že když někdo chce po vývojářích / vydavatelích český překlad, má jim zaplatit všechny výdaje spojené s vytvořením překladu. Což je samozřejmě nereálné, proto ten smajlík. Ta možnost s placenými DLC překlady kterou zmiňuješ už zní mnohem reálněji a dokonce to jako dočasné řešení nemusí být vůbec špatné, proto jsem k tomu měl ty dodatečné otázky. Takže si nemyslím, že bych tím argumentoval sám proti sobě. Ale máš pravdu, že v Sony by tohle asi jen tak nepovolili. I tak by mě ale zajímalo, jestli by se tímhle způsobem skutečně překlady zaplatily a jakou cenu DLC by museli nastavit, aby to fungovalo.

Link na rozhovor mi bohužel nefunguje, píše to "Požadovaná stránka se teď nedá zobrazit. Může být dočasně nedostupná, odkaz, který jste použili, může být chybný nebo prošlý, nebo nemusíte mít příslušná práva pro její zobrazení."

thebigfoot68@gmail.com
thebigfoot68@gmail.com
Level 1 Level 1
5. 10. 2017 15:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To, jak jsou lidi vlastně líní, když se chtějí bavit hraním hry ve svém jazyce, je taková klasika, která musí zaznít v každé diskusi o češtině ve hrách. Díky za ni! Je potřeba si uvědomit, že tento skvělý japonský výrobek je především učebnice cizýho jazyka.

Další klasikou jsou odborníci, kteří přesně ví, jak se to vývojářům, či vydavatelům nevyplatí. Zajímalo by mě, podle kterých dat se vlastně řídí. Nebo jen stále papouškují, co si přečetli někde jinde?

Příspěvek pode mnou obsahuje obě tyto “klasiky” a navrch přidává ujištění, že uživatel sám rodný jazyk ve hrách nepoužívá a poučení, že je třeba se přizpůsobit. Skutečně ještě jednou - děkuji!

A ještě dodám, než budeš příště chytře radit, jak na to, že připlatit si za češtinu formou placeného updateu (jakéhosi lokalizačního DLC), to už samozřejmě někoho napadlo. Sony by na to ale nikdy nepřistoupila, protože by bylo špatný PR, aby si někdo připlácel za to, co jiný má standardně, např. Fini,Švédi atd... Cítíš v tom ten paradox?

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 10. 2017 14:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Minstriel: statistiky máš venku, popřípadě na každé škole, v obchodním době a nebo všude kde se mládež pohybuje. se schválně podívej co drží v ruce (tablety, iphony, notebooky a já nevim co ještě, dneska vychází) a jak zkušeně s tím manipulují.

Merengues9
Merengues9
Level 1 Level 1
4. 10. 2017 13:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wumitai: ja jsem s tebou s nejakym rozumnym disktutovanim skoncil, jen se smeji tvoji hlouposti :-))

Mart9@tiscali.cz
Mart9@tiscali.cz
Level 1 Level 1
4. 10. 2017 12:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To, co tady píšete, vypovídá spíš o tragickém českém školství než o tom, že by dnešní děti byly velmi zdatné v angličtině.

Merengues9
Merengues9
Level 1 Level 1
4. 10. 2017 10:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wumitai: a kde jsem neco takoveho napsal ja? A ono, ze jsi totalni idiot neni znat jen z teto diskuze, ale celkove jak vidim tady na hrej nebo na csfd.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 10. 2017 08:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Merengues9: @avari: Já sem napsal jenom svůj názor a pohled na věc, a proto sem hned idiot, který má být vyhoštěn a má být ocejchován, a že nenávidím češtinu, český jazyk a Český národ ? To sem napsal kde ? Si nevzpomínám že bych něco takového psal. Vy jste docela povedený.

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
4. 10. 2017 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Navíc když člověk sleduje filmy v anglickém jazyce s českými titulky a hraje hry v anglickém jazyce, tak se naučí mnohem lépe angličtinu, než kdyby si ji učil ve škole. Tohle je nejlepší základ, jak se naučit angličtinu, pak samozřejmně ty kazety s anglickým jazykem další způsoby, jak do sebe ty slova a výslovnost nasoukat. Ale když člověk hraje hru, která má anglický dabing a anglické titulky, tak to mnohem lépe pochopí a pak ho nerozhodí, když v životě narazí na něco co vyžaduje angličtinu. Ale samozřejmně, nikdo z toho nic nemusí dělat, pak ale nefňukejte že všechno je v angličtině a že ničemu nerozumíte, tomuhle se řiká rozměklost, něco jako želé.

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
4. 10. 2017 04:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nejlepší je, že tam ta podělaná hláška při vstupu do Store pořád je :D

Malekith
Malekith
Level 1 Level 1
3. 10. 2017 14:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ale stejně je o k smíchu :D Sony vydá češtinu a lidi stejně nadávají .. Já aspon zjistím, co že to ta konzole kromě hraní umí :D

DJBlack
DJBlack
Level 1 Level 1
3. 10. 2017 14:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@konfrst.jan: No, PS Store nás otravovat s upozorněním nepřestane :/

Wumitai@seznam.cz
Wumitai@seznam.cz
Level 1 Level 1
3. 10. 2017 13:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

kdyby to zpřístupnilo třeba, do her české titulky, tak to bral a uznal, jako dobrou věc, ale k tomuhle sem se už vyjádřil.

Reklama
Reklama