@Zerosekai: Ani se ti nedivím. Kdyby se obtížnost dala změnit v průběhu hry, možná bych se nakonec v průběhu hraní uchýlil ke snížení obtížnosti o jeden stupeň. A v určité chvíli jsem i uvažoval, že bych hru rozehrál znovu na nižší obtížnost, ale nechtělo se mi zahazovat progress. Navíc krátce na to jsem začal dostávat užitečné skilly, takže ta obtížnost začala být přijatelnější.
@Cuba Stromek: Přesně tak, naprostý souhlas, jen ať se předhánějí, pro nás hráče to přináší jen výhody. Představení PS5 taky očekávám letos na E3 a prodej nejspíš tak na podzim 2019.
@Merengues9: Jsem majitelem PS4 Pro (předtím původní PS4) a jako prostředníček to ani náhodou nevidím. Spíše naopak, uvítal bych, aby tady PS5 byla co nejdřív, protože pak by Last of Us 2 mohlo vyjít rovnou na PS5. Navíc pokud bude PS5 nabízet zpětnou kompatibilitu, není problém prodat Pročko a hned ti klesne cena, kterou zaplatíš za PS5 téměř na polovinu. To je pořád levnější, než upgrade grafické karty na PC.
Jen doufám, že v rámci zpětné kompatibility budou podporovat i původní PS VR, protože pokud ne, pak bych Pročko nejspíš neprodával. Ale nechávat si ho jen kvůli VRka není úplně optimální řešení.
No uvidíme, taky od toho moc nečekám, ale maximálně budu příjemně překvapený. Než jsem začal hrát dvojku, taky jsem nebyl zrovna nadšený z toho, že už nebudu hrát za 'Válku', ale nakonec se Smrťák ukázal jako docela frajer. Příběhové rozuzlení od trojky nečekám. Předpokládám, že to bude stejné jako u dvojky a příběh se zastaví přesně na stejném místě, jako v jedničce s tím, že se akorát dozvíme něco navíc a uvidíme události z pohledu už třetího jezdce apokalypsy. Což nemusí být úplně špatné, protože třeba u dvjojky jim to vyšlo a konec byl hodně povedený a krásně to zapadlo do toho, co jsme viděli na konci jedničky.
Ale asi bych byl taky raději, kdyby se už příběh posunul dopředu, protože jestli se v třetím a případném čtvrtém pokračování podíváme jen na to stejné časové období z pohledu zbývajících dvou jezdců apokalypsy a teprve v případném pátém pokračování se dočkáme konečného rozuzlení, tak si během hraní pětky už dávno nebudu vzpomínat na to, co se stalo v prvním Darksiders. Už teď jsem spoustu věcí zapomněl, přece jenom už to brzo bude 8 let co jednička vyšla.
@digmen: Asi tak. A to nehledě na to, že v těch 210 Kč je zahrnuto i cloudové uložiště, možnost hrát s kamarády přes SharePlay, exkluzivní slevy pro PS Plus předplatitele, které probíhají například i právě teď (Double Discounts) a možnost hrát vzdáleně i když nemáte PS4 zrovna u sebe (např. na PS Vita nebo PC). Ale někteří lidi by prostě měli nejraději všechno zdarma a jakékoli poplatky za služby považují za krádež.
Já si nemyslím, že by problém s angličtinou měly zrovna děti, po českých překladech křičí mnohem častěji starší lidi, kteří se angličtinu nikdy neučili. Docela je chápu, já bych taky nebyl zrovna nadšený, kdyby všechno bylo jenom v němčině, protože německy neumím ani slovo, ale na druhou stranu je to z jejich strany docela lenost.
Když jsem začínal hrát hry v době Segy a prvního PlayStationu,taky jsem anglicky neuměl vůbec nic a o českých překladech jsme mohli v té době nechat jen zdát. Ale právě díky tomu jsem se naučil angličtinu tak dobře. A dnešní děti jsou na tom díky internetu ještě mnohem líp, angličtinu ovládají mnohem líp než předchozí generace a to stejné platí pro elektroniku, tam ani nemusí rozumět tomu, na co klikají, ale jde jim to tak nějak automaticky, skoro jak kdyby se s tím narodily.
Další věc je, že hry nebývají většinou jen anglicky, ale v několika světových jazycích, takže pokud se někomu vyloženě příčí angličtina, může se naučit jakýkoli jiný významný jazyk, vždyť ono se to přece nehodí jen pro hraní her.
Souhlasím, že by bylo fajn, kdyby českých překladů bylo víc, já je sice nepoužívám, ale spousta lidí by si tak mohla užít příběh, který třeba jinak nepochopí. Ale vzhledem k tomu, že čeština není až tak významný světový jazyk a Česka republika není kdo ví jak velká země, nedá se předpokládat, že by v dohledné době českých překladů nějak přibylo.
Takže podle mě mají lidi dvě možnosti, brečet, že neumí žádný světový jazyk, nebo s tím něco udělat, vybrat si jazyk a začít se ho učit. Nebojte, češtinu vám tím nikdo nebere a ani se ji nesnaží vytlačit, jen je potřeba se občas taky přizpůsobit, ne jen vyžadovat přizpůsobování po ostatních.
Ještě mě napadla třetí možnost, můžete vývojářům poslat peníze a zafinancovat český překlad :-) z prodejů se jim to totiž asi nevrátí.
@DeviR1: Ok, dík za info, s tím sdílením to zní dobře. Kdyby to nešlo zakázat, asi by mi to hodně vadilo. A možná ještě víc lidem z mého friend listu, např. dneska jsem si natípal minimálně 30 screenshotů z Hellblade a nerad bych tím zahltil timeline :-)
A s tou přehledností rozhraní, jak říkám, je to věc názoru, mně nic nechybí v rozhraní ps4 a tobě nic nechybí v rozhraní xboxu. Hlavně že jsou všichni spokojení :-)
@Ja.set: Jak to sdílení her a předplatného funguje? Něco jako na steamu, když si přidáš lidi z friend listu do rodiny a oni pak můžou hrát hry z tvé knihovny, když zrovna nic nehraješ?
@Merengues9: Však ano. Na podzim 2019 už to budou 3 roky od vydání Pročka. Když vyšlo Pročko 3 roky po vydání PS4, taky nás to nezastavilo od toho, abychom si Pročko koupili. Navíc PS4 Pro byl jen mezigenerační stupeň, všude to tak bylo prezentováno, takže se už při nákupu dalo očekávat, že jsme zhruba někde v polovině této generace konzolí.
Já doufám, že se to potvrdí. Bound bych si určitě rád zahrál, vypadá to moc pěkně a párkrát už jsem se po něm koukal. Staré wormsy bych si asi jen tak nekoupil a asi je ani moc hrát nebudu, ale určitě aspoň vyzkouším.
Každopádně jsem rád, že se rozhodli nedávat každý měsíc jen AAA hry, takhle se můžou trefovat do vkusu pokaždé jiné skupině lidí. Poslední měsíce byly sice nabité, ale všechno to byly hry, které už jsem měl. Přesně proto jsem se obával toho, že se lidem podaří přesvědčit Sony, aby začali dávat více AAA her. Pokud se to ale bude takto střídat, tak mi to moc nevadí a třeba se i já jednou dočkám a dostanu v PS Plus některou z AAA her, po kterých jsem jen pokukoval, ale nedostal jsem se k jejich nákupu :-)
Taky je fajn, že konečně začali dávat i VR hry. Posledně RIGS a teď Bound, jen tak dál Sony.
@Corra: Já jsem si to nedokázal představit taky, dokud jsem Diablo hrál jen na PC. Pak jsem si koupil PS4 verzi a k mému překvapení se hra ovládá na gamepadu mnohem lépe. Když jsem si pak po nějaké době zapnul PC verzi, připadalo mi ovládání strašně nepohodlné.
Tak tohle je hodně smutné. Na druhou stranu teď zase můžu doufat, že se Amy Hennig nějakým zázrakem opět dostane k vývoji Legacy of Kain a konečně se dočkáme dalšího dílu. I kdyby to mělo trvat ještě 5 let. Sakra, i kdyby 10, hlavně ať se ještě někdy dozvím, jak ten příběh dopadne.
@thebigfoot68: Pořád si budu stát za tím, že dokud tady české překlady nejsou, lidi by se měli snažit aby hrám rozuměli, když je chtějí hrát. Ale rozhodně to neznamená, že by měli vzdát boj za české překlady, určitě jim fandím a doufám, že se jim podaří přesvědčit vydavatele, že české překlady se taky vyplatí. Je sice pravda, že tím lidi příjdou o skvělý důvod, proč se naučit anglicky, ale jak říkáš, PlayStation má být zdrojem zábavy a ne učebnicí jazyka. Dnešní děti už se angličtinu asi stejně mnohem víc učí díky internetu, YouTuberům atd.
To financování českého překladu jsem opravdu myslel ironicky. Myslel jsem to tak, že když někdo chce po vývojářích / vydavatelích český překlad, má jim zaplatit všechny výdaje spojené s vytvořením překladu. Což je samozřejmě nereálné, proto ten smajlík. Ta možnost s placenými DLC překlady kterou zmiňuješ už zní mnohem reálněji a dokonce to jako dočasné řešení nemusí být vůbec špatné, proto jsem k tomu měl ty dodatečné otázky. Takže si nemyslím, že bych tím argumentoval sám proti sobě. Ale máš pravdu, že v Sony by tohle asi jen tak nepovolili. I tak by mě ale zajímalo, jestli by se tímhle způsobem skutečně překlady zaplatily a jakou cenu DLC by museli nastavit, aby to fungovalo.
Link na rozhovor mi bohužel nefunguje, píše to "Požadovaná stránka se teď nedá zobrazit. Může být dočasně nedostupná, odkaz, který jste použili, může být chybný nebo prošlý, nebo nemusíte mít příslušná práva pro její zobrazení."
Mně osobně se "lepší grafika" v Rise of The Tomb Raider zdála spíš škaredější, všechno jako by bylo víc rozmazané. Naproti tomu 4k režim vypadal úplně úžasně. Kdybych ale neměl 4k TV, určitě bych raději hrál s vyšším frameratem než s "pěknější grafikou".
@Jsoucno: Je to tak, jak říká Zerosekai. ne všechny světy se ti v této hře otevřou. A pokud během hraní rovnou plníš i vedlejší úkoly a sbíráš všechny věci, tak toho endgame obsahu zase tolik není. Na nejvyšší otížnost mi ale endgame i tak zabral dost času. Nejlíp se mi začínalo v Muspelhaimu, pak jsem se přesunul do Niflhaimu a po dokončení všeho v Niflhaimu jsem se vrátil dokončit obsah do Muspelhaimu. Během toho jsem postupně redukoval valkýry s tím, že jako úplně poslední věc ve hře jsem se vydal zabít poslední valkýru a ta mi dala zabrat úplně nejvíc. Asi nejsem úplně nejlepší hráč, ale než se mi ji konečně podařilo zničit, zabralo mi to tak 5-6 hodin :-D Kdyby se někdo chtěl podívat, tady jsem si nahrál video z posledního úspěšného pokusu https://www.youtube.com/watch?v=CNpPhbo2z5k
Jinak doufám, že jsem ti nic nevyspoiloval, každý má totiž tu hranici co považuje za spoiler trochu jinde, tak snad jsem ti nepokazil zážitek ze hry :-)
A ohledně křivky obtížnosti s tebou souhlasím. Je to asi hodně poznat na všech obtížnostech. Nejtěžší je začátek, tam jsem dostával hodně na prdel a připadal jsem si, jako bych nepřátele mlátil pěnovou zbraní. Pak jsem se do toho začal dostávat, začaly přibývat skilly a i když to nebyla procházka růžovým sadem, bylo to o dost jednodušší. Ale na druhou stranu na tu nejvyšší obtížnost stejně nemůžeš nikdy polevit, protože jinak se ti nepřátelé během boje vylevlí na tak vysokou obtížnost, že už je nebudeš schopný porazit. Jednodušší to ale je hlavně díky tomu, že si můžeš nastavit spoustu crowd control dovedností a pak už se to dá zvládnout mnohem líp. Na konci ta obtížnost zase hezky vygraduje, to ale až v těch nepovinných lokacích.
A jinak temní elfové jsou sice otravní, ale nejvíc otravní mi za celou dobu stejně přišli revenanti. Ti mě srali od začátku až do konce :-D
@Ja.set: Aha, dík za odpověď. To zní dobře. Zrovna teď bych něco takového využil, abych kámošovi mohl nasdílet Hellblade. A to k tomu není ani potřeba se na kámošově konzoli připojit a nastavit si ji jako primární konzoli, jako je to u Sony?
@Wumitai: No máš se na co těšit, ta obtížnost je fakt hodně brutální. A levlení nepřátel během boje je dost komplikující element. Hlavně na začátku hry, než si na to zvykneš. To jsem měl snad po každém vyhraném souboji úplně stejně skvělý pocit jako po poražení bosse v soulsovkách :-D
@Wumitai: Tak počkej až si to rozehraješ na tu nejvyšší obtížnost :-D Tam pokud nesundáš revenanty hodně rychle, tak už je většinou moc nesundáš. Při útoku zblízka jsou schopní na tebe strašně rychle zaútočit a sundat tě na jednu ránu. Takže jsem se je většinou snažil zabít na dálku, což se docela dalo, když tam nebyla hromada dalších nepřátel. A většinou když jsem se dostal do boje, ve kterém byli revenanti, tak moji prioritou bylo nejdřív zničit revenanty a pak až cokoliv jiného.
Ale je fakt, že na ostatní obtížnosti jsem to nehrál, takže nemám s čím srovnávat a možná jen přeháním :-D Třeba to ostatním takové problémy nedělá. Navíc je to asi dost i o způsobu boje, každému sedí/dělá problémy něco jiného :-)
Mám kompletně dohráno na obtížnost Bring Me God of War a jestli v New Game+ ještě zvýší obtížnost, tak nevím jestli budu mít odvahu se do toho pustit. Už teď to bylo to nejtěžší, co jsem v jaké hře zažil a s úlevou jsem schovával disk zpátky do krabičky hned po získání platinovky :-D Hlavně ty nepovinné věci na konci hry mi daly dost zabrat. Průchod samotnou kampaní se ještě jakž takž dá, když člověk dělá všechno postupně a neleze tam, kam by ještě neměl.
@Jozoo: Já jsem nikde neříkal, kdy jsem s hraním FF XIV skončil ;-) říkal jsem jen, že jsem skončil po roce hraní. A to bylo zhruba před rokem. V té době jsem měl veškerý aktuálně dostupný obsah dohraný, včetně Anima weapon, Coils of Bahamut a dvě části Alexandera - třetí v té době ještě nebyla. A kromě své hlavní třídy (summoner) jsem měl naexpovaných ještě pár dalších, ale ok, všechny jsem ani zdaleka neměl, takže prostor na rozvoj tam samozřejmě pořád byl.
A i po té době mě pořád láká koupit nové DLC a naskočit zpět do hry, ale vzhledem k tomu, kolik času je potřeba tomu investovat, raději jen s nostalgií zavzpomínám a pak zapnu jinou hru a ponořím se do nového příběhu :-)
@leco77: Ohledně toho sdílení screenshotů na pozadí - na xboxu se vážně automaticky nahrávají všechny screenshoty a videa, které udělám? Tak tohle by mi absolutně nevyhovovalo. Spoustů screenů si dělám jen pro sebe, občas jich udělám fakt hromadu, abych si pak mohl vybrat, který si dám na pozadí na domovskou stránku. Zdaleka ne všechny screenshoty nebo videa chci zveřejňovat. Některé dělám jen pro sebe a některé proto, abych je mohl poslat jen konkrétním lidem.
Ohledně vypínání aplikace - popravdě jsem ani nevěděl, že se to dá dělat pomocí menu a potom quit. Když už se rozhodnu nějakou aplikaci ukončit, tak to dělám podržením PS buttonu a pak quit, což je možná důvod, proč SpeedyRedy psal, že ví, jak se aplikace ukončují na ps, ale neví, jak se ukončují na xboxu. Možná je ukončuje stejně, jako já, a o té druhé možnosti pomocí menu tlačítka ani nevěděl.
A ohledně té osekanosti / neosekanosti rozhraní na ps4 / xboxu je to dost subjektivní. Mně menu na ps4 připadá perfektně přehledné a všude se dostanu hned. Naproti tomu, když jsem se teď díval na to video s novým rozhraním pro xbox, úplně jsem se v tom ztrácel a připadalo mi to celkově dost chaotické a přeplácané. Ale je to věc názoru, úplně chápu, že každému vyhovuje něco jiného a buďme jen rádi, že je aspoň z čeho vybírat.
Za tu Crystal Complete bych dal tak 4000 Kč, tohle by za to fakt stálo. A to normálně sběratelky nekupuju. Je mi ale jasné, že cena bude nakonec o hodně vyšší a navíc není jistota, že se bude prodávat v Evropě.
No, možná ještě do 5000 Kč bych nad tím pořád ještě uvažoval, ale je to už hodně za hranicí toho, za kolik bych to koupil bez mrknutí oka :-D
@Masarkavtrenyrkach: I kdybych z nějakého důvodu nehrál ani jednu z her, které každý měsíc přidávají, stejně bych si asi členství platil dál. Jednak samozřejmě kvůli multiplayeru, ale taky kvůli cloudovému uložišti, share play, který využívám poměrně často, a hlavně asi kvůli exkluzivním slevám na hry, díky kterým za ten rok ušetřím mnohem víc, než kolik stojí roční předplatné. Takže za sebe můžu říct ne, nemám to podobně.
@Mitsurugi: Problém s AAA hrami by byl, že nové AAA hry by tam nedali určitě a staré AAA hry by asi taky nepotěšily všechny (z různých důvodů, jako např. proto, že už si hru za tu dobu spousta lidí koupila nebo prostě jen kvůli tomu, že už hra může být zastaralá - neříkám, že zrovna mně by to vadilo). Věřím, že by si stěžoval úplně stejný počet lidí, jako teď.
@Wumitai: Cítil jsem, že je v téhle diskuzi převaha lidí z druhého tábora, takže jsem potřeboval vyjádřit podporu někomu podobně smýšlejícímu :-D
Vůbec nechápu, proč tady každý měsíc lidi brečí, že Sony nedává do pluska kvalitní hry. Co je potom Tearaway, LittleBigPlanet 3, This War of Mine, Tropico 5, Lords of the Fallen, ...?. Hlavně nebýt pluska, tak se asi nikdy nedostanu ke hrám jako Journey, Tricky Towers, Lovers in Dangerous Spacetime nebo i Starwhal není vůbec špatný, když to máte s kým hrát. Všechno to jsou skvělé hry, jen je člověk musí vyzkoušet a ne je odmítnout po podívání se na screenshoty a zjištění, že to není nové Call of Duty nebo třeba ten slavný Killzone, který se tady vytahuje snad každý měsíc při oznámení her v plusku. Hlavně v případě Killzone vážně není o co stát. Ta hra vážně není nic moc. A když ji tak moc chcete, tak si ji proboha kupte, teď je zrovna ve slevě za 219,15 Kč.
Právě proto pořád říkám, že nechci, aby tam cpali AAA hry. Pak tam hážou tyhle archaické tituly, které už si zahrál každý, kdo si je zahrát chtěl. Zrovna Darksiders je hodně dobrá série se solidně našlápnutým příběhem, ale dvojku už jsem dohrál tak strašně dávno, že už jsem se za tu dobu přestal těšit na trojku.
Jenom mi ale připadá zvláštní, kolik lidí nadává, že tam dali tak starou hru, jako Darksiders, přitom se ale stále ozývá hromada lidí s tím, že by tam chtěli Killzone Shadow Fall, který vyšel jen o jeden rok později a je to asi 10x horší hra než Darksiders. Samozřejmě subjektivní názor..