Sniper Elite 5 originálně využívá možností ovladače DualSense
Už jen za dva týdny nás dělí od návratu Karla Fairburna, legendárního odstřelovače v sérii Sniper Elite. Pátý díl samozřejmě vychází i na konzole nové generace, a v rozhovoru pro GamesRadar se šéfdesignér hry Jonathan Woodward rozpovídal o využití ovladače DualSense.
- Sniper Elite 5 skrze DualSense rozšíří možnosti míření
- Také se projeví při přebíjení
Na PlayStationu 5 by měl být zážitek z hraní o něco hlubší právě díky haptické odezvě a adaptivním spouštím. Obligátní “rozdíl mezi jednotlivými zbraněmi” je jen začátkem a dnes už jde spíše o standard mezi střílečkami. Mnohem zajímavější je například koncept míření. I v Sniper Elite 5 samozřejmě můžete kromě střelby od boku mrknout do mířidel. Odvěký problém TPS s odstřelovacími puškami je ale rozdíl mezi mířením přes rameno a pohledem skrz optiku. Tu jiné hry řeší rozdělením na dvou tlačítkách, díky DualSense se ale nabízí mnohem elegantnější metoda.
Při stisknutí levé spouště se prostě v polovině cesty podíváte přes rameno postavy. Při úplném promáčknutí se pohled přesune přímo do optiky pušky. „V polovině zmáčknutí vás čeká odpor, což z přepínání mezi pohledy dělá extrémně intuitivní záležitost,“ pochlubil se Woodward.
Spouště se zároveň ozvou i při přebíjení. Novinkou je aktivní přebíjení, kde stisknutím tlačítka ve správnou chvíli můžete urychlit celý proces (ve stylu Gears of War). Kromě ukazatele na obrazovce ale správný moment ucítíte i ve cvaknutí tlačítka.
Haptická odezva pak zpříjemní hraní v různých momentech. Woodward zmiňuje nedalekou střelbu nebo prolétající stíhačky.
Sniper Elite 5 vychází na PC, Xbox One, Xbox Series, PlayStation 4 a PlayStation 5 už 26. května.