Slušný balík. Multiplayerová akce Hyenas údajně byla jednou z nejdražších her od Segy
Společnost Sega minulý týden oznámila, že ruší titul Hyenas, na němž pracovalo studio Creative Assembly. Z dalších detailů vyplývá, že tvůrci pracovali s obrovským rozpočtem.
- Bývalí vývojáři promluvili o problematickém vývoji Hyneas
- Rozpočet se údajně vyšplhal až na 100 milionů dolarů
- Vývojáři si postěžovali na vedení projektu, které postrádalo jasný směr a dobré nápady
Další poznatky přináší youtuber Volund, který se dal do řeči s bývalými vývojáři. Od nich zazněla kritika směřovaná k lidem z vedení, kteří například nebyli ochotni vměstnat do hry odvážnější prvky, byť moc dobře věděli, že by ji měli odlišit od podobně laděných titulů, kterých je požehnaně. Problémy způsobilo i rozhodnutí o změně enginu.
Navíc vyšlo najevo, že šlo o projekt, který měl v porovnání s ostatními hrami od Segy největší rozpočet, podle všeho se pohyboval kolem 100 milionů dolarů. Jednalo se tedy o jednu z chystaných „superher”, jimiž se Sega s oblibou chlubila. Hra sice nikdy nevyjde, z hlediska budgetu však překonala i rekordmana v podobě Shenmue z roku 1999. Titul podle všeho vyšel na 70 milionů dolarů.
Sega před zrušením hry přiznala, že je vývoj značně náročný. Nejistota panovala kolem obchodního modelu, který dle posledních plánů měl projít zásadní změnou. Z Hyenas se měla stát free-to-play záležitost zaměřená na mikrotransakce.
Jeden z vývojářů se nechal slyšet, že Sega zřejmě udělala dobré rozhodnutí, protože by v projektu jinak utopila další balík peněz. Ve studiu nicméně nepanuje dobrá nálada, jelikož nyní snižuje stavy, a to i v odděleních, která s Hyenas neměla nic společného a na vývoji se nepodílela.