Slušný balík. Bývalý manažer prozradil, kolik Microsoft utrácí za hry do Game Passu
i Zdroj: Microsoft
Novinka Slušný balík. Bývalý manažer prozradil, kolik Microsoft utrácí za hry do Game Passu

Slušný balík. Bývalý manažer prozradil, kolik Microsoft utrácí za hry do Game Passu

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

Iain MacIntyre se pochlubil, že měl prsty v dohodách za desítky milionů dolarů.

Reklama


  • Iain MacIntyre na LinkedIn profilu uvedl, že pomohl vyjednat dohody ohledně her v Game Passu
  • Jejich hodnota se pohybovala od 50 tisíc dolarů až po více než 50 milionů dolarů
  • Analytik Christopher Dring zmiňuje, že je Game Pass ziskový

Microsoft sice roztočil další kolo propouštění, které silně zasáhlo herní divizi Xbox, na hrách pro předplatitelskou službu Game Pass nicméně nešetří. Svědčí o tom informace dostupné na LinkedIn profilu bývalého manažera obchodního rozvoje.

Iain MacIntyre uvedl, že během svého působení v Microsoftu pomohl uzavřít přes 500 dohod, jejichž hodnota se pohybovala od 50 tisíc dolarů až po více než 50 milionů dolarů. Tyto smlouvy zahrnovaly jak menší nezávislé tituly, tak velké AAA hry, které byly zařazeny do nabídky Game Passu.

Je jasné, že pouze hrstka her by mohla dosáhnout na horní hranici tohoto rozmezí. Pokud by Microsoft neodkoupil Activision Blizzard, pak by se k ní patrně blížily tituly pod značkami Call of Duty nebo Diablo. A i když se může jednat o pouhý zlomek celkových ročních příjmů Microsoftu, pravidelné investice se zajisté nasčítají.

Částky však mohou být i mnohem vyšší. V září roku 2023 unikly dokumenty, v nichž je nastíněno, kolik by Microsoft musel zaplatit za konkrétní tituly, pokud by je chtěl v předplatitelské službě nabídnout hned v den vydání. Podrobnosti najdete v přiloženém článku.

Stovky milionů dolarů. Microsoft nechtěně prozradil, kolik platí za cizí hry v Game Passu
i Zdroj: Respawn Entertainment / Electronic Arts

Stovky milionů dolarů. Microsoft nechtěně prozradil, kolik platí za cizí hry v Game Passu

Starfield měl původně vyjít už koncem minulého roku, hra ale nakonec dorazila zhruba o deset měsíců později. Pro Microsoft šlo o velkou komplikaci, jelikož kvůli odkladu přišel o silný titul pro Game Pass, uvažoval tedy, jak mezeru vykompenzuje. Na stole byly i blockbustery od velkých vydavatelů.

V poslední době je právě Game Pass často diskutovaným tématem kvůli nejistotě ohledně finanční udržitelnosti této služby. Například bývalý šéf studia Arkane Austin Raphael Colantonio označil tento obchodní model za „neudržitelný“, přičemž dodal, že poškozuje celý herní průmysl. Analytik Christopher Dring nicméně uvádí, že je služba pro Microsoft zisková, a to i po započítání nákladů na vývoj vlastních her a jejich uvedení do služby hned v den vydání.


Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama