slaba-third-party-podpora-pro-ps3
Novinka Slabá third-party podpora pro PS3?

Slabá third-party podpora pro PS3?

sleepless.

sleepless.

17. 5. 2006 06:28
Reklama

Většina na E3 2006 presentovaných her pro PlayStation 3 pocházela od first-party developerů. Her od third-party týmů a společností tolik k vidění nebylo, čemuž odpovídá i plán Sony ohledně PS3 launch line-upu. Podle Kaze Hiraie bude mít Sony při zahájení konzole na trhu k dispozici okolo 15 titulů, což je docela solidní. Pokud je to ovšem pravda. Je však otázka, nakolik budou PS3 launch tituly využívat HW možností PS3. Je sice běžné, že první vlna titulů pro jakoukoli konzoli využívá její výkon jenom z jedné, maximálně ze dvou čtvrtin, ale v případě PS3 to bude trošku extrém. Launch tituly, alespoň ty od third-party developerů, totiž budou využívat jen zhruba 20% výkonu PS3. Pro Bloomberg to potvrdil CEO společnosti Activision Robert Kotick, který dodal, že spol. Activision sice nemá k dispozici finální verzi PS3 hardwaru ani devkitu, ale ví čeho bude finální verze PS3 HW schopna. Spol. Activision je ostatně jednou z mála third-party společností, která skutečně připravuje PS3 launch titul, respektive launch tituly.

Podobně jako Kotick reagoval president Sega of America Simon Jeffrey, který si též myslí, že první PS3 tituly budou HW nové konzole využívat pouze z části. Jeffrey dále prohlásil, že spousta vývojářů ještě vůbec PS3 devkit od Sony nemá k dispozici a ti co jej mají se museli obvykle spokojit s jeho nefinální podobou. Proto Jeffrey neočekává, že bude při launchi PS3 k dispozici mnoho titulů. Možná ani těch 15, s nimiž počítá Kaz Hirai, respektive společnost Sony.

Jeffreyova slova potvrdili pro Bloomberg i další vývojáři. CEO THQ Brian Farrel například prozradil, že se jeho společnost vzdala veškerých snah o tvorbu PS3 verze nedávno ohlášeného akčního titulu The Sopranos. Důvod je jednoduchý. Vývoj pro PS3 je vzhledem k absenci finálního hardwaru a PS3 devkitů příliš riskantní. S Farrelem souhlasí analytik Mike Hickey s Janco Partners, podle nějž se mohou náklady na vývoj PS3 hry vyšplhat až na astronomicky znějících 25 milionů dolarů, takže je logické, že se third.-party developeři do vývoje pro PS3 nehrnou.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama