Skotské školství chválí Brain Training
A máme tu další studii, která se snaží dokázat pozitivní vliv některých her na schopnosti člověka. Tentokrát k nám studie dorazila ze Skotska, kde 600 dítkům na 32 školách dávali po 9 týdnů každý den na 20 minut k hraní DSko a titul Dr Kawashima's Brain Training a zjistilo se tím následující. V porovnání se skupinou dětí, která byla podrobena tradičním testovacím metodám, se měřené schopnosti dětí ze skupiny hrající Brain Training zvedly o 50%. Možná bychom měli napsat, že součástí Brain Training testu byly všechny základní úkony včetně čtení, rozpoznávání, počítání atd. Největšího zlepšení přitom dosáhla dítka s horším prospěchem, zatímco jedničkáři už se o moc nepohnuli. Zajímavé je, že na začátku celé studie trvalo dokončení stanovené procedury v Brain Training průměrně 18,5 minut, na konci už to bylo 13,5 minut. A prý se v průběhu studie rapidně zlepšila docházka, čemuž se ovšem my nebudeme divit. Kdyby nám někdo v dobách školní docházky servíroval namísto matematiky Brain Training, taky bychom se škole nevyhýbali. Zřejmě nejpozitivnějším efektem celé studie, jejíž závěry nám stejně přijdou příliš obecné a vzhledem k charakteru testování v zásadě nic neříkající, je fakt, že po skončení studie podle učitelů rapidně vzrostla pozornost žáků v hodinách, zlepšila se jejich schopnost soustředění a koncentrace na probíranou látku. Efekt tedy celá tato šaráda nakonec měla.