Schreier objasňuje odchod Laidlawa
V roce 2018 si Ubisoft najal designera série Dragon Age Mikea Laidlawa. Jakmile tato informace vyšla mezi hráče, pochopitelně se začaly sbíhat spekulace a očekávání toho, co by mohl Ubisoft s touto kapacitou vytvořit. Jaké ale bylo překvapení, když po roce Laidlaw zase odešel.
Nyní díky Jasonu Schreierovi vychází najevo, co se v nitru Ubisoftu dělo. Laidlaw skutečně pracoval na nové hře, její kódové označení bylo Avalon, přičemž mělo jít o AAA nákladnou hru, která pracovala s příběhem Krále Artuše. Sword-and-sorcery svět byl plný rytířů a legend, žánrově pak šlo o fantazy.
Právě to byl problém. Katalog her totiž měl pod palcem Serge Hascoët, o kterém se vědělo, že má v Ubisoftu naprostou kontrolu nad tvorbou her. Právě on stál za zrodem Far Cry nebo série Assassin’s Creed. Jenže neměl rád žánr fantazy, a tak pro hru Avalon a tým pracující na ní nasadil obrovské očekávání. Pokud skutečně chtěli udělat fantazy hru, měla být „lepší než Tolkien“.
Dle lidí seznámených s vývojem Hascoët už v minulosti zrušil spoustu nadějných her, naopak podporoval open-world hry jako The Division nebo Ghost Recon. Právě Breakpoint se ale setkal s kritikou hráčů i recenzentů. Zaměstnanci navíc tvrdili, že moc Hascoëta byla až přespříliš velká, a zatímco v jiných studiích je lidí rozhodujících o osudu her několik, podobná situace s jediným „mozkem“ je velmi nezvyklá.
Ještě smutnější je to, že vývoj Avalonu postupoval velmi dobře. Měl co-op multiplayer podobný Monster Hunter sérii. Když tým viděl nezájem Hascoëta, snažil se do hry vlepit nová témata, jako vložit do hry více sci-fi nebo se přeorientovat na řeckou mytologii. Nic z toho nefungovalo a hra byla nakonec po roce vývoje zrušena. Právě proto Laidlaw z Ubisoftu odešel.
A právě proto byla herní scéna tak zaskočena zprávou o odchodu Hascoëta kvůli sexuálním obviněním. Je možné, že se portfolio her Ubisoftu v budoucnu dost promění a dočkáme se více rozdílných her.