Zpět na článek

Diskuze: Scénárista z CDP: Zaklínač 3 není umění

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Corvus
Corvus
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PC
28. 12. 2016 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hry JSOU v každém případě umění. Pán z CDP by neměl komentovat umění, když má evidentně naváto koksem.

DeSmond
DeSmond
Level 1 Level 1
28. 12. 2016 15:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja mel vzdycky za to, ze umeni je neco, co clovek umenim nazve. Jestli muze byt umenim tohle http://staticc04.insing.com/images/80/db/10/00/pc_600x450.jpg , tak nevidim duvod, proc by se tak nedal oznacit i Zaklinac. To je pro me stokrat vetsi umeni nez modry platno rozdeleny bilym pruhem nebo podobny kravoviny jako vaginalni malba. Samozrejme si uvedomuje, jak je tohle oznaceni strasne tezce uchopitelny a po vetsinou i dost subjektivni. Ale nevidim duvod, proc bychom nemohli hry povazovat za umeni, kdyz za nej muzem povazovat filmy ci hudbu. Ostatne je to jen nejaky prostredek sdeleni a jestli z toho autor dokaze udelat umeni je jen zcela na nem.

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
28. 12. 2016 11:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Beranir: Však jo, je to subjektivní věc, proto je dle mého názoru blbost určovat, jaká hra je objektivně umění, což objektivně není ani Zaklínač nebo Ori.

Nethurinnas
Nethurinnas
Level 1 Level 1
28. 12. 2016 10:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Žádnej trochu soudnej umělec o sobě neřekne, že je umělec. Protože je to mírně řečeno hodně neskromný tvrzení. Na to musíte mít ego jako třeba Milan Knížák nebo Phil Fish.
Podle mě je umění skvělý, originální nebo glorifikovaný řemeslo.

Beranir
Beranir
Level 0 Level 0
27. 12. 2016 19:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Strejda Phil: v čem je 2D skákačka s citlivím příběhem větší umění než zaklínač? tím že má stylizovanou grafiku? tím že není tak dlouhá? tím že tam hráč v ničem nerozhoduje pouze sleduje koleje které ho nutí jedním směrem? proč je pro tebe ori umění zatímco zaklínač ne? obě dvě hry mají krásný příběh, obě mají krásnou grafiku, hudební doprovod, v oběma je taky silná samotná gameplay část ve které se ničí nepřátelé, tak co dělá z ori umění co zaklínač nemá? to neříkám jako utok ale regulérní dotaz líbí se mi obě dvě hry a já osobně považuji obě dvě za umění.

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
29. 12. 2016 22:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak Kojimovy "filmy" urcite umenim jsou, akorat holt, kdyz mam volit mezi nimi a "kvalitnimi" serialy jako Tak jde cas, tak je to tezka volba, ten divacky zazitek je cca stejny, je to barevny, hejbe se to a je to na pokracovani..

lev.vaclav@gmail.com
lev.vaclav@gmail.com
Level 1 Level 1
29. 12. 2016 06:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@DeSmond: Já s tebou na 100% souhlasím. Definice umění neexistuje. Je to tak individuální a subjektivní, že jediný konzistentní přístup je považovat za umění vše, co ostatní za umění považují.

Beranir
Beranir
Level 0 Level 0
28. 12. 2016 15:30

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: a ty ase srovnávač druh umění který měl pět tisíc let postupného vývoje se hrama který měli kolik čtyři dekády? hry který vidíme ted pokud by se měli srovnat s uměním jsou tím pravěkem který ještě nenašel svoji dokonalost, říct že za umění považuješ jen to co se ti líbí to co neztrácí na kráse je sice pěkný, ale musíš to brát jako celej abys mohl hry odsoudit taky jako celek.

Beranir
Beranir
Level 0 Level 0
28. 12. 2016 12:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@leco77: co nástěné malby, nebo staré sošky? co obrazy vytvořené před stovkami let které sešli a část se poničila, většina velkých starých děl se neustále opečovává a restauruje, hry starý deset let bych klidně přirovnal k nástěným malbám v jeskyních, kdy lidé neměli jiné možnosti jak se vyjádřit, jakmile se ovšem možnosti ustálili, štětec barvy, jakmile samotná kvalita ustala na jednom bodu pak se to měnit přestalo a přesně tohle se stane i u her jednou, prostě už nebude možný vytvořit detailnější stíny ani přidat další AA, jednou hry dosáhnout stejného bodu jako obrazy nebo sochy tímhle se hry jen více přibližují vývoji umění a tedy i umění samotnému.

matez99@azet.sk
matez99@azet.sk
Level 1 Level 1
28. 12. 2016 07:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Strejda Phil: Aka stylizacia...jedine Ori je rucne kresleny....Unravel je klasicky render....

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
27. 12. 2016 23:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Beranir: Už jen z hlediska toho, že Ori snad nemá skoro žádnou chybu a Zaklínač 3 jich nemá málo, tak ano.Z hlediska zážitku, grafiky, zvuku a příběhu to je pro mě umění.
Zaklínač 3 umění není a i kdyby byl, co by mu to navíc přidalo?
Samozřejmě chápu tvůj dotaz.
Co se týká definice umění, tak jsi ve svém komentáři trochu sešel z cesty a začal porovnávat jabka a hrušky.
Ori či třeba Unravel jsou pro mě umění už jen kvůli stylizaci a to navíc s přimhouřením očí.Já bych do umění filmy a hry nepatlal, protože stylů umění je dost a každému se líbí jiný druh umění... :)

daremes
daremes
Level 0 Level 0
29. 12. 2016 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ja jsem presvedcen, ze par her uz se da klidne do multimedialniho umeni zahrnout.

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
28. 12. 2016 14:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Vidíte, a tohle je taky špatně. To, že je něco "mladé" nebo "nové" automaticky neznamená, že se nejedná o umění. I staré umění stárne, věřte mi, jde zase o to, jak ty věci vnímáme. Dám příklad. Ještě zhruba před 75-100 lety bylo bráno 19. století (co se týče umění) jako kýč, brak, něco co si nezasluhuje být (až na pár výjimek, které ale byly vnímány jako pozitivní z historického či nacionálního hlediska) uznáváno. A dnes jsme v kunsthistorii natolik "vyspělí", že uznáváme i věci několik let staré.

mikez
mikez
Level 1 Level 1
28. 12. 2016 12:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zaklínač nemôže byť umením - je to totálny gýč - od vizuálu po obsah. Čo automaticky ruší akékoľvek ambície byť umením. Čo ale neznamená, že je to super kvalitne odvedené remeslo a zábavná hra.

Pejda_CZ
Pejda_CZ
Level 1 Level 1
28. 12. 2016 10:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Nethurinnas: Naprostý souhlas. A co se týče zaklínače.. Hudba, příběh, vzhled.. Když jsou umění jak filmy, tak hudba, obrazy atd. a hra to vše kombinuje, pak nevidím důvod, proč hry nepovažovat za druh umění.

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
27. 12. 2016 18:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To je dost rigidní vnímání pojmu. Každé umění musí mít "diváka", musí být vnímáno. U her je to prostřednictvím obrazovky a vnímá ho hráč, i když je vlastně spoluautorem zážitku.

salvator2.0@seznam.cz
salvator2.0@seznam.cz
Level 1 Level 1
27. 12. 2016 15:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

A záleží na tom vůbec?

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
27. 12. 2016 14:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

To není, avšak už dlouho jsem neviděl hru, která by byla umění.Ori and the Blind Forest to třeba bylo.

leco77
leco77
Level 1 Level 1
28. 12. 2016 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Beranir: Jenže ty stare veci maji historickou hodnotu, coz hry nemají... A nevim jestli je zrovna dobrý priklad porovnávat hry s věcmi z praveku

leco77
leco77
Level 1 Level 1
28. 12. 2016 12:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pro mě je umění něco, co nemůže jen tak zestárnout a proto pro mě hry nejsou "umění" a ještě hodně dlouho nebudou. Hudba, filmy, malby, sochy, to vše i za sto let bude třeba dobré, koukatelné, poslouchatelné...

jenže u her toto neplatí. Grafika se každou chvíli posouvá, jelikož rezervy tady jsou stále velké. Hratelnost, ozvučení, vše jde pořád velkými kroky dopředu, proto hry velmi rychle stárnou, díky těmto neustálým posunům.

Označovat teda za umění něco, co bude za deset let pro většinu lidí nekoukatelné a nehratelné, je pro mě nesmysl

Beranir
Beranir
Level 0 Level 0
28. 12. 2016 00:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Strejda Phil: porovnával sem dvě hry a jejich odlišnosti abych přišel na to proč jednu za umění považuješ a druhou nikoli a odpověd sem dostal, hlavní je stylizace, pokud hra vypadá umělecky tak je umělecká, Ori má bezpochyby velmi stylizovanou grafiku jak namalovanou od Van Gogha, zatímco zaklínač takovou nemá. Pro mě osobně je umění vše co je jedinečné a co se nedá zopakovat, sériová motorka může být nádherná ale umění to není pokud se jí dá ovšem osobytej lak změní součástky pokud se stane jedinou svého druhu jo dokázal bych ji považovat za umění stejně tak hry i filmy, pak se ovšem dostáváme do oblasti ne jestli je věc umění, ale jak kvalitní umění to je, špatnej film bych klidně označil za stejný umění jako mastnou skvrnu od kečupu na plátně a takový mastný skvrny se ve světě jako umění fakt vystavujou, což jde tedy mimo mě.

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
27. 12. 2016 17:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@salvator2.0: Ne.

Reklama
Reklama