Zpět na článek

Diskuze: Sapkowski chce po CDPR podíl ze zisku

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Zerosekai
Zerosekai
Level 1 Level 1
3. 10. 2018 16:38

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Jsoucno: na druhou stranu by si mohli říct proč bychom měli dávat peníze co jsme si my sami vydělali chlápkovi, kterej nás pomlouvá, neváží si nás ani našeho média a věřil nám tak málo že si na začátku radši vzal jednorázový prachy než podíl ze zisku a ted potom co mu naše dílo zvedlo jeho prodeje až kamsi do stropu má ještě tu drzost chtít to nad čím sám ohrnul nos.

Navíc Sapkowski jim dal svět ve kterým mohli svoje hry udělat ano, ale jinak všechno to co udělalo Zaklínače i CDPR úspěšným bylo na vývojářích, oni se rozhodli nějak svůj příběh vyprávět, oni dali tomu světu formu, oni nikdy nepodlehli lehkejm prachům v podobě mini dlc a mikrotransakcí a to oni si vytvořili svejma rozhodnutíma svoji pověst, navíc zaklínač byl sice známej v polsku plus dalších pár zemí, ale že by to byla zase tak velká značka že by člověk řekl no bez téhle značky co jim pomohla by to nerozjeli, to si taky nemyslím, zejména pokud se bavíme právě o tom průniku na západní trh s trojkou. Celkem souhlasím s tím názorem, že hry pomohli prodejům knih mnohem víc než knihy prodejům hry.

Abel
Abel
Level 1 Level 1
2. 10. 2018 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mart9: Najust už nehraju hry podle Tolkiena a nekoukám na nové Star Wars... už začínám být zatrpklej dědek jak Sapkowski :-D

rezz3t@gmail.com
rezz3t@gmail.com
Level 1 Level 1
2. 10. 2018 17:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

se probudil pozde xD

DJBlack
DJBlack
Level 1 Level 1
2. 10. 2018 17:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych po něm zase chtěl podíl z knih které se prodali díky herní trilogii...

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
2. 10. 2018 16:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chybu udelal na zacatku ze se rozhod pro jednorazovou platbu. Krome toho Zaklinac sice mozna trochu tezi z jeho slavy, ale daleko vic slavy jemu a jeho knizkam naopak prinasi.

A co se tyce tech penez, tak zadny dalsi neuvidi pokud nebude dohoda, nebo pokud ho pravo statu ve kterym zije oznaci za slabsi stranu a CD projekt za silnejsi stranu a hlavne jestli CD projekt sam mel uz tehdy odhady kolik ze serie vytezi nebo ne. Pokud zadny odhady nemel ani nevedel kolik utrzi, nemoh stanovit ferovou cenu ani kdyby chtel.

Spratekk CZ
Spratekk CZ
Level 24 Level 24
Hlavní platforma: PC
2. 10. 2018 16:29

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tady bude těžko hledat řešení. Žádná firma nechce peníze dávat jenom tak. Prostě už jsou peníze doma a ty těžko pak firma někomu "dá". Takhle to nefunguje, Andrejku. Bohužel je to smutný pro něj, protože bez Sapkowského by nevznikla ani ta hra, ikdyž nepřímo, ale chtít zpětně vatu, když zjistil, že to je snad ještě větší moneymaker jak jeho knížky samotný je fakt špatný. CDPR mu něco podle mě dá, ale určitě ne 16mega USD. Kdyby dostal čtvrtinu, tak může jásat. A to bude jenom z dobrý vůle studia aby si zachovali případně do dalších let přízeň jejich oslíčka na dukáty. Právně má smůlu ale pokud jde o lidskej přístup, tak bych mu trochu toho zlata ještě přál za to, co vytvořil.

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
2. 10. 2018 15:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

ale vždyť Wumitayovi na tom Zaklínači zas tak nezáleží

Jay7485
Jay7485
Level 1 Level 1
3. 10. 2018 15:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hezký... V tom dopise ještě obviňujou CDPR, že měli smlouvu jenom na první hru a další dvě včetně DLC vydali nezákonně. Tohle bude ještě zajímavý sledovat.

Kapitán Preclík
Kapitán Preclík
Level 1 Level 1
3. 10. 2018 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: Jasně, ale je poněkud zklamávající zjištění, že Sapkowski není Pratchett.

A jeho způsob řešení se mi jeví jako poněkud nešťastný.

S tou ženou těžko říct, podle wiki je podruhé ženatý, ale zas tolik mě to nezajímá, abych ještě googlil jeho ženu :D

Corvus
Corvus
Level 26 Level 26
Hlavní platforma: PC
3. 10. 2018 10:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já bych mu klidně něco přisypal, ale za podmínky, že napíše novou knihu nebo zajímavé questy, až se jednou CDPR vrátí k Zaklínačovi. Zadarmo ani kuře nehrabe, ne?

Alfons Netáhlo
Alfons Netáhlo
Level 1 Level 1
3. 10. 2018 05:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nemá cenu mu cokoliv dávat. Vytvoří to v něm akorát pocit, že když bude víc řvát, tak z nich vyrazí víc.

Autor zaplaceno dostal a dostal zaplaceno adekvátně jeho dílu. Podle jeho knížek byl natočený seriál a stejně o něm skoro nikdo nevěděl. Není to zas takové terno.

Úspěch zaznamenala až hra a to ne kvůli knížkám, ale protože to je dobrá hra. Teprve díky ní se jeho dílo, začalo prodávat po světě a teď se bude točit nový seriál. Všechno věci které mu přinesou prachy. Za mě může být rád, že nemá platit on CDR za reklamu.

Corra
Corra
Level 1 Level 1
3. 10. 2018 05:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

V minulosti máme hned několik příkladů, kdy lidé neodhadli cenu toho, co mají v rukách či případně možnosti apod.
Např. prodej polohovací myši, nebo třeba DOSU za tuším 30 tisíc doláčů.

Nevím, čeho může dosáhnout soud, ale taky zastávám názor, že v rámci nějakých rozumných vztahů Sapkowskimu CDP něco pustí, i když zdaleka ne tolik, kolik požaduje - ale to je taky taková ta první přemrštěná licitace.

mrs.easyyy@gmail.com
mrs.easyyy@gmail.com
Level 1 Level 1
3. 10. 2018 03:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děda ale nepochopí, že díky hrám a CDPR se mu sakra zvedly prodeje v zemích, kde před nima o zaklínačovi vědělo tak pět lidí.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
2. 10. 2018 21:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: No, zakončení herního Zaklínače zase nijak zvlášť skvělé není, síla té hry je ve vedlejších příbězích navázaných na hlavní linku, ne v ní samotné.

Jinak samozřejmě podle smluv je to možná všechno legitimní a je Sapkowského blbost, že není jasnovidec, ale na druhou stranu z CD Projektu se mimo jiné díky té licensi stala masivně úspěšná společnost, a těch 9500 dolarů co původně dostal je fakt směšně neodpovídající. Na to jaké ze sebe dělají "spasitele" herního průmyslu se divím, že už mu dávno něco nedali, aspoň jako dobrý marketing.

Mart9@tiscali.cz
Mart9@tiscali.cz
Level 1 Level 1
2. 10. 2018 19:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Abel: Tak by sis ty knihy najust nepřečetl.

Smaug.
Smaug.
Level 1 Level 1
2. 10. 2018 18:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jo, je to pech. Takový Tolkien to měl obráceně. Vydavatel mu s Hobitem (a snad i s Pánem Prstenů, z hlavy nevím) nevěřil a nabídl mu "jen" procenta ze zisku, což znamenalo, že kdyby to byl propadák, tak nedostane ani floka. No a kdo nakonec vydělal, víme všichni. Taky se mohli začít cukat, že mu těch miliónů už vyplatili dost.

@John Niccon: Pokud chtějí dál spolupracovat, tak ho nějak vyplatit musí, ale pokud vím, tak vlastní práva na celé universum v herní podobě a možná i něco navrch.

Pidalin
Pidalin
Level 1 Level 1
2. 10. 2018 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Bylo by od nich hezký kdyby mu ten podíl dali, na druhou stranu ale jakou dohodu si vyjednal, takovou má, může si za to sám.

Trix
Trix
Level 1 Level 1
2. 10. 2018 16:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

16ml dollarů lol

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
1. 11. 2018 20:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nedavno se mi doneslo ze jak pro CR tak pro Polsko plati nejaka mezinarodni umluva ohledne autorskeho prava, ze i kdyz si nekdo sjedna jednorazovou odmenu za veskera prava, tak ma pravo chtit dodatecne vic, kdyz ten produkt zalozeny na jeho dilu vydela nesoumeritelne vic nez si rekl v den podepsani smlouvy.

Takze klidne muze soud vyhrat. Nevim jestli s podilem na zisku ale nakou castku jako dorovnani dostat muze.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
3. 10. 2018 14:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kapitán Preclík:No v podstatě jsem chtěl říct, že se nám nemusí líbit člověk, ale přesto může dělat skvělou práci. A ze standartních slušnejch poctivejch "lidí" , co choděj večer spát a ráno vstávaj, většinou nic zuperneobvykle nečekaně zajímavýho nevyleze. A samozřejmě, že kmenové buňky využíval Christopher Reeve a to jediným správným způsobem, jak se mají aplikovat :D

P.S. Když tak koukám na Sapkowskiho, nemá mladou ženu ?

Jako - žena kouří cigaretu, nohu přes nohu, kejve s ní jako Peggy Bundová a: "Taky ti za toho Zaklínače mohli dát víc !"
Sapkowski "jo jo"
žena "jo jo to je jediný co na to řekneš ?"
Sapkowski "Ale, Marti ....."
žena: "Do třetí koupelny teče a moje kadeřnice zvedla ceny".
Sapkowski: "Vždyť máme dost, Marti..."
žena: "Jaký dost, jaký dost, ty seš taky takovej vůl ! Prodat ty tvoje pohádky, prvnímu kdo si řekne. A já abych teďka si hlavu barvila doma sama a do obchodu jezdila Mercedesem, kterýmu vržou dveře. A petůnie potřebujou přesadit, to taky nebude zadarmo a ta cesta kolem světa s naším zahradníkem se taky sama nezaplatí vždyť víš, jak ty petůnie potřebujou obdělávat, každej den. Tvrdě. Rychle. Nečekaně (zamyšleně hledí do dálky)."

"Takže v pondělí jim zavoláš" (klepe nehtem o mahagonový stůl)

Sapkowski: "Jo jo Marti..." (zapaluje cigaretu a odchází psát kapitolu o čarodějnici, pro nový díl Zaklínače do pracovny pod schody). 8)

(This is just a theory based on crazy brain)

Kapitán Preclík
Kapitán Preclík
Level 1 Level 1
3. 10. 2018 13:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.1: teď jsem ti úplně neporozuměl, ale jedno vím jistě: kmenové buňky zneužíval Christopher Reeve!

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
3. 10. 2018 12:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Kapitán Preclík:

+1 Každej člověk, jehož úsilí za něco stojí a vytváří něco, co ostatní lidi žerou,nebo uznávaj se musí vymykat. Může (musí) to být magor na n-tou, ale ta jeho magořina, dělá jeho dílo. Irwin Welsch, Edgar Alan Poie, Fhtang Lovercraft, Charles Bukowski, hluchej Smetana, Steven Spielberg, Hideo Kojima, Hunter S. Thomson a z Dark Side - A. Hitler, Donald Trump a Justin Bieber (jejichž dílo neuznávám ale zná je každej).

Magoři do jednoho, ale nikdo nechce, aby mu zábavu tvořil zaměstnanec call centra T-Mobile s hypotékou na dvacet let, třema dětma a ucházejícím sexem.

Takovej dědekm jako Sapkowski, co ujíždí na kmenovejch buňkách z novorozenců, jo to je jiná káva :)

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
3. 10. 2018 05:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak Sapkowskimu herní Zaklínač pomohl k prodejům knih v polovině světa, což musel být slušnej balík. To ten chlap šňupá drcenej měsíční kámen, nebo kam ty prachy sype ?

Anarcha@seznam.cz
Anarcha@seznam.cz
Level 1 Level 1
2. 10. 2018 20:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Být v pozici CDP nedal bych mu nic , když je debil tak je debil a stejně by to prochlastal ožrala jeden.

Abel
Abel
Level 1 Level 1
2. 10. 2018 19:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Smaug.: Jasně, že by to byl blaf, ale dal by mu prostor se všude dušovat, jak je skvělej a že je daleko lepší, než CDP, jak to dělá pokaždý.

Reklama
Reklama