Růst gamingu v USA zpomalil. V současnosti má hodnotu zhruba 54 miliard dolarů. Vládne casual hraní
Podle analýz agentury PwC dosáhl v roce 2022 herní a esportový průmysl ve Spojených státech hodnoty 54,1 miliardy dolarů (v přepočtu zhruba 1,17 bilionu českých korun). To znamená o zhruba 2,4 % vyšší, než v předchozím roce. Jde ale o zatím nejvýraznější zpomalení růstu za poslední léta. Může za to především konec boomu virtuální zábavy během covidové pandemie.
- Hry v USA jako segment trhu mají hodnotu zhruba 54 miliard dolarů
- Růst po konci covidové pandemie zpomalil
- Největší hodnotu má casual a sociální hraní, esporty tvoří jen miniaturní zlomek celkové hodnoty
Rozložení klasického gamingu a esportu je značně nevyvážené. Hodnotu profesionálního hraní vyčíslili experti na zhruba 455 milionů dolarů, což je zhruba 0,08 ‰ celkové hodnoty. Nejvíce peněz v rámci něj generují sponzoři a vysílací práva.
PwC dále příjmy klasického gamingu dělí na casual/sociální hraní a tradiční hraní. Přes 37 miliard vydělalo právě sociální a casual hraní, které zároveň vytrvale roste. Podle dostupných informací jde hlavně o hraní na mobilních telefonech a v prohlížečích. Tradiční hraní má hodnotu 15,3 miliardy dolarů, přičemž v USA tradičně více táhnou konzole. Oproti počítačům mají téměř dvojnásobnou hodnotu.
Posledních pět let rostl herní trh v USA výrazně rychleji. Bylo to způsobeno především boomem zábavního průmyslu v souvislosti s pandemií koronaviru a hledáním nových forem zábavy, které lze provozovat i z domova. I přes zpomalení ale PwC očekává, že hodnota průmyslu do roku 2027 dosáhne 72 miliard dolarů.