Magazín GamesIndustry.biz shrnuje rok 2022. Herní trh má hodnotu téměř 4,2 bilionu korun, Xbox jde svou cestou
i Zdroj: FromSoftware / Bandai Namco
Byznys Novinka Magazín GamesIndustry.biz shrnuje rok 2022. Herní trh má hodnotu téměř 4,2 bilionu korun, Xbox jde svou cestou

Magazín GamesIndustry.biz shrnuje rok 2022. Herní trh má hodnotu téměř 4,2 bilionu korun, Xbox jde svou cestou

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

20. 12. 2022 14:03

Specializovaný byznysový magazín GamesIndustry.biz zveřejnil svou infografiku za rok 2022. V ní shrnuje celý uplynulý rok v herním průmyslu na základě dat z celé řady zdrojů. Kolik peněz se v průmyslu točí, jak je na tom vydávání nových značek a o kterých hrách se nejvíce psalo?

Reklama

  • Magazín GamesIndustry.biz shrnul rok 2022 do přehledné infografiky
  • Ukazuje hodnoty jednotlivých částí, popularitu platforem, fenomény ve vydávání her i to, o čem se píše a co se sleduje

Základní data se točí kolem peněz. Podle dat agentury Newzoo měl herní průmysl v roce 2022 hodnotu 184,4 miliardy dolarů, tedy zhruba 4,2 bilionu českých korun. To znamená meziroční pokles o zhruba 4,3 procenta. Přesně polovinu částky tvoří mobilní hraní, zbytek si pak dělí konzolové (28 %), počítače (21 %) a zbylé procento pomalu vymírající svět prohlížečových her. Celkem 94 % titulů se prodává digitálně, nicméně zatímco u počítačů už je to opravdu drtivá většina, na konzolích stále krabičky tvoří zhruba 28 % procent trhu.

Magazín GamesIndustry.biz shrnuje rok 2022. Herní trh má hodnotu téměř 4,2 bilionu korun, Xbox jde svou cestou
i Zdroj: GamesIndustry.biz

Ve třech sledovaných regionech vládly trochu jiné hry. Britové nejčastěji nakupovali FIFA 23, Japonci Splatoon 3 a američané Call of Duty: Modern Warfare 2. V prvních dvou případech ale data vycházejí jen z prodejů krabicových verzí.

Nejlépe hodnocenou hrou dle Metacritic byl Elden Ring (96). Naopak tou nejhůře byl Postal 4: No Regerts (který byl opravdu příšerný a získal v průměru 30).

Velmi zajímavé jsou statistiky vydání nových her a nových značek u největších firem. Ten ukazuje, že herní giganti sice novinkami nešetřili, zpravidla šlo ale o pokračování nebo spin-offy. Například Sony a Nintendo vydali 5, respektive 10 nových her, ani jedna z nich ale nebyla z nové značky. Šest pokračování vydalo také EA, tři Activision a z čtyř her Ubisoftu založila novou IP pouze jedna. Mírně jiná situace je u Take-Two, které vydalo 9 her, z čehož tři nebyly založeny na existujícím jméně, a úplně mimo proud plave Xbox. Všechny čtyři jeho letošní hry jsou totiž novými značkami.

Největším regionem pro mobilní trh byla tentokrát Indie, následovaná Spojenými státy, Brazílií, Indonésií a Ruskem. Čína nepronikla ani do první pětky stažení, což ale může být zapříčiněno popularitou platforem třetích stran, ze kterých nebyla data získávána. I přesto se Čínané dostali na třetí místo celkové útraty v mobilních hrách s 13,4 miliardy dolarů. Štědřejší byli jen Američané a Japonci.

Magazín GamesIndustry.biz shrnuje rok 2022. Herní trh má hodnotu téměř 4,2 bilionu korun, Xbox jde svou cestou
i Zdroj: GamesIndustry.biz

O jaké hry jevili největší zájem novináři? Asi nepřekvapí, že nejpopulárnějším tématem byl Elden Ring s 63 642 články. Následoval Fortnite, Genshin Impact, Call of Duty: Modern Warfare 2 nebo The Last of Us: Part 2. Mimo hry se pak nejčastěji psalo o velkých herních firmách v pořadí Nintendo, Microsoft, Sony, Ubisoft, Epic Games. Z dat není jasné, jestli šlo jen o anglicky mluvící zdroje, nebo média obecně.

Uživatelé Twitteru zase nejvíce diskutovali o Genshin Impact, Final Fantasy XIV a Elden Ringu. V souvislosti s touto platformou překvapivě Fortnite není vůbec zmiňován.

Závěrem můžeme zmínit ještě nejpopulárnější trailery. První místo obsadila upoutávka pro letošní sezónu League of Legends s 139,7 milionu zhlédnutí. Zaujal také virální horor Poppy Playtime a propagační videa Call of Duty: Modern Warfare 2. Kompletní infografiku najdete přímo na Gamesindustry.biz.

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama