Rona Gilberta mrzí reakce některých fanoušků na stylizaci nového Monkey Islandu
Oznámení nového pokračování ikonické adventurní série Monkey Island, s podtitulem Return to, potěšilo celou řadu skalních fanoušků. Reakce na první záběry z hry jako takové ale nebyly čistě pozitivní. Řada hráčů kritizuje, že se titul odklonil od stylizace původních her a sází na modernější zpracování. Tvůrce hry Rona Gilberta to ale mrzí a snaží se vysvětlit, že Return to Monkey Island nemá být retro titulem.
- Ron Gilbert obhajuje grafický pokrok nového Monkey Islandu
- Nechce dělat nostalgickou, ale zábavnou a moderní hru
Gilbert se ve svém blogovém příspěvku vrací k historické zkušenosti s vývojem her. Upozorňuje především na to, že první dva díly Monkey Islandu nebyly pixelartovými hrami, byly to prostě adventury, které využívaly tehdy dostupných technologií a snažily se je posunout co nejdále. V této souvislosti vzpomíná například na svůj Thimbleweed Park z roku 2017, který je v podstatě jedinou Gilbertovou pixelartovou hrou. Z příspěvku vyznívá, že by ocenil, kdyby u něj nebyl kladen takový důraz na to, že jde v podstatě o nostalgickou a retro záležitost.
„Nechtěl jsem, aby byl Return to Monkey Island jen retro hrou, chtěl jsem sérii posunout protože je zajímavá, zábavná a vzrušující. To je to, co hry Monkey Island vždycky byly,“ vysvětluje grafický posun. Pochvaluje si práci tvůrců hudby, designérů, grafiků, animátorů a dalších vývojářů. Také děkuje držiteli práv Disney za to, že ho nechal dělat hru takovou, jakou sám chce.
„Je ironické, že lidé, kteří nechtějí abych dělal hru takovou jakou ji sám chci, jsou někteří s hardcore fanoušků Monkey Islandu. A to mě na všech komentářích trochu mrzí,“ posteskl si.
Return to Monkey Island by měl vyjít během letošního roku pod záštitou Devolver Digital.