Ročně prodá českým hráčům víc než milion poukázek, rozhovor s majitelem Herní-kupony.cz
Článek Ročně prodá českým hráčům víc než milion poukázek, rozhovor s majitelem Herní-kupony.cz

Ročně prodá českým hráčům víc než milion poukázek, rozhovor s majitelem Herní-kupony.cz

Redakce

Redakce

16. 8. 2021 10:10

Poukázky jsou v herním světě oblíbenou komoditou. Ať už jako dárky nebo pro jako náhrada platební karty. V dnešním rozhovoru nám bude odpovídat Radek Zunt, zakladatel obchodu Herní-kupony.cz.

Reklama
Reklama

Jaká je hlavní výhoda Herních-kuponů.cz ve srovnání s přímým nákupem hry či herní měny?

Těch výhod je hned několik. Hráči u nás často využívají možnost platit různými platebními metodami. Nejsou odkázaní pouze na tu, kterou nabízí hra samotná. Je tak možné koupit si telefonem třeba poukaz do Steamu nebo zaplatit v hotovosti WoW členství. Někdy dokonce dokážeme nabídnout i lepší ceny při platbě mobilním telefonem díky přímé spolupráci se všemi českými operátory. Navíc, když si náš zákazník neví rady, kolega na zákaznické lince mu poradí. No a kupon je navíc skvělý dárek pro jakéhokoliv hráče. 

Co vás přimělo k založení projektu Herní-kupony.cz?

Sám jsem začínal jako hráč. S partou kamarádů jsme hráli CS, tenkrát ještě 1.6. A vzhledem k tomu, že mám blízko k technologiím, založil jsem časem vlastní herní server. Potom se mi naskytla možnost Counter Strike také prodávat a já jsem zjistil, že ten prodej mi jde vlastně líp, než hraní samotné. A tak jsem u něj zůstal. :D

 

Dneska jsme interní tým lidí v kanceláři a několika dalších externistů

 

Jaké byly začátky tohoto projektu? 

Někdy trochu krušné. Rozhodně je kus pravdy na tvrzení, že si člověk musí párkrát rozbít nos než zjistí, kudy se vydat. Než se Herní kupony dostaly do stavu, kdy prodáváme desítky tisíc poukazů měsíčně, několikrát jsem se spálil. Ať už špatnou finanční investicí nebo, že jsem nabral do týmu nevhodné lidi. Do byznysu jsem vstupoval bez jakýchkoliv zkušeností ještě při škole a tak jsem se postupně všechno učil metodou pokus-omyl. A tak nutně pár těch omylů bylo.

Jak to všechno stíháte, kdo Vám s tím pomáhá?

Ze začátku jsem všechno dělal sám, bral jsem telefony, vyřizoval všechny objednávky a zároveň kódoval web. To ale přestalo být poměrně brzo udržitelné, a tak jsem začal v roce 2015 hledat první zaměstnance. Dneska jsme interní tým lidí v kanceláři a několika dalších externistů. Máme tak pokrytý vývoj, zákaznickou podporu, marketing, administrativu i projektové řízení a obchod. Všichni jsme navíc duší hráči, takže trapné mlčení u kafe nehrozí. 

Můžete prozradit poměr v jakém si poukázky nakupují hráči počítačových a konzolových her?

Obecně nejprodávanější jsou poukazy paysafecard, protože je lze uplatnit v téměř jakékoliv počítačové hře, dnes i na konzolích a nebo na mobilu v Google Play. Co se týče konkrétních platforem, tak počítačoví hráči u nás vždycky převažovali a Steam poukazy byly na špici oblíbenosti. V posledních dvou letech ale sledujeme změnu tohoto trendu. Prvenství mezi poukazy si urvali konzoloví hráči a k dnešnímu dni už tvoří poukazy pro konzolové hráče téměř o třetinu větší část našeho obratu. 

 

Ročně prodá českým hráčům víc než milion poukázek, rozhovor s majitelem Herní-kupony.cz

 

Je větší zájem o Xbox nebo Playstation kupony?

Tohle je naopak pole, na kterém se dlouhodobě nic nezměnilo. Modrá PlayStation frakce u nás dlouhodobě vede a to velmi výrazně. Nejspíš je to celkovou oblíbeností Sony konzole v Česku a tím, že PlayStation na našem trhu poměrně dost silně šlape do marketingu. 

Jak vás poznamenala loňská bezprecedentní situace způsobená Covidem-19?

Covid poměrně zásadně zasáhl spoustu naší firmě blízkých oborů, nutno ale říct, že online zábavu a gaming spíše v pozitivním směru, pokud opomeneme e-sport a offline eventy. My jsme proto minulý rok v onlinu velmi vyrostli a dostali se k nám noví hráči, kteří do té doby poukazy nevyužívali. I na nás měl ale Covid některé negativní dopady. Dost značně například zbrzil naši snahu dostat herní poukázky i do offline míst, jako jsou trafiky, supermarkety a další, protože většina obchodů byla zavřená nebo pouze v pohotovostním režimu. 

Co je nejtěžší na tomto oboru?

Určitě vybudovat dostatečné technologické zázemí, aby bylo možné automaticky zpracovat obrovské množství objednávek a získávání nových poukazů z oficiální distribuce. Od začátku jsem měl vizi, že chci mít co nejširší sortiment herních poukázek, ale netušil jsem, jak těžké bude některé z nich pro náš malý český trh získat. Nepřeháním, když řeknu, že získat některé důležité poukazy jako je Blizzard nebo Riot trvalo roky intenzivního úsilí. Když pak člověk vidí konkurenci, která různými kličkami obchází oficiální prodej a dosáhne na ty vysněné produkty dřív, může to být trochu demotivující. Člověk musí opravdu věřit tomu, že se to nakonec povede. Díky tomu jsme se stali například i jedním z mála distributorů Netflix poukazů.

 

Letos máme, nejspíš i díky dvěma lockdownům, skvěle našlápnuto k překonání milionového milníku.

 

Máte v plánu rozšiřování portfolia herních kupónů a poukázek?

Rozhodně, je to určitě cesta, kterou chceme jít, jenom to není úplně snadné. Některých velkých milníků v podobě velkých značek jsme už dosáhli, naopak u některých stále čekáme. Rozšiřovat sortiment ale rozhodně chceme. 

Můžete čtenářům přiblížit kolik poukázek za rok prodáte? 

Určitě. Doposud jsme se každoročně pohybovali ve vyšších stovkách tisíc prodaných poukázek. Letos máme, nejspíš i díky dvěma lockdownům, skvěle našlápnuto k překonání milionového milníku.  

V gamingu děláte řadu let, baví vás hraní her i v osobním životě?

Jak jsem říkal už na začátku, v období střední školy jsem hrával hodně a dost intenzivně. Dnes je pro mě gaming spíš odpočinkovým koníčkem, u kterého na pár hodin v týdnu vypnu. Baví mě akční hry jako je Far Cry nebo Clancyovky. Naposledy jsem si z nostalgie odehrál znovu celou Mafii v remasterované edici. 

Pracujete na nějakých dalších projektech?

Ano, kromě Herních kuponů už nějakou dobu pracujeme také na projektu Givery. Ten je zaměřením trochu podobný, nenajdete na něm ale jenom poukázky pro hráče, ale poukazy obecně. Zážitkové, na oblečení, elektroniku, hračky, kosmetiku a spoustu dalších. Projekt nefunguje jenom v onlinu, ale Givery poukazy můžete vidět i na trafikách a v obchodech.

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz