Zpět na článek

Diskuze: Rift, Vive a PS VR - všechny informace na jednom místě

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Lemrus
Lemrus
Level 1 Level 1
22. 3. 2016 17:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lahva: Nakloň se k 24" monitoru tak na 60cm a zkus něco dělat. Asi k tomu bych to přirovnal. Není to ideální, ale bez problému se to dá vydržet. Samozřejmě lidé citlivější na jas to budou snášet hůř. Na druhou stranu já musím sedět od monitoru minálně metr daleko aby mě nebolely oči (a ještě si k tomu večer zapnout stolní lampu), ale pokaždé, co si na hlavu nasadím Oculus, mě to tak pohltí, že to vůbec nevnímám.

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
22. 3. 2016 16:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lahva: A jaký to bude mít dlouhodobý dopad na krční páteř. Já sám s ní mám problémy, tak jsem zvědav.

Lahva
Lahva
Level 1 Level 1
Hlavní platforma: PlayStation
22. 3. 2016 12:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Hodně by mě zajímal dopad na samotné oči. Jak dlouho kdo vydrží hrát a s jakými následky.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
22. 3. 2016 10:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Khalashnikovf: Co myslíš tím zorným polem, které je člověk schopen vnímat? Zaprvé zorné pole lidských očí je mnohem více než 100 (snad téměř k 180) a ačkoliv po krajích nejsme schopni rozlišit detaily, jsme naopak na krajích extrémně citliví na pohyb (včetně blikání) a to dokonce více než v hlavním zorném poli (určitě jste někdy pozorovali to, že při pohledu na něco hodně rychle blikajícího rozeznáte to blikání jen pokud se nedíváte přímo na ten zdroj, ale vidíte ho "bokem").
Ale hlavně zadruhé - zorné pole VR brýlí se namapuje přímo na zorné pole očí uživatele, protože v těch brýlích se normálně můžeš rozhlížet pohybem zorniček. Takže čím větší zorné pole brýlí, tím lépe, rozhodně není 100 stupňů nějaká magická hranice, nad kterou už nemá smysl jít.

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
22. 3. 2016 08:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@w: Dík za objasnění mé nevědomosti. Ještě, že víš co nevím aspoň ty.

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
22. 3. 2016 04:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@David Plecháček: Dik, nj, snizovat rozliseni me nenapadlo :)
No, doufam ze na tom ps nebude az tak hrozne, ze by do toho museli poustet nejakou hnusnou 720p a hur kdyz uz maji externi krabicku na prevadeni obrazu v 720p
Ed: je fakt, ze ten obraz muzou prevadet jako v ps tv, proste stream..

w
w
Level 1 Level 1
21. 3. 2016 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Khalashnikovf: ps vr ma tie Move ovladace, ktore su 5 rokov stary hardware , ktory chcu pouzivat s novou tehcnologiou ako VR.
ma najhorsi hardware ... a jedine co je nanom zajimave je cena a relativne vecsi zoznam hier , z ktorych ani jedna nieje robena na VR , a jedina vyhoda ich hrat je, ze to hras ako na obrovskej obrazovke (ale z move ovladacom .....)
ja osobne by som najradsej pockal na Vive, ked na tom konecne vyjdu poriadne tituly (kedze rift je to iste ale s horsou technologiou a xbox gamepadom)

chrisjurco@gmail.com
chrisjurco@gmail.com
Level 0 Level 0
21. 3. 2016 16:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Niekde som počul alebo čítal, ze Oculus by sa mal časom sprístupniť a podporovať X1. Neviete niekto, ako to teda je?

Filias
Filias
Level 1 Level 1
21. 3. 2016 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Pokud se bavíme o cenové dostupnosti, tak jen GTX 970 stojí jako celá PS4.
Pokud to bude i použitelné a ne jen drahá hračka co jen jednou vyzkoušíte a pak předvedete návštěvě, tak je skutečný vítěz jasný.
Před koupí nové konzole ale rozhodně počkám na recenze finálního zařízení.

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
21. 3. 2016 14:28

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak počkat: V poslední době se tady v diskuzi hodně pindalo o tom, že PS VR stojí za prd, protože má nízké rozlišení a protože zorné pole malé a obnovovací frekvence je malá...

Toto srovnání říká, že rozlišení je minimálně menší, že zorné pole je takové, jaké člověk stejně dokáže vnímat, aniž by z toho nebyl jen rozmazanej flek někde na okraji rohovky a obnovovací frekvence je vyšší jak Oculus i Vive. Tak mi teď někdo vysvětlete proč bych si měl kupovat PC za bůhví jakej peníz, abych si na tom zahral simulátor práce, nebo nějakej horor, kterej mě jen přinutí max vyhlásit hnědý alarm a po 10 minutách to vypnout?

Někdo tu říkal, že těch 120Hz u PS je 60Hz na oko. A co teda těch 90Hz u Oculu a Vive? Ty se taky dělí? Tohle byste ještě mohli hrej upřesnit prosím.

Každopádně podle tohodle srovnání a při úvaze hráčské základny a ekonomických možností je tu jasný vítěz (Nemluvě o tom, že už má na trhu i vlastní snímání pohybu okolí + pohybové ovládání...
No, hodně štěstí Oculu a Vive, snad uspějí a nakopne to novou, snad i vzrušující éru hraní!

David Plecháček
David Plecháček
Level 1 Level 1
21. 3. 2016 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Khalashnikovf: Nedělí se ani u PS VR, ani u žádného jiného zařízení. Ta informace je nepodložená (byť jsem jí tu taky zaznamenal).
Proti tomu mimo jiné také stojí fakt, že se Sony chvástá, kterak některé hry mohou opravdu teoreticky běžet ve 120 FPS, a že ideální by bylo 90 FPS - obojí by bylo při 60 Hz frekvenci k ničemu.

K druhé části dotazu, také pozor na to rozlišení. Jedna věc je rozlišení HW, tedy proklamovaných 960 x 1080, druhá věc je co nabídnou hry. Je to stejné jako třeba v televizi, nebo v monitorech. Moje televize umí FullHD, ale ne všechny kanály v takovém rozlišení vysílají. Takže rozdíl mezi PS VR a HTC/Riftem bude (pravděpodobně) právě takový - zatímco Sony může z počátku nabídnout většinu her v 60 FPS (a v bůhvíjakém rozlišení), ostatní pojedu v 90 FPS při zmiňovaném rozlišení bez problému. Jsou to jen spekulace, berme je s rezervou, ale na druhou stranu, těžko si ty rozdílné nároky na HW vysvětlit jinak.

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
21. 3. 2016 17:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@w: Nevim proč do toho pleteš HW. Co s tím má co společného? Důležitý je výstup. A ten je na PSVR jen o pár procent horší, než na konkurenci. Move technologie může bejt stará jak chceš, ale funguje dobře a s pohodovou odezvou. Je jisté, že přijde nová generace ovládání, která bude rychlejší. Tady jde o to, že už to spousta lidí má doma a to jim jen usnadní rozhodování, co si koupit. A ano, brblat může kdo chce jak chce, ale je to jasné, čeho bude doma nejvíc (a to neberu v potaz výrobní kapacity pro uspokojení potenciálního trhu)

Karlositoo
Karlositoo
Level 1 Level 1
21. 3. 2016 15:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ps vr za par slupek oproti konkurenci,radsi toto nez davat za vr 20 000kc, kdyz me to nebude bavit tak to strelim s max 2000 kc ztratou a vim ze to urcite strelim na nejakem bazaru. Vive nebo Rift tak snadno pouzity neprodam:)

w
w
Level 1 Level 1
22. 3. 2016 08:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Khalashnikovf: ty vobec nerozumies ake je dolezite mat minimalny delay pri VR. toto nieje klasicky PC, kde sa da hrat aj ked mas delay, lagy, nizke fps ... to je ako pozerat na veci v realnom svete ale z delay-om. proste tam musit mat poriadny hw aby si mohol poriadne uzit to VR.
co ma moze trapit ze vystup psvr bude 120fps 4k res , a ked sa pohnem tak to bude skakat po celej obrazovke kvoli zlym ovladacom ... vr ma byt interaktivne , nie len dalsia TV ..

Reklama
Reklama