Revoluční RPG od ex-Ubisoftu se ruší
Julien Cuny a Louis-Pierre Pharand. Dvojice bývalých zaměstnanců Ubisoftu. Dvojice, o které se svět dozvěděl díky hře ReRoll. Díky hře, kterou chtěli vytvořit jakousi revoluci. Ačkoliv byl ReRoll oznámen už před dvěma lety, píšeme o něm až teď. Paradoxně v souvislosti se zrušením celého projektu.
Ale začněme hezky popořadě. ReRoll byl oznámen zkraje roku 2014 již zmíněnou dvojicí ex-vývojářů Ubisoftu. Tato dvojice spolu založila studio Pixyul, přičemž se oba ihned vrhli na přípravu hry ReRoll. Než se pustíme dál, je nutné si vůbec říct, o co vlastně mělo jít. Pokud bych hru smáznul strohým popisem, že se mělo jednat survival izometrické RPG, o žádnou revoluci by se nejednalo. Jenže autoři chtěli do hry převést celý svět v měřítku 1:1.
K tomu měl posloužit dron eBee a systém senseFly. Ten měl postupně HD kamerou zmapovat celou planetu a převést jí do 3D. „Jednou tyhle záběry vygenerují v našem enginu celé herní prostředí,“ říkali vývojáři. Financování ReRoll probíhalo díky nákupům věcí, které měly najít využití v samotné hře,ale byl to právě nedostatek peněz, který vývojáře přivedl nad propast krachu.
„Náš vývoj začal slibně, když jsme uzavřeli smlouvu s městem Montréal, kde jsme začali vytvářet naše první prostředí. Žel bohu, peníze vydělané skrze crowdfunding a peníze, které jsme do hry vložili sami, na celý vývoj nestačily,“ stojí v oficiální zprávě. „Hledali jsme investora a vydavatele, který by zajistil financování projektu. Spoustě z nich se náš koncept líbil, ale pro některé jsme se ukázali být příliš drahými, pro jiné jsme nebyli dostatečně ambiciózní,“ píše se dále.
Je pochopitelné, že vymodelovat celý svět představuje enormní množství práce, a tak je otázka, jestli si dvoučlenné studio na svá bedra nenaložilo příliš velkou zátěž. Do své hry navíc plánovali přidat několik mechanismů, které zněly ambiciózně samy o sobě - s postavou mělo jít dělat vše, cvičit, vytvářet nové předměty, bojovat, lovit... a to vše ve 24hodinovém režimu.
„Dostali jsme se do fáze, kdy jsme měli ve hře dvě možnosti - jeden do nás chtěl investovat velký objem peněz a udělat z nás AAA hru, druhý tak velké plány neměl a museli bychom se omezit. Z obou dvou ale nakonec sešlo - jeden z nich se rozhodl investovat do vlastního portfolia, druhý - po těžkém fiskálním roce - se soustředil na menší projekty,“ stojí dále ve zprávě. O jakých variantách se tu bavíme ale zpráva neuvádí, studio je vázáno smlouvou o mlčenlivosti.
Podívejte se na přiložený trailer, a řekněte nám, zda byste si podobný projekt vyzkoušeli, a jak by podle vás s velkým přísunem peněz dopadl. Je vůbec možné reálně přemýšlet nad hrou těchto rozměrů?