Resident Evil: Umbrella Chronicles Článek Resident Evil: The Umbrella Chronicles

Resident Evil: The Umbrella Chronicles

Dalibor Franta

Dalibor Franta

8. 5. 2007 22:00
Reklama

Když Capcom na loňské E3 ohlásil exkluzivní Resident Evil titul pro konzoli Wii, srdce nejednoho milovníka survival hororů se div nezastavilo radostí. Představa klasické Resiho hratelnosti obohacené o úžasné možnosti revolučního ovládání Wii byla zkrátka příliš lákává, než aby nechala fantazii fanoušků jen tak v klidu. Téměř okamžitě se začaly objevovat odvážné dohady o možném spojení klasické hororově adventurní nálady, která provází Resident Evil už od dob prvního dílu, s FPS prvky z dnes již (nechvalně) proslulých gun survival titulů, jako byl například Resident Evil: Dead Aim. Hra roku visela ve vzduchu, nálada byla bujará a budoucnost se zdála růžová, zombie, medem a strdím oplývající, tenkrát v červenci 2006.

Chce to změnu

Jenže jak zpívá Walda Matuška ve svém nesmrtelném hitu: to všechno vodnes’ čas. Rok se s rokem sešel, med nikde, strdí jakbysmet a po iluzích se zaprášilo rychleji než po prémiích v parlamentu. Všechny utopistické představy z loňského léta totiž vzaly za své v polovině letošního dubna, kdy Capcom na tiskovce představil světu první obrázky a hratelné demo z chystaného Resident Evil: The Umbrella Chronicles. A místo revolučního titulu jsme se dočkali jen další obyčejné „kolejničkové“ střílečky pro světelnou pistoli. Kdepak, takhle se historie nepíše, zvlášť má-li Capcom v souvislosti se svou sérií stříleček na motivy Resident Evil (opravdu pouze na motivy, protože ruka na srdce – kromě záplavy zombíků a sem tam nějakého toho známého obličeje nemá tato vývojová větev z klasickým RE pranic společného) tak trochu máslo na hlavě. RE střílečky totiž vždy představovaly spíše tu slabší stránku série. Často odfláknuté zpracování, plochá hratelnost a potenciál volající po alespoň krapet lepším využití. Změní se na tom něco s přechodem na Wii?

Procházka historií

Odpověď na tuto otázku není tak úplně jednoznačná. Co do hratelnosti zůstane Resident Evil: The Umbrella Chronicles takřka totožný jako jeho nepovedení předchůdci, ale Capcom vyslyšel volání fanoušků alespoň v oblasti zapojení hry do celkového formátu série, které v předchozích akčních variacích tolik chybělo. Hra se proto vydává po stopách několika klasických dílů RE a kromě toho, že si jejím prostřednictvím zopakujeme některé klasické okamžiky (v notně akčnějším podání, nutno podotknout), poodhalíme také mnohá tajemství, jež doposud zůstávala hráčům skryta. Konkrétně se bude jednat o díly RE: Zero, 1, 2 a 3, každý ze jmenovaných pak odhalí něco málo z okolností, které stály za tajemným úpadkem společnosti Umbrella. Ve hře by se měly představit dvě hlavní hratelné postavy (tou první bude podle všeho Chris Redfield, doplňovat by ho mohla Rebeca Chambers – ačkoliv v tomto ohledu se jedná spíše o odhad), není však nejmenších pochyb o tom, že přinejmenším v rolích vedlejších postav se setkáme s celou řadou starých známých. Jmenujme například Jill Valentine, Carlose Oliveiru nebo Blaire Redfield. Nejsou to však pouze známé tváře, ale také známá místa, co v mnohých vyvolá záchvaty neřízené nostalgie. Při pohledu na ty důvěrně známé lokace se zasněným vzpomínkám na průkopnické začátky konzolových hororů vyhne málokdo, zvlášť když je po grafické stránce opravdu co obdivovat. Jako třešničku na dortu pak vývojáři slibují neuvěřitelných 20 hodin herního času, což je pro celou řadu fanoušků série jistě velice silný argument.

Koleje do stanice Čas

Je tu však i druhá strana mince a jen těžko ji můžeme nazvat zanedbatelnou. Hratelnost jako taková totiž, zdá se, od dob Dead Aim příliš nepokročila. Hráč je stále upoután na imaginární koleje, stále je s ním libovolně pošťuchováno po předem vytyčených trasách a ano, stále musí v pravidelných intervalech zastavit, aby vystřílel smečku vyhladovělých zombíků. Nově se objevila jen možnost vybrat si na předem určených rozcestích mezi směrem A a směrem B. Také „převratné ovládací prvky“, původně slibované na loňské E3, za ten rok kamsi vyšuměly - nunchuk a wiimote jsou totiž použity prostě jen jako světelná pistole. Zatímco druhý jmenovaný se stará o zaměřování a přebíjení (stačí ovladačem zatřást), nunchuk má na starosti omezené rozhlížení do stran. Prakticky jedinou novinkou je možnost omezené interakce s prostředím, které nyní podléhá zkáze a poskytuje tak úkryt bonusovým zbraním či léčebným bylinkám (známá léčivá green herb). Často tak bude nutné zaměřit palbu na sochy, obrazy a jiná „podezřelá“ místa, která mohou skýtat šanci k podobnému přilepšení. Také světlo bude hrát údajně důležitou roli, když bude možné střelbou do žárovek ponořit libovolnou místnost do naprosté tmy. Pravda, nedokážeme si představit masochistu, který by pod útokem tuctu kráčejících mrtvol volil tuto možnost, ale proti gustu žádný dišputát. Otázka proto zůstává: bude všechna tato snaha ze strany Capcomu stačit, aby člověka udržela před obrazovkou celých 20 hodin? Dovolíme si pochybovat.

Částečnou spásou The Umbrella Chronicles by se mohl stát multiplayer, v tomto směru však Capcom poctivě dodržuje bobříka mlčení, podobně jako v otázce zcela nových lokací. Ty zatím nebyly ani potvrzeny, ani vyvráceny, takže možnost, že se podíváme i mimo stará známá místa, zůstává otevřena. Vydání tohoto exkluzivního Resident Evil titulu pro Wii je plánováno na třetí čtvrtletí letošního roku.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama