Report odhaluje, jak se z pokračování Drivera stal první díl Watch Dogs
i Zdroj: Hrej.cz
Driver: San Francisco Novinka Report odhaluje, jak se z pokračování Drivera stal první díl Watch Dogs

Report odhaluje, jak se z pokračování Drivera stal první díl Watch Dogs

Tadeáš Pepř

Tadeáš Pepř

25. 5. 2021 14:54

Městská akce Watch Dogs spatřila světlo světa v roce 2014 a od té doby přinesla tři více či méně kvalitní zástupce. Své místo na výsluní produkce Ubisoftu si nikdy pořádně nevydobyla, zajímavý je ale i její vznik. Už dříve se spekulovalo o tom, že původně projekt vznikal jako další díl automobilové série Driver, teď však web VG247 přinesl poměrně obsáhlé svědectví tří osobností blízkých značkám, které tyto spekulace potvrzují.

Reklama

  • Web VG247 přinesl příběh zrodu Watch Dogs opřený o tři zdroje
  • Původně mělo jít o dalšího Drivera
  • Už v konceptu hrál hlavní roli hacking a pohyb po městě
  • Původnímu konceptu zlomil vaz neúspěch Driver: San Francisco

Web si o historii Watch Dogs popovídal s jedním ze současných zaměstnanců Ubisoftu, jedním bývalým a s původním autorem značky Martinem Edmondsonem. 

Právě Edmondson potvrzuje, že místo Watch Dogs původně vznikal další Driver. Za vývojem stál tým Ubisoft Montral pod vedením zkušeného Jonathana Morina (Far Cry 2). Edmondson upozorňuje na to, že už od původních plánů byla hra velmi podobná konečnému produktu. Měla se tedy odehrávat v přítomnosti nebo velmi blízké budoucnosti, měla nabídnout otevřené město, systém střelby, parkourového pohybu a především využívání moderních technologií a hackování jako jeden z pilířů hratelnosti. 

Za projektem vůbec nestáli původní tvůrci Drivera z Reflections, kteří v té době vyvíjeli Driver: San Francisco (dnes pomáhají ostatním týmům především s jízdními modely a pravidelně pracují na nových Just Dance). V příběhu tedy neměly hrát žádnou roli známé postavy Tannera nebo zloducha Jericha. Report zmiňuje, že se titul hodně inspiroval v předchůdci Parallel Lines, který také značně vybočoval ze zvyklostí značky.

Edmondson vzpomíná na to, že se u projektu řešil především jízdní model. Ten byl jedním ze základních prvků původně automobilové akce a pracovalo se na něm i ve velmi raných fázích vývoje. Právě v tomto ohledu měly být využity alespoň zkušenosti Reflections s laděním fyzikálního modelu. Studio nakonec tvořilo alespoň interiéry budov virtuálního Chicaga.

V návaznosti na to prý producenti přepracovali koncept dalšího Drivera a šéfa Ubisoftu Yvesa Guillemota přesvědčili, že z něj může vzniknout městská akce.

Jenže v roce 2011 vyšel zmiňovaný Driver: San Francisco. Ten sice u kritiků (a věrných fanoušků) sklidil velmi pozitivní ohlasy, prodával se ale velmi špatně a dle zdrojů VG247 definitivně značku Driver zabil. V návaznosti na to prý producenti přepracovali koncept dalšího Drivera a šéfa Ubisoftu Yvesa Guillemota přesvědčili, že z něj může vzniknout městská akce, neboli „vlastní GTA, namísto Drivera který se vůbec neprodává“. Současný zaměstnanec Ubisoftu s tím nesouhlasí a tvrdí, že bylo o vytvoření nové IP rozhodnuto ještě před vydáním San Francisco, souhlasí ale s tím, že se klíčovým prvkem hry stalo hackování. Autoři nepřišli na to, jak novou koncepci hratelnosti napasovat na sérii Driver, původní značky se tak zcela vzdali.

Zdroje v tomto ohledu přerod přirovnávají k sérii Assassin’s Creed. Ta také původně vznikla jako pokračování populární (a dnes téměř mrtvé) značky Prince of Persia. Dle slov autorů už dnes v podstatě nejde vybudovat novou IP od základu, naopak je nutné vzít něco existujícího. „Začít se značkou a použít ten rozpočet k vybudování dema a spin offu. Watch Dogs byli Driver, Assassin’s byl Prince of Persia,“ vysvětluje zaměstnanec Ubisoftu. „Vývojáři rádi pracují na nových mechanismech a nových zasazeních bez limitů. Společnosti zase milují bezpečí a spolehlivost pokračování a rozšiřování značek s loajální hráčskou základnou. Sem tam se týmu povede posunout hranice značky moc daleko, a pokud se jim povede se svým konceptem přesvědčit vedení, zrodí se nová série,“ dodává.

Zdroj v Ubisoftu nakonec poukazuje na to, že současnost závodním hrám nepřeje a že v blízké budoucnosti dalšího Drivera rozhodně čekat nemáme. Vzdálenější budoucnost je prý ale otevřená čemukoliv...

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama