Ředitel vývoje Deathloop je rád, že se nemusí ohlížet na minulou generaci konzolí
Deathloop Novinka Ředitel vývoje Deathloop je rád, že se nemusí ohlížet na minulou generaci konzolí

Ředitel vývoje Deathloop je rád, že se nemusí ohlížet na minulou generaci konzolí

Jakub Štěpánek

Jakub Štěpánek

1. 7. 2021 12:12

Na přelomu dvou generací konzolí od vývojářů často slýcháváme, že vlastně není žádný problém hru optimalizovat i pro starší stroje. Najdou se ale i tvůrci, kteří jsou velmi rádí za to, že vyvíjí pouze pro nové mašiny.

Reklama
Reklama

  • Dinga Bakaba oceňuje, že se s týmem nemusí zaobírat optimalizací pro minulou generaci konzolí
  • Velké kompromisy jsou dle jeho slov srdcervoucí

Do této skupiny spadá i studio Arkane, které nyní dokončuje propojení časových smyček v Deathloop. Ředitel vývoje Dinga Bakaba prohlásil, že by patrně nebyli schopni udržet velké ambice, pokud by se museli ohlížet na minulou generaci. Proces optimalizace na starší konzole je dle jeho slov velmi vyčerpávající. “Je to srdcervoucí, když se dostanete na konec vývoje projektu, načež musíte začít s optimalizací. To je pak najednou potřeba rozpůlit mapu, přičemž navíc musíte obhájit, proč je rozdělena na dvě části.”

V prohlášení se zrcadlí výroky architekta konzole PlayStation 5, jímž je Mark Cerny. Ten během minulého roku sliboval, že vývojáři ušetří mnoho času díky novým možnostem a hlavně vyššímu výkonu.

Na druhé straně pak máme třeba studio Guerilla Games, které zhruba před měsícem hlásilo, že optimalizace Horizon Forbidden West pro konzole PlayStation 4 není vůbec žádný problém. K věci se vyjádřil Mathijs de Jonge, který taktéž zastává pozici ředitele vývoje, sám si nemyslí, že je mezigenerační vývoj v něčem limitující, rozdíl je především v úrovni grafických detailů, kterou mohou snadno upravit.

Je jasné, že se zkušenosti vývojářů budou projekt od projektu lišit, velkou roli zajisté hraje velikost týmu, specifika dané hry a také čas na dokončení vývoje. Ten se ostatně v případě obou zmíněných titulů pomalu krátí. Deathloop vyjde 14. září na konzoli PlayStation 5 a na PC.

Reklama
Reklama

Související články

Reklama
Reklama

Byl detekován AdBlock

Hrej.cz je komunitní web, jehož hlavním příjmem je reklama. Zvažte prosím vypnutí AdBlocku, ať můžeme všem čtenářům i nadále přinášet kvalitní herní zpravodajství, články a videa.

Děkujeme!

Váš tým Hrej.cz