reakce-phila-harrisona-na-kritiku-sony
Novinka Reakce Phila Harrisona na kritiku Sony

Reakce Phila Harrisona na kritiku Sony

sleepless.

sleepless.

1
Reklama

Představení PS3 ovladače s technologií snímající pohyb bylo velkým překvapením nejenom pro hráče na celém světě, ale i pro vývojáře, vydavatelské společnosti a samozřejmě i konkurenci. Před rokem o ní nebylo ani videu ani slechu a najednou s tím Sony vyrukuje jako s potenciálním trumfem, který dlouho tajila před celým světem. Jaká je pravda se zřejmě nikdy nedozvíme. Lze tak jenom spekulovat o tom, jestli byla implementace technologie snímající pohyb něčím dopředu plánovaným, nebo zda-li šlo o hurá akci na poslední chvíli.

Phil Harrison tvrdí, že o něčem podobném uvažovala společnost Sony už od roku 1994, ale až nyní to bylo technologicky proveditelné. Co víc, Harrison v rozhovoru pro GamesIndustryBiz prohlásil, že se na výše uvedené technologii pracovalo už minulý rok a společnost Sony ji na E3 2005 nepředstavila jenom proto, že na to prostě nebyla připravená. Je to pravda, nebo Harrison lže a celé to bylo uplácáno za pár měsíců v reakci na představení speciálního ovladače konzole Wii? Vlastně na tom ve výsledku ani nezáleží, ať už s praktikami Sony souhlasíme, nebo ne. V jednom má však Harrison zcela určitě pravdu. Další generace není jenom o HD grafice, zvucích, perfektní AI, spoustě efektů a fyzice. Další generace konzolí je i o způsobu ovládání, respektive o tom, jak hráč komunikuje s hrou.

V rozhovoru pro GamesIndustryBiz Harrison prozradil ještě několik zajímavých informací. Tak například pevný disk v PS3 je zcela standardní ATA disk, což znamená, že do budoucna není vyloučena možnost jeho bezproblémového upgradu co se velikosti týče. Ne že by v tomto ohledu měla společnost Sony už nyní nějaké konkrétní plány. Víceméně s tím však můžeme počítat jako s hotovou věcí. Harrison se též postavil za to, že je vývoj her pro PS3 daleko snadnější než pro PS2. Důvodem je fakt, že při vývoji her pro PS2 byly vývojáři nuceni používat low-level programovacích technik, zatímco v případě PS3 se všechno řeší skrze high-level programovací jazyky. Díky tomu by se neměla opakovat situace z PS2, kdy se hry skutečně využívající hardwaru PS2 začaly objevovat až několik let  po jejím uvedení na trh. Necháme se překvapit.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama