Project Beast od tvůrců Dark Souls
Pokud patříte mezi fanoušky série Dark Souls, případně jejího duchovního předchůdce Demon's Souls, pak byste měli vědět, že v kancelářích From Software pravděpodobně vzniká nová hra pro PlayStation 4 s pracovním označením Project Beast. V uplynulých 48 hodinách se začalo živě spekulovat nad tím, o co přesně jde, objevily se různé, někdy i protichůdné informace, a tak uzrál čas, udělat si v celé věci pořádek.
V první řadě pro vás máme obrázky, mezi kterými je i logo odpovídající vizuálním stylem předchozím hrám From Software. Jak si všimli uživatelé diskuzního fóra NeoGAF, na všech obrázcích je vidět kurzor myši, nepřikládáme však tomuto objevu žádnou váhu, vzhledem k tomu, že obrázky zřejmě pochází z videa. I nadále tedy můžeme mluvit o Project Beast jako o hře určené primárně pro PlayStation 4 s tím, že bychom se měli upřesnění dočkat už na letošní E3.
Také výtvarný styl světa, monster a postav, který si můžete prohlédnout na dalších screenshotech, odpovídá zmiňovaným hrám, nikoliv však konkrétní podobou, která vypadá unikátně a nově. Na tomto místě nicméně můžeme začít polemizovat, zda se skutečně jedná o druhý díl Demon's Souls, anebo o zcela novou hru. Argumenty pro totiž vychází pouze z přání hráčů, avšak argumenty proti poskytl už v lednu insider ze Sony s přezdívkou DemonNite. V diskuzi nad spekulacemi o převedení Dark Souls II pro PS4 a Xbox One odpovídal na výkřik - Demon's Souls 2 potvrzeno! - jen tím, že půjde o zcela odlišnou bestii. Tím i poprvé použil slovo best, které o tři měsíce později odpovídají Project Beast, o němž se nyní bavíme. Ve stejné diskuzi pak DemonNite mluvil o tom, že se PS4 a Xbox One nedočká přímého pokračování série Souls, ale spíše spin-offu, díky čemuž se přikláníme k tomu, že o Demon's Souls II nepůjde.
Tyto spekulace potvrzuje i fakt, že by museli vývojáři obhajovat určitý posun v době, v níž by se měla hra odehrávat, protože aktuální informace o hlavním hrdinovi s brokovnicí sedí spíše mezi roky 1700 - 1900, samozřejmě jen co se technologií, případně architektury nebo oblečení týče. Jistě, v souvislosti s uměleckou licencí si mohou vývojáři dělat, co chtějí, určitý posun ale můžeme vidět například na obrázku, kde hrdina vstupuje do portálu - oblečení rozhodně nepochází z doby středověku a kabátem či pokrývkou hlavy mnohem více odpovídá ranému novověku.
Posledním důvodem, proč byste se o hru měli zajímat, je i spekulace o tom, kdo na ní skutečně pracuje. V rámci více než stostránkové debaty na NeoGAF totiž padlo, že Dark Souls II jakožto projekt pro staré konzole nebyl tím nejdůležitějším a slavná jména s omezeným týmem pozvolna rozjížděla vývoj Project Beast. Šušká se o tom, že na vývoj dohlíží i Hidetaka Mijazaki, duchovní otec Demon's Souls, což je samo o sobě velkým příslibem. Project Beast budeme na každý pád pečlivě sledovat a zas a znovu poukazujeme na to, že letošní E3 bude velká!