Proč se Pikmini neobjeví na handheldu?
Série Pikmin si na velkých konzolích Nintenda získala slušnou popularitu, na handheldy DS a 3DS se ale nikdy nedostala. Může za to především specifické ovládání handheldů, které prý Pikminům nepřeje. „Pravdou je, že jsme testovali prototypy Pikminů pro DS a 3DS. Jenže se to proměnilo pouze v práci s jednotkami a dotykovým perem, což prostě nepůsobilo jako série Pikmin,“ uvedl pro japonský 4Gamer Shigeru Miyamoto, duchovní otec většiny značek Nintenda, jenž stojí i za sérii Pikmin.
„Došli jsme k závěru, že Pikmin je série, která je založená na akci díky svému ovládání a na strategii. Přestože hra nabízí spoustu strategických prvků, jsou zde ještě další věci, které musíme zvážit. Komplexní zážitek je pro Pikminy nesmírně důležitý,“ doplnil Miyamoto a také zdůraznil, jaký význam má pro hru jednoduché ovládání.
Pravdivost slov klíčového kreativního mozku Nintenda můžete nyní posoudit v třetím dílu série, který vyšel minulý pátek pro Nintendo Wii U a pro ovládání používá také GamePad. Naše dojmy z Pikmin 3 vám brzy sdělíme v recenzi.