Problémové in-game reklamy ve WipEoutu HD
Streamovaná in-game reklama, toť nový způsob jak přilákat do obchodů zákazníky přímo s joypadem v ruce. Anebo voliče k urnám, jak to ukázal při posledních prezidentských volbách Barack Obama, když nechal "rozvěsit" plakáty po celém Paradise City v posledním Burnoutu. Ne vždycky to však může být zrovna ku prospěchu hráčům jako takovým, jak bylo ještě donedávna vidět na příkladu WipEoutu HD. Tam byla reklama umístěna přímo v nahrávací obrazovce před závodem a nahrává se spolu se samotnou hrou. Nebo alespoň to tak vypadalo, neboť jeden zručný fanoušek zaznamenal, že rozdíl mezi nahrání hry s reklamou a bez reklamy je zhruba deset vteřin ve prospěch hry bez reklamy.
A pokud se na ono video podíváte, tak jen těžko uvěříte, že onen nadbytečný čas je použit k nahrávání samotného okruhu. Je totiž jasné, že vývojáři byli vázání smlouvou, která zaručuje zadavateli reklamy být na obrazovce po určitou dobu, během níž si ovšem máte myslet, že se nahrává samotná hra, jak ostatně dokládá i pomalé natahování loadingové čáry. Samozřejmě vám to může připadat malicherné, přeci jen deset sekund není tak dlouhá doba, nicméně stačí si vzpomenout na pětiminutové pauzy mezi tříminutovými mezihrami u Rayman Raving Rabbids, které před časem zdarma, pouze se zabudovanou reklamou, nabídl Ubisoft. Vývojáři si zřejmě včas uvědomili, že tudy cesta nevede a reklamu ze hry odstranili. Herní reklamu ano, ale ne na úkor zážitku ze hry!