Příští Wolfenstein přijde s něčím novým
Wolfenstein II: The New Colossus si sice v recenzích odnesl pozitivní hodnocení, prodejní úspěch ale nebyl žádná velká sláva. Hra si svou cestu našla k necelým dvě milionům hráčů. To samozřejmě vzbuzuje otázku, zda se dočkáme dalšího dílu a když, tak do jaké míry promění už lehce repetitivní hratelnost. V rozhovoru pro britský Eurogamer se nejen na téma možného pokračování rozpovídal designér Andreas Öjerfors ze studia MachineGames.
Ten uvedl, že pokud by k třetímu dílu mělo dojít, vývojáři by si určitě pohráli s formátem. S ohledem na to, že už by to byla čtvrtá hra se stejným motivem (počítáme-li i samostatné rozšíření The Old Blood), bylo by dle Öjerforsových slov zapotřebí přijít s něčím novým. Nemusíte se ale bát, pořád by rozhodně šlo o střílečku. Designér říká, že i kdyby MachineGames dělali Tetris 2, určitě by z toho vyšla střílečka.
Z Öjerforsových slov je navíc patrné, že Bethesda na studio se třetím dílem netlačí. Pro vydavatelský dům má jen slova chvály: „To je na práci s Bethesdou to skvělé. Nemají cynický přístup k tomu, že musíme za každých okolností udělat komerčně nejúspěšnější produkt. Věří tomu, že pokud je hra dobrá, bude se prodávat. Myslím to tak, že my z prodeje her nebohatneme, takže to děláme proto, že skutečně chceme. Vyprávíme takové příběhy, protože chceme. Zaměřujeme se na takovou hratelnost, protože chceme. Právě to nás zajímá.“
O dalším Wolfensteinovi se zatím můžeme jen domnívat, jisté náznaky tu ale přeci jen jsou. Během přednášky o vývoji druhého Öjerfors například na otázku týkající se pokračování odvětil, že na něco takového nemůže odpovídat. Podobné informace by si prý studio nechalo na E3 za nějaké dva roky. Stejně tak na otázku, zda se v budoucnu vrátí BJ Blazkowicz, odvětil, že k tomu nemůže nic říct bez toho, aby prozradil, na čem studio nyní pracuje.
Wolfenstein: The New Colossus vyšel loni v říjnu a v naší recenzi si vysloužil hodnocení 4/5. V současné době se chystá port hry na Switch, starají se o něj titíž vývojáři, kteří loni na hybridní platformu od Nintenda přinesli předloňský Doom.