Zpět na článek

Diskuze: Prey

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
12. 5. 2017 08:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MaxLaMage: Na popiscích je spíš lore a pozadí světa, než příběh samotné hry. Na pochopení příběhu ti popisky stačit nebudou.

MaxLaMage
MaxLaMage
Level 1 Level 1
11. 5. 2017 16:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@filip.koskan: Because I am used to talk and write in English due to my job. It has nothing to do with being a poser. Sometimes I write in Czech, sometimes in English. It just comes naturally. Sorry for breaking it for you.

MaxLaMage
MaxLaMage
Level 1 Level 1
10. 5. 2017 07:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@OneShot: Díky. Jo máš pravdu, byl jsem tak plnej dojmů, že tohle jsem úplně zapomněl vypíchnout. Inu, nejsem profesionální recenzent, poznámky jsem si nedělal a jel jsem z patra. Ale popel na hlavu si teda sypu, ne že ne.

HluchnikT@seznam.cz
HluchnikT@seznam.cz
Level 1 Level 1
10. 5. 2017 07:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MaxLaMage: "but I will definitely come back to it before the se......". ...sex for my first time? Kamo, tak to uz si svou oblíbenou hru znova nezahrajes..

MaxLaMage
MaxLaMage
Level 1 Level 1
10. 5. 2017 06:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je mi jasné, že to asi nikoho nezajímá, ale tady je moje recenze, co jsem dal na Steam. Omluvte mou angličtinu, profesionální pisálek ani překladatel nejsem. Jdu sem s kůží na trh jen proto, aby to nevypadlo, že jen remcám a hejtuju.

First I need to mention that I absolutely loved the original Prey (2006), I finished it three times at the time it was relevant and I have only a fond memories of that game. When I first saw the trailer for Prey 2, it was one of the most anticipated games for me. I absolutely loved the setting and the overall idea of bounty hunter set somewhere over the rainbow. Later on, when it was decided that Prey 2 will be cancelled, it was similar to my feelings about Half-Life 3.

When Bethesda announced this variation of Prey, I was angry, dissapointed and very meh about it. Everything has changed when I learned the mighty Arkane Studios will be the developers. I love those guys. Messiah and Dishonored are one of my favorite games and I absolutely loved Dishonored 2. Then I started to look forward for Prey.

So how is the game?
It´s fun. It´s a horror game. It´s a survival game. It´s Bioshock, System shock, Deus Ex and Dishonored combined together. I played the game four days straight, and that happens to me only with an exceptional games. It is true that it takes most of the game mechanics from other games, but there are few fresh ones. It´s very well combined and executed.

STORY
You wake up in your room somewhere what looks like a future San Francisco and you are going to visit your brother and do some tests. The test goes wrong and you´re sedated. You wake up again in your room, but there is something strange. You see a weird dead body of a mechanic. So you grab a wrench and decide to go out of there. You try to break the glass to go to the rooftop, but instead you learn that this was only a simulation and you are trapped in a space research facility infested with aliens. Aliens that are able to mimic themselves as anything and many other types. What is happening? Soon you will know. Or will you?
I loved the setting, all the little stories of the researchers and people on the facility, and I was thrilled to know what the hell is happening. To be honest, the ending was a wee bit disappointing, but maybe I was just expecting something different. There are multiple endings ( I can count four or something like that). It depends on your decisions you made through the game.
EDIT: I was thinking a bit more about the whole story and ending and although the presentation is not very good and clear, overall it is an interesting story. I could imagine a better cut-scene with more information, but that is just how Arkane is doing things.

GAMEPLAY
You can play the game any way you want. You can be either action hero, or stealthy sneaky shadow. Or something in between. The space station is really huge and you can even go to space and explore it from the outside. The station is made as a whole, meaning you can go nearly anywhere. The design of the station is absolutely brilliant. There are various access routes, service hatches or hidden areas. Imagine the new Deus Ex, but slightly better.
There is a fair share of weapons and gadgets. My personal favourite was pistol, shotgun, Gloo gun (you can immobilize enemies or use it to reach previously unreachable places) and then some gadgets like Typhon lure or EMP. All "grenades" can be used also as a mine, so you can set up a very clever traps. You can hack operators, hovering robots that can heal you or shoot enemies on sight, or turrets to aid you in a tough battles. It doesn´t work on Voltaic Typhons tho due to their EMP "aura".
You can craft weapons, ammo, medkits with your recyclated resources you get from the items across the whole station.
Morgan (name of your character) can upgrade himself with Neuromods (think about augments from Deus Ex). You can be harder, better, faster and stronger and later in the game you can acquire a Typhon abilities. I wasn´t using those much, but there are some pretty neat abilities.

GRAPHICS
My specs are i7 6700k, GTX 970 4gb and 32gb of RAM. I was running the game on 100 fps all the time expect one part in power reactor where I dropped to 50 fps. I dont know why.
Graphics are good. It certainly is not the best looking game, especially when the game is using Cry Engine. There was one part called Arboretrum filled with plants. That was fucking horrible. The textures looked like something from 2005. But other than that I liked the graphics, especially the future-retro art-decoish style of the station and visual effects of Typhons.

SOUND
Music and sound effects are awesome, but I needed to turn it down to like 40%. It is really, REALLY loud. Especially when mimic, camouflaged as a chair or coffee mug suddenly strikes you. It was not good for my heart, I hate jump scares. Sometimes it happened to me that the music was a bit off and not considering the situation, meaning that battle music was playing but there was nothing to fight. Soundtrack was composed by Mick Gordon, the guy who is behind the soundtrack for the new Doom, take that as a reference.

VERDICT
I really enjoyed the game, I finished it after approximately 27 hours (including loadings) and I did it in 4-5 long sessions. I love the gameplay, I love the setting and I love the size of the game. Prey is taking a lot from the other games of similar genre, but it´s adding it´s fair share of innovations and ideas. There was a lot of side-quests to do with reasonable rewards (although some of the side quest were just fetch quests). I loved going through people´s emails to learn what happened to them, those stories are very well written. It´s easier to write an excellent short story than a good novel. The ending was not presented in the best way possible, but it has it´s meaning and idea. I probably won´t play the game again in any short period, but I will definitely come back to it before the se...... I will come back to it. Arkane, keep up the good work.
8/10

TL;DR
If you like Dishonored, Bioshock or Deus Ex and you don´t mind an element of horror and all that set in a space station, you will love this game. Prey is basically System Shock 3 if you let it be System Shock 3.

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
9. 5. 2017 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak jak je vidno, tak lepidlo vypadá stejně blbě i na PC.

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
9. 5. 2017 15:53

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MaxLaMage: Já nepopírám, že nejsem úplně vhodný kandidát na hodnocení téhle hry; zaprvé jsem skutečně hrál jen demo, a zadruhé mě hry od Arkane až tak nebaví. To neznamená, že ty hry jsou špatné, jen jsou pro jiné publikum. Ale taky to neznamená, že automaticky napálím hře 5/5 nej hra všech dob, protože by se někomu mohla líbit. Recenze se píšou pro celé spektrum publika, pro ty, co Arkane zbožňují, pro ty, co ho nenávidí, pro ty, co mají rádi RPG, pro ty, co radši střílečky, atd.
Úkolem recenzenta je tak vybalancovat text tak, aby tam bylo pro každého něco. To, že si v něm někdo neumí najít tu svojí pasáž (tím nemyslím nutně tebe), to už není v silách recenzenta jakkoli ovlivnit. Třeba v Pavlově recenzi na Horizon Pavel vychvaluje super dlouhé a uspokojivé souboje se stroji, zatímco mě pak přišly jen frustrující, když neumím lukem pořádně zamířit. Ale to není chyba Pavla, měl jsem si to ohlídat já, když vím, že ani u jiných her nejsem s lukem moc kamarád.
P.S.: recenze není od toho, aby se do ní napsalo všechno, co ve hře je k dispozici. Od toho jsou návody, tak můžeš jeden napsat, jestli se na to cítíš. ;)
@dan.kubat: Recenzenti musí hrát recenzované hry na normální obtížnost, to aby se přesvědčili, že i méně schopní hráči jako já jsou schopní dohrát je do konce. A navíc je to ta obtížnost, u které vývojáři tak rádi píšou "This is how the game should be played."

Psychoq
Psychoq
Level 1 Level 1
9. 5. 2017 13:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Mate moc velkej smysl pro drama. Me se naopak libi protipohled nekoho, kdo ma cas na hrani na hard, prolejzani zaznamu a celkove se chovat tak, jak by se clovek v dane situaci zachoval.
Jinak Pavle opet super zabavna recenze a doufam, ze budes mit na hrani cas i behem sefovani. Ctu vsechny i na konzole ktery nemam :D

CZEMPION
CZEMPION
Level 1 Level 1
9. 5. 2017 12:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Musím se přiznat, že mě hodnocení překvapilo, je z něho jasně patrné, že hra recenzenta nebavila, za mě je to neskutečná pecka (zatím odehráno cca 4 hod na PC), Arkane Studios opět dokázali, že jako jedni z mála umí dnes udělat zajímavou FPS (Dishorned 1,2 taky pecky) a to že si vzali inspiraci jinde, když to krásně sedí, tak proč ne. Koneckonců System Shockem 1,2 a Deus Exem jsem odkojenej :)

Tpr Santa78
Tpr Santa78
Level 1 Level 1
9. 5. 2017 10:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Recenze jako taková mi přijde celkem dobře napsaná. Ale s obsahem poněkud nesouhlasím. Co Pavel vyčítá je pro mně spíš plus :)
Pavla chválím za odvahu vydat se hájit do diskuze.
Nemůžu se zbavit dojmu, že Pavel očekával od hry něco jiného. Asi jako kdybych já šel hrát Call of Duty a očekával, že to bude jako DOOM.
Pro někoho může být lehce starožitný game design chybou, já to beru jako velké plus a hru si náramně užívám.

Shrnul bych to tím, že pokud se hráčovi líbil System Shock 2, tak si může k hodnocení přidat minimálně 1 bodík

PS: Spíš všeobecně k recenzím, ne jenom k této - přijde mi, že recenzenti věnují hrám málo času. Pavel píše, že hře věnoval zhruba 30 hodin. To se mi zdá jako strašně málo, to je tak na jeden průchod. Kde je zkoušení různých buildů, kde je testování těžších obtížností? Asi to dneska do recenze nepatří, ale mě to chybí. Stejně tak mi chybí informace o systému ukládání. Pro mě je to u hry docela důležité a jenom za save/load systém bych Prey přihodil minimálně půl bodíku.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
9. 5. 2017 10:23

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Wumitai: My, ale mluvíme o recenzi subjektivního média, která prostě objektivní být nemůže a ani být nemá. Pokud tam nejsou vyloženě lži, tak je naprostý nesmysl vytýkat recenzi subjektivitu...

corald@seznam.cz
corald@seznam.cz
Level 1 Level 1
9. 5. 2017 09:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dan.kubat: Řídil bych se dle steamu. Autor píše jako kdyby měl hru za trest. Dle dojmů čekal akční FPS na upuštění páry a dostal něco úplně jiného. Pokud tě baví u hry přemýšlet, prolézat, zkoumat a hledat alternativní cesty, tak do toho jdi.

Pavel Makal
Pavel Makal
Level 1 Level 1
9. 5. 2017 09:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@dan.kubat: Původně už jsem tu nechtěl reagovat, ale tohle mi nedá. Nechci se tě nějak dotknout, ale tohle opravdu myslíš vážně? Skutečně máš pocit, že člověk, který recenzuje rozsáhlou hru a snaží se její zhodnocení přinést čtenářům co nejdříve, to dělá jen tak pro sebe? A že to zvládne za večer? To je přece holý nesmysl. Já jsem hraní Prey věnoval skoro celý víkend a následně o tom napsal poměrně rozsáhlý text, věř mi, že to bych si pro sebe skutečně odpustil. A co se týče osočování z nějakého fanouškovství - drtivá většina lidí, kteří se psaní o hrám věnují, má doma všechny platformy a je jim zhola jedno, jestli ta která hra vyjde tady nebo tam. A řeknu ještě jednu věc - zamyslete se nad tím, proč recenze čtete a jestli jsou vaše následné reakce adekvátní, ať už pozitivní nebo negativní. Nikdo vám v diskuzi neupírá právo na názor, pokud je formulovaný slušně a neobsahuje nepravdivé nebo nesmyslné argumenty. Podobným osočováním ale dlouhodobě čtenáři mohou docílit jen toho, že si někteří autoři řeknou, zda jim pak následné výlevy v komentářích stojí za to, hře dají hodnocení podle nějakého agregátoru a budou mít klid. A to, jak věřím, nikdo nechce, protože pak recenze jako formát úplně ztratí svůj smysl.

madPav3L
madPav3L
Level 25 Level 25
8. 5. 2017 21:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Tak tady s recenzí nemohu vůbec souhlasit, mám odehráno 28 hodin jsem skoro na konci a nemůžu se od toho odtrhnout. Dal bych 4.5/5 a prozatím pro mě hra roku.

OneShot
OneShot
Level 1 Level 1
8. 5. 2017 20:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Děkuji, Pavle, za velmi kvalitní a velmi obsáhlou recenzi. Asi není úplně třeba reagovat na někoho, kdo si chce vyloženě za každou cenu rýpnout, viď, Maxi? Skutečný fajnšmekr tuhle recenzi musí ocenit, už jen pro ty kulturní narážky a lá Die Hard, aj.
Za mě velmi objektivní recenze, je vidět, že Pavel tomu dal 3/5 i přesto, že ho hra dle jeho vlastních slov skoro nebavila; to je podle mě známka výborného recenzenta, když se neohlíží jen na svoje vlastní pocity, ale i na to, že někdo může hru vnímat trochu jinak. Jen tak dál a houšť!

Pavel Makal
Pavel Makal
Level 1 Level 1
8. 5. 2017 17:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MaxLaMage: Tvrzení, že Prey není jen čistokrevná střílečka, a popisu různých možností a schopností je v recenzi věnován celý jeden odstavec. Snad si už rozumíme. Za mě také vše :)

MaxLaMage
MaxLaMage
Level 1 Level 1
8. 5. 2017 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Makal: Nejde tak ani o kuří oko, jako o to, že recenzent hrál střílečku s brokovnicí na normal. Hra toho nabízí mnohonásobně víc, ale to už chce nad hraním trošku přemýšlet, vymýšlet pasti, využívat prostředí a celkově hrát "chytře". Jsem moc rád, že hry nehraju na normal, protože až na výjimky je to vždy šílená nuda. Jen to má ten negativní efekt, že recenzenti mají potom naprosto odlišný pohled na věc.
Takže, pro všechny kdo to chtějí hrát a chtějí něco jako Bioshock / System Shock - Nehrajte to na normal a využívejte všechno, co vám hra nabízí, je to to totiž neskutečná zábava. Možností je nespočet.

The End
The End
Level 1 Level 1
8. 5. 2017 16:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Pavel Makal: Výborná recenze, tak jako vždy :-D

Plaiman
Plaiman
Level 1 Level 1
8. 5. 2017 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Na steamu jsou recenze 90% kladné, a když se člověk koukne na facebook na playstation stránku s Prey tak tam zase 90% lidí brečí jak je to hrozný to nehraju atd... krásně je vidět které skupině se hra libí. Za mě je to top hra.

The End
The End
Level 1 Level 1
12. 5. 2017 13:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Géčko: V dnešních dobách vymyslet komplexní hru,
je stále navyšujicím se problémem díky tomu,
že už jsme tohle všechno hráli v lepším provedení.
A proto jsme z nových her starých klasik tak zklamaní.
Podívejme se na sérii Resident Evil,
jejíž nové díly nedosahují kvalit prvních her z této série jen proto,
že studio nás nedokáže nadchnout a v nových dílech
vylepšit dokanalost prvních Resident Evil her.
Ale dovolím si tvrdit,
že Deus Ex Human Revolution se to povedlo na výbornou :-D

Strejda Phil
Strejda Phil
Level 1 Level 1
12. 5. 2017 12:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Géčko: Kdo se to vrací...
Tobě se to líbit nebude, je to kombinace Deus Ex, System Shocku s trochou hororu k tomu.
Je to zábavné a komplexní, podobně jako Deus Ex Human Revolution.

The End
The End
Level 1 Level 1
11. 5. 2017 16:40

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@MaxLaMage: @filip.koskan: Pánové,
díky Bohu za anglické slovníky, že ? :-D :-D

RetroAnimeHD
RetroAnimeHD
Level 1 Level 1
11. 5. 2017 10:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zkoušel jsem přečíst všechny ty komentáře tady, ale řekl jsem si že si vezmu knížku a bude to lepší :) Jinak díky za recenzi. Hra nemusí být špatná, ale tolik času na louskání a čtení různých dokumentů bez kterých člověk nepochopí příběh teď fakt čas nemám. Musím říct že odehrání 30 hodin na tuhle hru je opravdu málo a když tomu člověk nevěnuje dost času tak tenhle druh her je pro něj prostě nehratelný. Hrát to jako Dooma to fakt nejde :) Ale časem dotoho půjdu proč ne.

Lvngi
Lvngi
Level 1 Level 1
9. 5. 2017 16:32

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Opravdu žasnu nad tím, jak je pro některé z vás tak extrémně obtížné, smířit se s tímto hodnocením, které Pavel sepsal...
Jinak samozřejmě díky za recenzi.

HluchnikT@seznam.cz
HluchnikT@seznam.cz
Level 1 Level 1
9. 5. 2017 16:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Prvně bych chtěl Pavla pochválit za dobrou recenzi. Kromě formy se mi libi i obsah, mam odehraných asi 10 hodin a myslim, ze uz se k te hře nikdy ne vrátím. Kvalitami bych ji přirovnal k Homefrontu. Hratelnost je repetitivni, grafika je fakt hrozná, hudba monotónní... nedokážu se vůbec přenést pres obličeje postav. Vadi mi tento styl i u Dishonored, ale tam aspon to k té hře tak nejak sedí, k tomu stylu, náplni hry a viktoriánské Anglii. Ale tady? Fakt ne.

VzdCky se najde někdo, kdo se shlédne v sebehorsi hře a bude ji vychvalování a obhajovat a z za hrob. Prey není tak hrozne, ale ta trojka je adekvatni. Jsou subjektivní kritéria, ale také objektivní jako grafika, technické zpracování, bugy, zvukové efekty.. i ten největší fanoušek z vas tady napsal nějakých 6 záporů. To samo o sobě vypovídá o tom, ze to proste není pětková hra. Tak nevím, co furt všichni řešíte. 5 je blbost, 3 je Oukej a komu se libi Dishonored a další podobně hry, at si bod připíše..

Reklama
Reklama