Pracuje Microsoft na návratu Perfect Dark?
Microsoft bude do další generace konzolí vstupovat s několika trumfy. Bude mít výkonnější konzoli, bude mít funknčí kompletní zpětnou kompatibilitu, bude mít služby jako Xbox Game Pass a Play Anywhere, a konečně také bude mít studia, která vytvoří to poslední, co Microsoftu chybí – kvalitní first-party hry. U spousty z nich vůbec nevíme, na čem by mohla pracovat, největším oříškem je přitom zbrusu nové studio The Initiative.
Protože mluvíme právě o něm, je vám zřejmě jasné, že se změnila nějaká skutečnost. Stále relativně čerstvě poskládaný tým totiž dost možná pracuje na pokračování série Perfect Dark. Informace nepochází z vnitřních kruhů studia, nýbrž z účtu jednoho z vývojářů studia na profesní síti LinkedIn, kterého si všiml uživatel na Twitteru s přezdívkou Klobrille. Mělo by jít o designéra Christophera Ng. Ten pracuje na dosud neoznámené hře, kterou pohání Unreal Engine 4. Podílí se na level designu, vývoji různých systémů a skriptů a sám vytvořil „několik zbraní, gadgetů nebo kamerový sledovací systém“. Kromě toho na svém profilu hovoří o pro nás nepodstatných věcech, například o designování dveří, překážek nebo zničitelných objektů.
Možná se teď ptáte, jak z tohoto popisu vzešlo pokračování Perfect Dark, špionské série od Rare, která duchovně navazuje na legendární GoldenEye 007 z roku 1997. Vtip je totiž v tom, že o Perfect Dark se nespekuluje prvně. Diskuzní fórum ResetEra je plné jednotlivých střípků, z nichž někteří usuzují, že The Initiative pracuje právě na této sérii. Fakt, že součástí hry budou nejrůznější gadgety a že Ng vyloženě hovoří o sledovacím zařízením, jde těmto náznakům přímo na ruku.
The unannounced project at The Initiative runs on Unreal Engine 4 and features "various weapons, gadgets, and a camera surveillance system".
— Klobrille (@klobrille) April 26, 2020
This makes sense given most of the Xbox Game Studios work with the same engine to share tech & knowledge.https://t.co/c28gR2gP5qpic.twitter.com/34USYIGXwi
Návratu přitom nic nebrání. První Perfect Dark s Joannou Dark v hlavní roli sice vyšel v roce 2000 na Nintendu 64 (a ve stejném roce vyšel i díl i pro Game Boy Color), značka ale dlouhodobě patří Microsoftu. Už v roce 2005 vyšel díl Perfect Dark Zero, který byl launchovou hrou pro Xbox 360, v roce 2010 na téže konzoli vyšel i remaster prvního dílu, o dalších pět let později dostupný skrze Rare Replay. Značka tak letos slaví dvacáté narozeniny, patnácté od doby, kdy se prvně ukázala na Xboxu.
Přečíst si též můžete dlouhý příspěvek na Redditu, v němž jsou též zmíněné i další věci, které jsou více či méně důležité. Hra by měla údajně obsahovat PvP multiplayer, na kterém pracují vývojáři z The Coalition, tedy autoři série Gears of War. Zdroj tohoto tvrzení ale zmíněný není. Perfect Dark je nicméně prý ve vývoji od roku 2018. Zajímavá je i zmínka motivace, tedy otázka, proč by vůbec chtěl Microsoft takovou značku oživit. Odpovědí je více. Možná že tou nejzajímavější je ale v určitém slova smyslu sentiment. Microsoft totiž začíná sázet na své staré klasiky. O této strategii navíc hovořil před časem i Phil Spencer. Po 15 letech přináší nové Age of Empires. Některý z týmů zřejmě pracuje na dalším přírůstku do série Fable, ať už jde o Rare nebo o Playground Games, o nichž se též spekulovalo. A teď by se vrátila i další, pro někoho kultovní a především značně svébytná a atypická značka. Perfect Dark totiž ve své době bylo jiné, zvláštní, typicky britské. A samozřejmě že vracejících se značek je v těchto dnech mnohem víc, a spousta z nich ukazuje, že zahrát na nostalgickou notu se vyplácí.