Zpět na článek

Diskuze: Pracovní podmínky v Epic Games

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
25. 4. 2019 19:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GudMen: A co je na tom divnyho? Co tebe vic zvedne ze zidle, zeleny maso v krame nebo nezaplaceny prescasy zamestnancu mekace?

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
26. 4. 2019 18:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ona by mozna stacila jedna vec, pokud nejakymu manazerovi nekdo neco udela trvale dodava diky prescasu tak mu za to neco shrhavat jako za to ze ma nerealisticke plany. Pokud zkusi nekoho nutit aby prescas nevykazal a je v tom dukaz tak vyhazov..

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
26. 4. 2019 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GudMen: +1

Je smutné, že taková hovadina jako změna barvy postavičky Chuchla strhla větší pozdvižení, než příšerné crunche reálných lidí.

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
26. 4. 2019 06:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GudMen: Většina hráčů o pracovních podmínkách vývojářů vůbec nemá ponětí, spíš bych řekl že si naopak myslí, že si žijou jak prasata v žitě (když ty hry stojí tak moc a každý rok se vydává recyklovaná verze atd. - prostě klasické stereotypy).
A těm pár hráčům, co o podmínkách ví, těm je to přece úplně jedno. Pokud pracovní podmínky vývojářů negativně neovlivňují kvalitu/množství her a zároveň tahle vazba není všem naprosto jasně zřejmá, pak není ze strany hráčů absolutně žádný důvod, aby proti něčemu protestovali. Lidi nebudou demonstrovat pro dobro NĚKOHO JINÉHO, vždycky jen pro své vlastní.

GudMen
GudMen
Level 1 Level 1
25. 4. 2019 19:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JabJab21: Však já taky myslím hráče. Ale zdá se, že ty spíš nadzvedne oranžovej Chuchel než otřesný pracovní podmínky…

GudMen
GudMen
Level 1 Level 1
25. 4. 2019 14:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kde je ten slavnej review bombing, když by konečně mohl upozornit na skutečnej problém?

hans999
hans999
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 14:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@omatousek: Práce je hodně, ale jak psal Mitsurugi, tak ta situace bude ve finále naprosto stejná. Takhle holt velké firmy fungují. Zaměstnanec je většinou až na posledním místě. Lidé se tam cítí nedoceněný. Kolega předešel chybě, která zachránila několik miliónů a z vedení absolutně žádná slovní nebo písemná odezva, natož finanční. Ale pokud by udělal chybu, tak ho bez problémů vyhodí. Inženýr s bohatou 20 letou praxí a se zkušenostmi ze zahraničí. Já prošel 2 firmy a připadalo mi to jako přes kopírák. Do třetí jsem už nešel a radši jsem změnil specializaci a šel programovat weby. Tým 20 lidí a pohoda a peníze jsou dokonce lepší.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 11:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@omatousek: Tak v herním průmyslu asi taky můžeš jít jinam, akorát to tam pravděpodobně bude stejné :D

hans999
hans999
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 10:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mitsurugi: Nejen herní průmysl. Řekl bych, že takhle funguje úplně každá korporace. V jedné jsem pracoval (automobilový průmysl) a vypadalo to tam naprosto stejně. A to tam ty odbory byly.

GudMen
GudMen
Level 1 Level 1
26. 4. 2019 08:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@JabJab21: Upřímně, ty přesčasy, protože…

@TomKQT: … mě zajímá dobro jiných (etnických, sexuálních a jiných menšin, chudých, nemocných), byť mezi ně často nepatřím. Ale samozřejmě, že jsem se neptal s bezelstností desetiletého dítěte, byla to řečnická otázka, je mi jasné a vidím, že je to mnohým u prdele.

JabJab21
JabJab21
Level 1 Level 1
25. 4. 2019 17:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GudMen: Tam kde vzdycky. Tady jde o vyvojare, ne o hrace. Vis kolik je vyvojaru a kolik je hracu? Vyvojari asi tezko udelaj nakej review bombing, vyvojari naopak pisou clanky.

Jedine snad kdyby to hrace nejak chytlo nebo nevim (neco jako MeToo), ale myslim ze tohle hrace fakt moc nepali, hrace zajma jestli a kdy a jakou hru dostanou, kde ji vydaj a za kolik. Tohle spis pali vyvojare a ti pouzivaji jine nastroje nez review bombing.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 11:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Neexistence odborové organizace sdružující zaměstnance ve videoherním průmyslu je šílená. Desítky let se o ní mluví, více než dekádu se na ní "pracuje" - s nulovými výsledky.
Například zde je nedávný článek:
http://www.polygon.com/2019/1/16/18178332/game-developer-union-crunch

KnedlikCZ
KnedlikCZ
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 20:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Radek Raudenský: Tak u Rockstaru to stálo totálně za nic a nevidím že by si s prodejema u RDR2 nějak pokazili

Radek Raudenský
Radek Raudenský
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 17:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KnedlikCZ: Dovolím si tvrdit, že tomu opravdu pomůže. Epic Games si dle mého nechce nechat nálepku nejhoršího zaměstnavatele a přijít tak o potencionální zájemce. Zároveň to kazí image Fortnitu. Když nic, tak alespoň tlak z veřejnosti, jako tomu bylo u Bioware.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 09:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Jo jo, klasický herní průmysl, najmout vývojáře, vycrunchovat do psychického a fyzického zhroucení, vyhodit, najmout nové a znovu. Naprosto odporné, vývojáři potřebují odbory a to rychle.

KnedlikCZ
KnedlikCZ
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

"My doufáme, že se díky tomuto článku situace v Epic Games uklidní a nikdo nebude nucen pracovat tolik hodin a navíc nedobrovolně." Tak víc naivní větu jsem ještě nečetl.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 13:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@omatousek: Ve videoherní branži máš jako zaměstnanec v praxi dvě možnosti: Buď se necháš zaměstnat velkým studiem pod nějakým velkým vydavatelem. Budeš malé kolečko v mnohasethlavém soukolí, které má v praxi velmi omezený vliv na výslednou kvalitu produktu a na konci projektu budeš nervózně očekávat, jestli finanční manažeři studio "nezredukují" nebo rovnou nezavřou. A nebo se necháš zaměstnat malým studiem, které buď dělá na prvním projektu nebo dělá zakázkovou práci a to se děsíš, jestli příští měsíc (v lepším případě příští půlrok) přijde výplata a celé se to nezavře, protože dojdou peníze.
V obou případech máš samozřejmě kdykoliv možnost jít jinam a pokud jsi jen trochu šikovný, tak při stávajícím nedostatku lidí tě s velkou pravděpodobností přijmou. Akorát se to vše bude opakovat v jiném městě, státu, kontinentu.
Ale možná to v automotive industry funguje stejně.

P.S.: V obou výše jmenovaných případech je třeba počítat s neustálou manažerskou masírkou o tom, jaká je to skvělá příležitost prorazit a dělat na něčem jedinečném z čeho se zbohatne a všichni budou slavní. Spoiler: Zaměstnanec nezbohatne nikde a v credits si ho nikdo nevšimne.

omatousek
omatousek
Level 1 Level 1
24. 4. 2019 11:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@hans999: Tak konkrétně automotive průmyslu je tolik, že si člověk může v podstatě vybrat, kde chce pracovat. Mluvím zejména o technických, inženýrských pozicich. A tím spíš v této době. Sám v automotive dělám a změna firmy by nebyl problém, pokud bych byl v situaci, která by se mi krajně nelíbila. Nemyslím si, že to samé platí o herním průmyslu, ale třeba se pletu.

Reklama
Reklama