Zpět na článek

Diskuze: Polovičatý Half-Life 2

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Genesan
Genesan
Level 1 Level 1
9. 6. 2006 19:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

blueapple: jistě, a kdybychom se na Tróju koukali tři měsíce po kouskách, taky by nebyla tak nudná, a kdybych metal poslouchal každý takt na týden, taky by mi nepřišla jako hudba pro kriply...jojo, to je dobrej názor :-)

Blueapple77
Blueapple77
Level 1 Level 1
9. 6. 2006 19:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Genesan To jsem tím nechtěl říct, sračku nezachrání, ani když ji budeš hrát deset let...spíš je to jako kdybys měl výborněj desetipatrovej dort a celej ho snědl naráz. Zaručeně se pobliješ, i kdyby byl sebelepší, ale pokud si budeš dávat kousek vždycky, když budeš mít chuť, tak celkovej dojem bude daleko lepší. Když to hraješ v kuse, tak tě spousta fajn momentů tolik nevezme, protože tvoje chuť otupí, ale když si dáš pauzu, tak tvoje chuťový buňky částečně zapomenou a o to to pak chutná víc.

A HL2 je v podstatě k tomuhle typu hraní uzpůsobenej, protože je rozdělenej na jednotlivý "místnosti" (a nemyslím tím jednotlivé kapitoly, ale segmenty v nich), kdykaždá sekvence je jedinečná a svým způsobem hratelná nezávisle na celku.

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
11. 6. 2006 20:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blueapple77 jo jo, s tímto musím souhlasit. Osobně sem Vietcong hrál asi rok a půl, a taky po kouskách. Po nějaký době mě to přišlo prostě příliš stereotypní, nebo moc těžký, a tak sem to odinstalloval, jen nechal savey. Ale ani ty nebyly potřeba, když jsem to potom za pár měsíců znovu nainstalloval. Zase sem se přehoup dál než minule, a tak to jelo skoro dva roky...

Blueapple77
Blueapple77
Level 1 Level 1
9. 6. 2006 18:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Zdravím, tohle bude možná trochu nesouvislé blábolení, ale po přečtení nekterých příspěvků (přiznám se, že né všech, na to asi nejsem dost trpělivý :)) jsem dostal neodolatelnou chuť se taky vyjádřit.

Předně bych vám rád doporučil zajímavý článek o vývoje HL2 na Gamespotu, který mě donutil odpustit vývojářům nepříjemné odklady a díky kterému jsem se na HL2 před jeho vydáním zase začal těšit: http://www.gamespot.com/features/6112889/index.html?q=final%20hours

Osobně jsem HL2 dohrál předevčírem a stejně jako u jedničky a vyloženě opruzného Xenu mě v poslední části v Citadele hnala kupředu jen vidina konce. Tím ovšem nechci říct, že bych HL2 dohrál jen z povinnosti, rozhodně nedohrávám všechno, co se mi ocitne na disku, protože valná většina her mě přestane kolem poloviny nudit díky stereotypu, takže už jen to, že jsem HL2 opravdu dohrál vypovídá (alespoň pro mě) o jeho kvalitách. Vzhledem k tomu, že jsem ho hrál přes rok a půl, si dost dobře nedokážu spočítat, jak dlouhá hra to je, ale zcela zodpovědně můžu říct, že jsem se u valné většiny pasáží výborně bavil a ani otevřený konec ve mně nezanechal žádnou hořkou pachuť. Možná taky proto, že hned včera jsem nainstaloval Episodu 1 a už se těším, jak s ní strávím zase nejmíň půlrok, než bude Episoda 2. První HL včetně datadisků jsem hrál snad ještě mnohem dýl (asi 4 roky, možná víc) a mám na něj ještě hezčí vzpomínky. Valve zkrátka umí dělat hry a vůbec to není o grafice, protože i dnes mi přijde první HL daleko lepší hra, než třeba Doom 3, o dvojce ani nemluvě.

Co z toho vyplývá? Za spoustu vašich negativních pocitů vůči HL2 si můžete sami. Kdybyste si hraní, stejně jako já, dávkovali po kapkách, možná byste si ho užili daleko víc :)

To bude tak asi všechno, říkal jsem, že to bude blábol :)

Lord_Zed
Lord_Zed
Level 1 Level 1
9. 6. 2006 20:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Blueapple77 Wow, HL1 čtyři roky? Tak to je ovšem síla :) Já si také hry rád vychutnávám (proto u sebe obvykle pozoruji tak o 50% delší hrací dobu, než zmiňují v recenzích), ale několik let, to je už eXtrém :-)
(jen by mě zajímalo, jak dlouho bys hrál třeba Morrowind - to už by byla hra na celý život) ;-)
Ale jinak máš recht, je to dobrá hra (respektive jsou to dobré hry, HL1 i HL2), mají pěknou atmosféru a tak vůbec...

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 09:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pro sleepless: tady vůbec nejde o speciální prvky jde o to že hlavní hrdina by se mohl třeba sehnout když kolem prosviští motorová pila a ne jen zmáčknout rychle správnou kombinaci tlačítek když si to hra zrovna zamane. Jde hlavně o to že resident evil 4 předvádí jen běhání a střílení a na ostatní prvky jako je obyčejné uhnutí když jde o krk (nebo spíš o hlavu v případě motorovky :-) kašle. Stačilo by takto přiřadit jediné tlačítko jejímž použitím by hrdina automaticky uhnul a ne uhnul jen tehdy když vám hra předloží kombinaci tlačítek které máte stisknout v danou chvíli. U problému bossů jsem si samozřejmě vědom že je třeba najít slabé místo nejsem včerejší ovšem na to slabé místo je taky zapotřebí nějaké to olovo a někdy to slabé místo zas není tak slabé ono jak se říká není všechno tak lehké jak se zdá :-)

sleepless.
sleepless.
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 10:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 Na najiti slabeho mista zadne extra olovo treba neni. Obvykle staci chvilku sledovat co bossak dela a davat si trosku pozor. Souboje v Resi 4 nejsou moc tezke a vzdy je mozne souboj dokoncit i kdyz clovek strelivo/vybusniny nema.

Ty by sis pral, aby mohl Leon v RESI 4 uhybat a ja bych zase chtel hodinky s vodotryskem :)

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 13:15

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sleepless. Promiň ale myslím že jsi mne zcela nepochopil já ve hře nevyžaduji nic extra jen vytýkám že resident evil 4 by mohl mít alespoň jedno standartní tlačítko na uhýbání ano nápad s tím že musíš včas zmáčknout správnou kombinaci tlačítek je pěkný ovšem tento nápad nepokryje všechny situace ve hře kdy tě například chce někdo napadnout zezadu a myslím že by spousta hráčů ocenila takovéto tlačítko. Tady opravdu nejde o nic speciálního jde o prvek kterým dnes disponuje prakticky každá pořádná akční hra. Proto mi tvé srovnání mého nápadu s hodinkami s vodotryskem přijde jako naprosto zcestné.

storm2
storm2
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 16:03

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 pravda, v residentu odjakziva chybely ukroky, to je prvni vec ve ktery s tebou souhlasim. nicmene kdyz uz sme u toho, tak ja jako pcckar sem gamecube verzi strasne vytykal omezeny zorny pole a ze nez se postava otoci tak to trva tri hodiny a zmetci me mezitim nakydlej. jak mi ale bylo vysvetleno jednim zatvrzelym konzolistou, ma to umocnit pocit napeti atd. no nevim... ale to uz se nebavim o residentu ale o vsech hrach tohoto vypu.

storm2
storm2
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 11:49

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sleepless. ja bych radsi dva roky prazdnin :)

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 13:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@storm2 Já bych volil kompromis šest měsíců prázdnin šest měsíců škola :-) spravedlivé ne?

sleepless.
sleepless.
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 20:35

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@storm2 Na rychlou otocku v Resi 4 samozrejme tvurci pamatovali... :) Kdyby bylo v RESI 4 uhybani, tak uz to muze clovek hrat se zavrenyma ocima. Jde o designove rozhodnuti. Nesmime zapominat, ze az na nektere vyjimky jsou enemaci v RESI 4 pomali az hanba..A na tech par vyjimek jsou tam spesl triggery, ktere tvori dalsi samostatnou vrstvu v ramci souboju, ktera by jinak nebyla..

rmirdala
rmirdala
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Kazdopadne tato gameska neni uz mim No1. Po graficke strance stara jako Aurora na dne morskem a delka hrani take stala za starou backoru! Priste si ji uz nekoupim.

Lord_Zed
Lord_Zed
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 18:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rmirdala Super, teď tady máme další obrat 'stará jak Aurora'... achjo...

Widl_CZ
Widl_CZ
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 18:12

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@rmirdala Zase slepec :) Lost Coast vypadá naprosto famózně.... A optimalizace enginu? Nad tou smekám klobouk. Z minima výkonu dokáže vytřískat maximum. Narozdíl od takového Oblivionu :(

A dlouhé hry už jaksi nejsou v módě, na to už bysme si asi měli zvyknout :(

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
30. 8. 2006 15:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to josi.ow:
chápu :) Já osobně taky vychutnávám, ale většina lidí jde normálním tempem dál, ani příliš rychle, ani se nezastavují. Já se rád kochám krajinou, či si od boje odpočinu a jen tak bloumám....ale takhle moc lidí nehraje.

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
29. 8. 2006 14:42

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to josi.ow:
Délka hry se soudí dle normálního průchodu, klasickým tempem. Většinou se pak ještě v recenzi uvádí, kolik cca hodin člověku hra zabere, pokud proleze všechno.
Nelze tedy měřit podle svých parametrů, typu : příliš pomalu, vychutnávání, nebo: bleskem, uteču nepřátelům.
To jsou dva Extrémy.

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
9. 6. 2006 14:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to storm2:
hmm... tohle už zní rozumněji, s tím už souhlasím. Z tvých minulých příspěvků jsem zkrátka nabyl dojmu, který jsem uváděl ve svém minulém příspěvku. Omlouvám se Vám tedy tímto za napadení.
Ale přeci jen si myslim, že rozčilovat se je neprofesionální :) (Musel jsem si rýpnout :)

storm2
storm2
Level 1 Level 1
9. 6. 2006 16:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ykarne vcera sem z tech jeho neustalejch zminek o grafice fakt vylit, ale jinak sem flegmatik :)

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
9. 6. 2006 16:33

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@storm2 Myslím že to vůbec nebylo zapotřebí klidně jsi si mohl nervy ušetřit protože já samozřejmě vím že grafika ve hrách není to nejdůležitější nejdůležitější je hra samotná ale když autoři udělají dobrou grafiku je to samozřejmě plus ale nejvíce oslovit musí hlavně hratelnost :-)

storm2
storm2
Level 1 Level 1
9. 6. 2006 17:46

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 predtim si mluvil uplne jinak... ale to je jedno tudle diskusi uz bysme mohli ukoncit.

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
9. 6. 2006 07:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pro sleepless: ano rychlá otočka v resim 4 samozřejmě je to je jen dobře. Ovšem hra je na pohyby velmi chudá a tlačítka jsou nevyužitá (například čtverec i kroužek slouží k běhání) a určitě není pravdou že kdyby tlačítko pro úhyb nebo spíš pro obranu bylo poskytnuto šel by resident evil 4 hrát se zavřenýma očima nepřátelé jsou možná pomalý ovšem velmi vynalézavý a spoustukrát mě překvapili takže asi tolik k tomu.

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 06:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pro storm 2: nevím na kolik jsou mé argumenty scestné avšak když jsem hrál demo hl2 tak jsem měl na začátku úrovně ravenholm v samopalu 45 nábojů a zbývalo mi asi 22 což opravdu není zrovna mnoho navíc náboje nejsou po úrovních hl2 rozházeny zrovna strategicky a v tu dobu kdy je vybito člověk potřebuje další a oni prostě nejsou to je chyba něco takového se mi naposledy stalo v residentu evilu 4. A grafiku nepokládám za archaickou ale srovnávám jí vůči dnešním hrám u mě jasně vítězí takový fear který má grafiku opravdu dobrou prosycenou efekty. Nicméně každý dle svého gusta nemám pravdu?

sleepless.
sleepless.
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 07:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 Management streliva v Resident Evil 4 byl perfektne vyladeny. Resi 4 neni arkadova akce, ale hororova akce a uvazene pouzivani dostupnych naboju pro ruzne zbrane je zaklad pro tvorbu atmosfery napeti, nejistoty a strachu. V pripade HL2 ani HL2 Ep 1 plati neco podobneho, hlavne v Ravenholmu. Jinak jsem jsem ani v HL2 ani v EP 1 s naboji nikdy problem nemel. HL2 tez neni arkada, kde se clovek nediva po cem a jak moc kolem sebe strili. Kdo chce neomezene mnozstvi streliva, tak at si zapne cheat.

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 07:52

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@sleepless. Ano v residentu evilu 4 bylo nábojů dostatek na to samozřejmě nepoukazuji ovšem šetření nábojů jak v resident evilu 4 tak v hl2 si protiřečí s jinou situací a to s takovou že my možná náboje šetřit chceme ale naši nepřátelé na to mají jiný názor (někteří totiž snesou klidně i dva zásobníky ze samopalu :-). Například když jsem v resident evilu 4 bojoval z jedním z bosů moje střely ho trefovali dobře ovšem po chvíli došli náboje a střílet už nebylo čím a bos žil vesele dál. Zkrátka takovéhle situace se můžou také vyskytovat. Mimochodem k residentu evilu 4 mám taky pár vítek v časopise ops2 dostal známku 10/10 s čímž naprosto nesouhlasím a to i přesto že jsem jej hrál a líbil se mi (ze začátku) Nejvíc mi totiž vadilo že spousta tlačítek na dual shocku zůstalo nevyužitých :-)

Lord_Zed
Lord_Zed
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 10:07

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 Ale, ale, ale... Jak zde již zaznělo, je třeba taky trochu mířit (když někdo nonstop drží tlačítko pro střelbu, tak mu dojdou náboje i v Serious Samovi).

Já se bez mučení přiznám, že nehraji různé taktické a vojenské akce už jen z toho důvodu, že tam se 'hrozně rychle' umírá a je třeba pořádně mířit - a to já moc neumím. Ale ačkoliv se nepovažuji za ostrostřelce, nikdy jsem přesto s náboji problém neměl. Ale chce to samozřejmě aspoň trošičku mířit... neříkám, že je nutné každého kombajna sejmout headshotem na jednu ránu, ale dva zásobníky? To je směšné.

Nejodolnější potvory jsou myslím zmutovaní zombíci a antlioní královny (Stridery / vrtulníky nepočítám, na ty snad samopalem nestřílíš...). Ovšem vyžaduje to od hráče alespoň stopu taktiky - takže na tyto odolnější potvory nemá smysl střílet ze třiceti metrů samopalem a pak brečet, že to sežralo pět zásobníků, ale je dobré použít nějaký ten granát a výsledek potvrdit třeba špetkou brokovnice. A je po problémech...

(ale to není chyba hry, ale hráče - když budu v Doomu 3 střílet 3 minuty do podlahy, tak mi pak taky dojdou náboje a samotnou baterkou žádného bosse asi neumlátím...)

sleepless.
sleepless.
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 08:43

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 Myslim, ze vymyslet specialni prvky do hry jen kvuli tomu, aby byla vyuzita vsechna tlacitka na gamepadu uz by bylo trosku moc.. U souboju s bossaky v RESI 4 nejde o to vzit jakoukoli zbran a strefovat se do nej hlava nehlava. Vzdy je treba najit jeho slabe misto a to vyuzivat, na coz clovek nepotrebuje kolecko nahradni munice v zasobe :)

storm2
storm2
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 08:09

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 jak rekl Sleepless, HL2 neni serious sam kde mas tuny munice a muzes si s nima delat co chces. HL2 je perfektne vyladena hra, kde jsem s poctem naboju absolutne nemel problem, naopak mi v pozdejsi fazi tak strasne prebejvaly az sem z toho byl zoufalej. to samy v RE4, i kdyz tam samozrejme bylo mnohem vic situaci kdy sem jich mel nedostatek. konkretne ravenholm, jestli sis toho nevsim, je kolo na 100% zasveceny gravity gunu. je tam snad milion kyslikovejch bomb, kotouci do cirkularky, radiatoru, beden, roztacivejch vrtuli, padacich automobilu a ja nevim ceho vseho este, takze strilet prakticky nemusis, az na par specifickejch mist. a i v mistech kde se strilet musi munice v pohode staci. ono totiz neni ucel vystrilet do kazdyho zmetka deset zasobniku a nahazet na nej patnact granatu. pri vhodnym vyberu zbrani na konkretni typy nepratel a pri adekvatnim mireni, tj. ne pri divokym drzeni tlacitka a zbesilym paleni do vsech stran, ta munice naprosto staci. a i kdyby nakrasne ne, tak to vubec nevadi, protoze by to tak bylo schvalne. nedostatek paliva totiz umocnuje atmosferu, pocit stisnenosti a strachu, a jelikoz zrovna ravenholm je horor jak prase, neni vhodnejsiho mista. jestli chces hru kde muzes strilet jak blazen a je jedno kolik zasobniku do koho vyprazdnis, zahraj si house of the dead...

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 08:25

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@storm2 njn tak když je ravenholm jákýsi cvičný tutoriál pro gravity gun tak tím se to samozřejmě vysvětluje že jde hlavně o něj. Samozřejmě hluchá místa v obou zmíněných hrách se zkrátka vyskytnou s tím asi nikdo nic neudělá to je jasné. Nicméně hl2 mi prostě nesedne chybí mu spád a švih (dle mého názoru). A pocitu že už jsem princip gravity gunu někde viděl se osobně opravdu neubráním :-)

storm2
storm2
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 08:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 nj holt proste te bavej jen dynamicky rychly arkady a hry typu hl2 nejsou tvuj soudek piva, coz se da pochopit, ale pak nerikej ze je hl2 spatna hra. je to proste typ kterej ti nesedne, stejne jako nekomu nesednou sporty nebo strategie ale taky nerika ze sou to spatny hry, jen je proste nehraje. a muzes mi schvalne vyjmenovat aspon jednu nebo dve hry, kdes ten princip gravity gunu videl (krome datadisku na Doom3, kde byl grabber normalne okopirovanej), a kde byl vyuzitej aspon z pulky tak bravurne jako v hl2?

Lord_Zed
Lord_Zed
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 09:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@storm2 Naprosto souhlasím. Hororový Ravenholm a G-gun, to je klasika. Samozřejmě někdo preferuje frenetickou řežbu v nějaké 'bezhlavé' střílečce, a někdo zase má rád pořádnou atmosféru ve vynikající a zábavné akční hře...

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 15:20

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lord_Zed No určitě bych o sobě neřekl že mě baví pouze fenetické střílečky hraji například hitmana a před rokem jsem hrál metal gear solid 3 který hráčskou trpělivost opravdu ověří tempo v mgs je hodně pomalé a je potřeba opravdu strategicky myslet a zapojit mozek. A mgs 3 dodnes považuji za naprosto nejlepší hru na celém světě mgs3 totiž jasně ukazuje jak má vypadat vyvážená hra. Kromě jiného se mgs 3 může chlubit prakticky vším grafikou, zvukem, hratelností a hlavně naprosto výtečným příběhem. Určitě to není tak že bych ho neměl rád jen proto protože by mě více bavili fenetické střílečky nemám ho rád zkrátka proto protože pro mě není atraktivní dávám prostě přednost jiným pro mě lepším fps.

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 17:39

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pro lord zed: njn prostě jak říkám to je věc názoru ale podle mě je half life 2 jen slabou špuntovkou pro mimina a označení nejlepší akční hra si rozhodně nezaslouží už jen proto že munice ve hře není zrovna moc ale to ještě není ten důvod mnohem závažnější je že half life 2 postrádá šmrnc, švih a spád. A grafika už opravdu v dnešní době není nejlepší sic se to může tak zdát (ano taková mafie taky dneska vypadá ještě slušně jenže grafické nedostatky jsou časem více a více patrnější a propast času je znát a tak je to i v případě half lifu) Holt co naděláme čas a vývoj jdou dál ruku v ruce :-)

Widl_CZ
Widl_CZ
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 18:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 S tou municí jsi mě pobavil naprosto maximálně :) Munice je tam dostatek... a hra sama Tě šikovně a lehce vmanévruje k použití GryvityGunu... to že to nevidíš je smutné... holt to není Serious Sam :)

storm2
storm2
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 17:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 aha no tak jestli je pro tebe dulezita grafika a tu z hl2 povazujes za nedostatecnou, tak uz ti neni pomoci. sory ale na takovejdle argument, a este na tu uplne zcestnou zminku o munici, se neda rict nic cim bych te neurazil. grafika HL2 naopak JE vynikajici i dneska a source engine este dlouho bude mit co nabidnout. a taky nezapomen ze to vyslo v roce 2004

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 18:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@storm2 počkej počkej nemusíš mě hned napadat takle sem to nemyslel jen prostě říkám co si myslím neřekl jsem že grafika half lifu 2 je vyloženě špatná jen už prostě existuje spoustu her které se grafice hl2 dokáží vyrovnat ba jí i dokonce překonat skutešně jsem však neřekl že grafika nemá co nabídnout :-) Ovšem svůj postoj vůči hratelnosti hl2 opravdu nezměním protože hl2 pro mě zkrátka atraktivní není je to jen bezduchá FPS hra která se snaží vydávat za střílečku (to je samozřejmě jen můj pohled na hru) jestli vás hra baví v pořádku mě je to samozřejmě jedno. P.S. DOOM je opravdu dobrý :-)

Lord_Zed
Lord_Zed
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 Tedy máš samozřejmě naprostou pravdu, že každý má svůj názor, ale já to vážně nějak nechápu... navíc tvrdíš, že to je 'bezduchá hra' (!) a vzápětí píšeš, že se ti líbí Doom (!!!) - a já si zase troufám tvrdit, že za posledních cca pět let nebyla vydána 'bezdušejší' střílečka než Doom (samozřejmě vycházím z předpokladu, že píšeš o Doom 3; pokud ne, tak se omlouvám - a ani nemusíš číst dál) :)

Já začnu o tom, co má HL2 a nemá Doom3:
- Grafika (je to sice striktně subjektivní, ale samotná realističnost Source enginu je nesrovnatelná. Ano, HL2 nepoužívá na každé vyrážce bumpmapping, ale postavy jsou dodnes nepřekonané - kam se hrabou 'krabicovité' hlavy Doomu; a prostředí je vymodelované precizně - nesrovnatelné s tmavými a malými prostory D3. Navíc tam je špičková voda a mnohanásobně rozlehlejší oblasti)
- Fyzika a interaktivita (zatímco HL2 byl v práci s fyzikou téměř přelomový, D3 byl co se interaktivity týče naopak třemi kroky zpět. Kromě výbušných sudů je vše zcela intaktní a i ty trapné 'čmouhy' - jakožto zásahy zbraní na zdech - za chvíli zmizí... ostatně démoni zmizí ještě než spadnou na zem. Kromě pěkných interaktivních panelů je D3 na úrovni svých o deset let mladších brášků)
- Příběh (jak již zde zaznělo, příběh HL2 je dosti tajuplný a místo explicitních cut-animací je nám servírován postupně a díky náznakům. Tak jako tak je zajímavý. Ovšem Doom se spokojí s dvanáct let starou ideou 'peklo se otevře' a to je vše. A pár otravných audiologů s tím nic nezmůže - jejich poslech je navíc motivován spíše protivnou nutností - přístupové kódy - než zájmem)
- Atmosféra (tedy alfa a omega každé hry. V HL2 je atmosféra vypilována velmi precizně - beznaděj a zoufalství v počátku, naděje v průběhu hry, nejistota v závěru... Akční pasáže se střídají s cestováním na větší vzdálenosti, strašidelným intermezzem a epickými bitvami v ulicích. A Doom3? Tma, chodby, démon, bum. Tma, chodby, lítací hlava, bum. Tma... a ono to není ani zdaleka tak zábavné jako D1+2)
To by myslím zatím stačilo. Dá se dále hovořit o 'logických' mezihrách (v D3 je tuším jen jeden zajímavý přesun sudů, v HL2 jsou hrátky s gravitací mnohem častější), umělé inteligenci (tedy pomalu i Headcrab toho umí víc než banda tří Impů a Roboprase), leveldesignu (prvních 30 minut HL2 nabídne větší rozmanitost prostředí než 20 hodin hraní Dooma, který je až na výlet do Pekla nechutně monotónní) a další...

Takže mi prosím odpověz na jedinou věc: co má tedy (podle tebe) Doom 3 a nemá HL2? Zvědavostí jsem opravdu celý napnutý...

Widl_CZ
Widl_CZ
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 18:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 HL právě není JEN bezduchá střílečka.... to je sprominutím třeba DOOM (tam je to ale poplatné době) nebo Serious Sam...

Lord_Zed
Lord_Zed
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 18:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 No jo, co se dá dělat... i takové názory existují (byť je to docela smutné)

Mimochodem, Mafii jsem před časem dohrál počtvrté - ta hra má naprosto vynikající atmosféru a znamenitý příběh, a to, že 'stárne' grafika na to nemá nejmenší vliv...

Ale ok, v pohodě, pokud to je opravdu tvůj názor, tak jako bych nic neřekl...

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 19:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lord_Zed Určitě si nemyslím že můj názor je smutný je to prostě názor a smutné je spíš to že někteří si berou názory cizích až příliš k srdci a prožívají je tak vášnivě. Je to můj názor říkám jestli vás hra baví není co řešit ale za svým si ohledně hratelnosti hl2 stát budu protože u mě zkrátka hl2 na nejvyšší metu nemůže ani pomyslet a osobně mám radši střílečky typu fear (který mě michodem opravdu velice nadchnul takhle má vypadat atmosféra a příběh) jestli vy ne vaše rozhodnutí nikdo vám ho nebere.

storm2
storm2
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 nejde o nazor. jestli se ti hl2 nelibi tak ti to nikdo nebere, jde o to ze tvoje argumenty sou naprosto zcestny. nedostatek munice, archaicka grafika a ja nevim cos to este podival... to sou nesmysly a nelze je akceptovat ani jako cizi nazor, protoze sou proste chybny, stejne jako kdyby nekdo tvrdil ze cdcko se da prehrat na prste... proste to fakticky neni pravda.

storm2
storm2
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 19:31

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 nejde o nazor. jestli se ti hl2 nelibi tak ti to nikdo nebere, jde o to ze tvoje argumenty sou naprosto zcestny. nedostatek munice, archaicka grafika a ja nevim cos to este podival... to sou nesmysly a nelze je akceptovat ani jako cizi nazor, protoze sou proste chybny, stejne jako kdyby nekdo tvrdil ze cdcko se da prehrat na prste... proste to fakticky neni pravda.

sam89
sam89
Level 1 Level 1
17. 8. 2007 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 fear že má příběh?něco tam je,ale příběhem bych to nenazval.atmosféra to samé:Procházet pořád kancelářským komplexem mi moc atmosférické nepřipadalo.

sam89
sam89
Level 1 Level 1
17. 8. 2007 21:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 fear že má příběh?něco tam je,ale příběhem bych to nenazval.atmosféra to samé:Procházet pořád kancelářským komplexem mi moc atmosférické nepřipadalo.

Genesan
Genesan
Level 1 Level 1
9. 6. 2006 20:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

blueapple: ale když využiji tvého přirovnání, tak i desetipatrovej dort se ti po týdnu zkazí...stejně jako hra mě už po půl roce nebude bavit, když si ani nebudu pořádně pamatovat, čím jsem začínal a nebudu mít celiství zážitek...a pak, deseti patrovej dort má všechny patra většinou stejná, aby každý měl stejně dobrou porci a nikdo si nemohl stěžovat, že on měl tu bez čoolády :-)

krsa
krsa
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Autorovi toho článku bych zakázal hrát HL2, protože to co o něm napsal je rouhání a posadil bych před nějakou strategii, protože to je dle mého názorů to co ho bere.

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 15:59

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Upřímě řečeno nevím co je na half lifu 2 tak zajímavého všichni tvrdí že je to ta nejlepší střílečka přitom mě to připadá jako další bezduchá střílečka do počtu která ještě k tomu není vůbec zábavná ale spíše nudná. Myslím že sou tu spousty lepších stříleček jako fear, far cry nebo black na konzole a tak dál.

storm2
storm2
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 16:11

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 1. podle me je a navzdy zustane nejlepsi strilecka DOOM.
2. je to sice vec nazoru, ale lidi co si myslej ze hl2 je nudnej atd jak rikas ty je minimum.
3. ackoliv je to vec nazoru, tvrdim ze nemas pravdu. hl2 ma rozhodne co nabidnout, a krome zabavny akce, ktera nekoho nemusi bavit, je to predevsim skvela atmosfera, urcitej pocit beznadeje z celyho toho vesmirnyho dobejvani, vynikajici npc, atd. o cely rade dalsich stranek jako je fyzikalni model, napad s grafity gunem, vynikajici grafika a optimalizace, skvelej design levelu atd nemluve.

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 16:51

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@storm2 njn asi je to opravdu věc názoru ale naprosto souhlasím že takový doom je opravdu dobrý (z trojky jsem hrál demo a udělalo na mě dojem). Ale stále musím nad half lifem polemizovat jeho grafika je již dnes bohužel pravěk (nové hry na pc a na konzole nové generace vypadají o dost lépe), legrácky z gravity gunem jsou možná zábavné ovšem člověk se neubrání pocitu že už to tisíckrát viděl v jiných hrách a skutečně nevím proč by měla být atmosféra half lifu dobrá znám hry co mají atmosféru daleko lepší a při hraní hry je asi beznaděj to poslední co bych chtěl prožívat :-)

Lord_Zed
Lord_Zed
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 17:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 Brutální názor :)

Pokud ovšem nepřicházíš z budoucnosti, tak fakt nevím - grafika HL2 je špičková i v dnešní době (třeba postavy jsou stále nepřekonané) a označení 'pravěk' nemůže použít nikdo soudný ('pravěk' bych neřekl ani o grafice v Mafii či NOLF2). A co se týče legrácek s GGun - opět to vypadá, že přicházíš z daleké budoucnosti, neboť u nás v roce 2005 to bylo poprvé, co něco takového hra umožňovala (tedy ani jednou před tím nic takového nebylo, natož tisíckrát). No a atmosféru snad nemá cenu rozebírat...

Ostatně co na tebe tedu udělalo za dojem v Doomu 3? Je to nudná a bohužel docela hloupá a repetetivní akce, která má hratelnost zamrzlou v 90. letech, což už je ovšem dnes poněkud pasé (minimální příběh, minimální interakce...). D3 je imho docela solidní 'simulátor tmy' :-)

storm2
storm2
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 1. ja mluvil o DOOMovi z roku 1993, nikoli o trojce. jestli je neco doomovka ktera zklamala, nema poradne co nabidnout a ackoliv je dobra, neprinasi vubec nic novyho, tak je to prave Doom 3.
2. legracky s gravity gunem si opravdu v zadnejch tisicech hrach predtim nevidel. ano, posouvani beden bylo uz ve starym Unrealu a spouste dalsich her, ale rekni mi jedinej titul, kde je fyzikalni model dovednej k takovy dokonalosti jako v hl2.
3. opakuju to co sem psal nahore: jestli soudis kvalitu hry podle grafiky, tak ti neni pomoci a nema cenu s tebou dal ztracet cas. asi ses moc mladej na to abys pochopil co je dobry, malo sis prozil a ses zhejckanej dnesni konzumni dobou, ktera bohuzel zasahla i herni prumysl

storm2
storm2
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 17:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Mc1305 1. ja mluvil o DOOMovi z roku 1993, nikoli o trojce. jestli je neco doomovka ktera zklamala, nema poradne co nabidnout a ackoliv je dobra, neprinasi vubec nic novyho, tak je to prave Doom 3.
2. legracky s gravity gunem si opravdu v zadnejch tisicech hrach predtim nevidel. ano, posouvani beden bylo uz ve starym Unrealu a spouste dalsich her, ale rekni mi jedinej titul, kde je fyzikalni model dovednej k takovy dokonalosti jako v hl2.
3. opakuju to co sem psal nahore: jestli soudis kvalitu hry podle grafiky, tak ti neni pomoci a nema cenu s tebou dal ztracet cas. asi ses moc mladej na to abys pochopil co je dobry, malo sis prozil a ses zhejckanej dnesni konzumni dobou, ktera bohuzel zasahla i herni prumysl

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
8. 6. 2006 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

pro storm2: no právě proto to říkám stačilo by jedno tlačítko na to aby hrdina uhnul to snad ještě není nic tak moc speciálního aby to autoři nemohli udělat :-)

Overwatch
Overwatch
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 14:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

taky bych si rad "rypnul do autora" -

i kdyz se hl2 delal pet nebo sest let, musi autor vzit v potaz, ze tentokrat se nepouzil koupeny engine, valve si udelali vlastni a naprosto excelentni engine, ktery jeste za nejakou dobu bude IN a kdyz nebude in, tak bude aspon "koukatelny".
a prace na TAKOVEM enginu zabere jiste hromadu casu...
navic valve jeste vyvijeli Steam, coz sice asi netrvalo tri roky, ale taky se to musi pocitat ze jim to nejakou dobu (a urcite vic nez tyden) zabralo...

dalsi vec... je/byla spousta her, ktere trvaly skoro stejne, stejne, nebo jeste dyl (vyvoj) a pritom to pak nebyly tak dobre hry jako hl2. treba daikatana. vyvoj trval dlouho a pak nic moc. duke nukem forever - bez komentare. na warcrafta 3 a obecne na hry od blizzardu se taky vzdycky ceka dlouho + desitky odkladu, ale pak to stoji za to (posledni priklad - Star Craft Ghost: odkladany dlouho a ted pozastaveny z duvodu predelavky hry na next gen).

navic spousta her, ktere se dlouho odkladaji pak nevyjdou, nebo se pozastavi (SC:G, Prey, Warcraft Adventures.....), takze budme radi ze hl2 vysel a ze vysel tak jak vysel...

dalsi vec: ano, mozna je znamka 9.6 moc, ale ja bych rekl ze ani ne... u hl2 sem se bavil MNOHEM vic nez u duma 3 a navic mam jakozto majitel silver edice i krasne tricko, hl1s, css apod.

ja osobne, co se tyce jenom hry Half Life 2 bych nevahal se znamkou 9 z 10 (excelentni grafika, spickovy engine, vyborna hratelnost, filmovost, postavy, nadprumerny pribeh, nove originalni napady a zbran Gravity Gun spolecne se zatim nejpromakanejsi fyzikou z toho delaji jednu z nejlepsich strilecek vubec).
kdyz to srovnate s doomem 3, ktery vysel ve stejne dobe a byl tehdy takovym nejprimejsim konkurentem hl2, tak CO prinesl on? fyzika? pche. grafika? dost dobra, ale omezena jen na interiery. level design? prakticky JEN tmave interiery. nejake novinky nebo nedej boze originalni veci? vubec. soul cube nebo jak se to jmenovalo me neprisla az tak super jako Gravity Gun, kterou id sproste zkopiroval do datadisku... ano, JE to vyborna hra, ale nesrovnatelna s hl2.

a jestli stal vyvoj 40 mega, trvalo to 5 let, gabe se 3 a pul roku ladoval v kanclu big macama a pochybny unik alfy... no a co? to je prece jedno co se delo ve studiich, zalezi na tom, co z tech studii vzeslo a to je bez diskuzi super hra.

i kdyby vsechny autorovi spekulace ohledne vyvoje byly pravdive, tak porad je to mnohem ferovejsi pristup k hracum a lepsi vytvareni hry nez nechvalne zname "when its done". pokud se totiz na foreverovi skutecne pracuje PORAD a neustale od prvniho ohlaseni az do ted, tak nas ceka naprosto dokonala hra... coz se ovsem stoprocentne nestane :))).

no nic, rozepsal bych se vic, ale musim utikat do prace, abych si vydelal na Episode One :)

Lord_Zed
Lord_Zed
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 15:01

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch Pravda, pravda... souhlasím (a jsem rád, že ještě někdo vytáhl do boje a neoxiduji tady sám) ;-)

Všechno už tady vlastně zaznělo, jen bych si rád také 'kopnul' do Doom3, pokud mohu... :)

Doom 3 přinesl vynikající grafiku, masivní použití bump-mappingu a dynamické stíny - a už jen díky tomu (a díky faktu, že se jednalo o pokračování legendy), tak sbíral přinejmenším devítková hodnocení...
HL2 přinesl také vynikající grafiku, navíc i výtečné exteriéry a zcela bezkonkurenční zpracování postav. Také se jednalo o pokračování klasiky a hra také sbírala devítky...

No jo, ale oproti Doomu3 měl HL2 naprosto nesrovnatelný příběh (i když byl spíše v náznacích, pořád lepší než 'wow, peklo útočí' jako z 90. let) a nesrovnatelnou atmosféru (Doom3 byl napínavý, ale záhy to upadlo do stereotypu - HL2 prostředí střídal a střídalo se i napětí / akce / strašidelnější pasáže). Navíc HL2 přinesl doposud nevídanou práci s fyzikou (D3 byl co se týče fyziky k smíchu a interakce se omezila na sudy a ovládací panely). Takže i když se dá HL2 leccos vyčíst a 10/10 dát jen s nadávkami, na 9/10 se už shodneme a i největší hnidopich by musel přiznat aspoň 8/10.
Ale Doom3 by měl tedy dostat nejvýše tak 'sedmičku' a u nějakého sadisty klidně i 5/10, protože opravdu nepřinesl vůbec nic nového (jako G-Gun u HL2) a naopak je v některých ohledech krokem zpátky oproti ostatním hrám (chabý příběh, minimální fyzika a interakce). Doom3 prakticky stojí a padá na bumpmappingu a dynamických stínech (a i tyto přednosti hra pohřbila v neprostupné temnotě) - to už mi je milejší Quake 4, kde je alespoň kooperace s jinými vojáky, o špetku více exteriérů a trochu více světla.

Oh, pardon, nechal jsem se unést... já jen nemohl odolat: když už tady máme "Polovičatý Half-Life 2", tak jsem prostě musel zmínit i "Pětinový Doom 3" ;-)

Overwatch
Overwatch
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 14:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch ale klidne vic takovychto clanku, je to zajimave pocteni toho "druheho nazoru" a pak sou zajimave diskuze. co takhle napsat clanek co podobnym zpusobem "znevazuje" world of warcraft nebo oblivion? to by byl flame panecku :)

storm2
storm2
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 14:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch myslim ze clanek o oblivionu uz by ted byl krapet out of date. vsichni kdo ho hrali vedi co ho znevazuje, a ze tech veci je dost, ale psat to dva mesice po jeho vydani uz by nebylo nijak zvlast pusobivy. chtel sem o tom sepsat uvahu na blog, ale lenost mi to nakonec prekazila a ted uz to psat nebudu.

prizda
prizda
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 14:27

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Overwatch jak rikam, HL2 byl neuveritelnym hernim zazitkem a stejne tak i Episode One, scena kdy pred znicenim Citadely da Alyx ruce na sklo, smutne se podiva a rekne "do your worse" a vytah jede dolu, tohle sem proste jeste nidky nezazil :)

nicmene mi v hlave vytrysklo nekolik pochybnosti, ktere me dodnes trapi a ktere jsem sepsal v tomhle clanku

ad silver edice, take jsem majitelem, ale tricko nemam, kde se stala chyba? :)

Lord_Zed
Lord_Zed
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 14:44

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prizda Ano, ano, ta scéna se sklem mě málem dostala - a to bez nadsázky, ta atmosféra v HL2 je vynikající - jako ve hrách typu Mafia a podobně... Už jen z toho důvodu si HL2 ten úspěch a hodnocení zasloužila.

(Aha, tričko... už se nám to tady rýsuje - zatrpklý autor který nedostal tričko se hodlá Half-Lifu pomstít zákeřným článkem!) :o)

Ale vážně, články podněcující diskusi jsou samozřejmě v pořádku. V tomto ohledu to splnilo účel...

storm2
storm2
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lord_Zed copak tricko, ja si koupil sberatelskou edici za vic nez 3 tisice a jeji obsah me opravdu, ale opravdu hodne zklamal a znechutil. a tim radoby "source halfem1" tomu nasadili kravatu. teda korunu. navic tu edici nedlouho pote zlevnili na 1500, coz me este vic dorazilo, a z toho duvodu si ani jeden datadisk nekoupim. paklize vyjdou celkem tri, tak si s valve budu kvit.

Lord_Zed
Lord_Zed
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 12:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No nevím, já bych to zase tak černě neviděl. Ona to je věc přístupu a autor se tady s HL2 vážně moc nemazlí. Takhle se dají zkritizovat úplně všechny i vynikající hry (Oblivion, FEAR, Mafie, Max Payne...), zejména když se zvolí vhodně ofenzivní taktika jako v tomto článku.

Ne, teď nechci slepě HL2 obhajovat; pouze bych rád zmínil, že to je podle mého názoru neskutečně neobjektivní článek. Je tam plno věcí, se kterými souhlasím (ten podivný únik alfy, odklady, ne příliš uspokojivý konec...), ale přesto se mi celkové vyznění nelíbí, už jen kvůli těm nepravdám či přímo lžím, které autor různě maskuje jako 'teď sice přeháním, ale...' a podobně.

Není pravda, že by měl HL2 "několikaleté zpoždění" (to má třeba Prey). Není pravda, že by Episode One vytvořil modder za pár měsíců; opravdu to není tak snadné. Není pravda, že to bude stát celkem 120 dolarů - pokud vím, plánují se tři epizody, nikoliv šest. A také rozhodně není pravda, že Episode One nepřináší "nic nového".

Ona se hra skutečně nedá splácat za půl roku - a to ani když je engine stejný. Opposing Force také vyšel rok po Half-Life 1 (a graficky byl de facto stejný). Blue Shift dokonce o dva roky později (a graficky přinesl navíc jen High Definition Pack, nebo jak se tomu říkalo).

Episode One nepřináší ovšem jen nový příběh a špetku grafiky (nezapomínejme na hudbu, zvuky a dabing). Přepracované pohyby a mimika postav také není věc, co by se naprogramovala za dvě odpoledne. A pak tady je samozřejmě HDR, což je technologie, jejíž implementace rozhodně není jednoduchá (vzpomeňme jak dlouho dělali jen kratičkou demonstraci Lost Coast).

Podtrženo sečteno, zkritizovat lze cokoliv (zejména za pomocí polovičatých argumentů), ale trocha objektivity by neměla chybět ani takovýchto spíše 'úvahových' článcích.

storm2
storm2
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 13:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lord_Zed budu reagovat jen na zminku o opposing force: narozdil od epizody one bylo prave v opposingu spousta novejch nepratel a zbrani.

prizda
prizda
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 13:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lord_Zed Clanek ma presne takovy ton, jak me dana situace vzala a chtel dat prostor hlavne diskusi. Za prispevek do ni dekuji. Jedna se o muj osobni nazor, mirne zaujaty, takove uz nazory byvaji, ktery jsem chtel konfrontovat se ctenari.

HL2 se opozdil zhruba o dva roky, to je podle mne spozdeni. Na Prey bych to nepouzival, preci jenom ta hra vstala z mrtvych. Mozna by se to dalo naroubovat na Duke Nukem Forever nebo Stalkera, ale tam uz se pouzivaji mnohem ostrejsi terminy.

Presne jak rika storm, opposing force byl uplne nekde jinde.

V episode one je dle meho soudu pribehu znacne poskrovnu, v podstate se stalo to, co vsichni cekali, ze se stane - zniceni citedeli. Samozrejme je tam stejne jako u puvodni hry spousta drobnych naznaku a napoved, ale v podstate tam nevidim zadny znatelnejsi posun. Je otazkou, jestli doba tvoreni lost coast levelu byla plne zapricinena jeho narocnosti.

Pravda, s temi sesti dily jsem se seknul, nevim jak je to mozne, ale je to tak, diky za upozorneni.

Lord_Zed
Lord_Zed
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 14:34

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@prizda No ano, DNF, tam už se o zpoždění prakticky mluvit nedá - na takový skluz nemá čeština de facto vhodné slovo :)

Ale jak jsem říkal, hra se opravdu nedá vytvořit za půl roku. Ten rok a půl (nebo jak dlouho to dělali) je imho tak akorát. A ono ani nevadí, kolik toho příběhu je, či jak je propracovaný (neboť samotná komplexnost příběhu dobu vývoje zas až tolik neovlivní - trvá stejně dlouho udělat dějovou animaci o úplné kravině, jako animaci o nějakém hlubokém filosofickém problému). Určitou dobu zkrátka trvá, než se ty levely nadesignují, než se namluví dabing (naštěstí u Gordona to bylo opět docela jednoduché) :), připraví skripty a podobně. Plus jak jsem psal: vylepšená mimika / pohyby a hlavně HDR, to opravdu nějaký čas zabere. Takže tu Epizodu Jedna lze klidně napadnout kvůli délce, kvůli tomu, že chce vytřískat více peněz než prostý datadisk a kvůli absenci třeba nových zbraní - ale dobu vývoje bych osobně nenapadal, a rozhodně nelze napsat, že tam není "nic nového" - jasně, opět se jedná zřejmě o nadsázku, ale spíše to působí jako nepravda.

A co se týče kvality příběhu (a tedy i posunu děje někam jinam): no ono to bylo logické, že to exploduje. Ostatně kdyby Ep1 začala někde jinde, zase by se dalo (a ještě oprávněněji) namítat, že to vůbec nenavazuje...

ad Opposing Force: Možná, ale osobně si troufám tvrdit, že implementace HDR je pracnější než několik nových modelů. Ostatně těch pár nepřátel a zbraní z Opposing Force by modder také udělal za měsíc, tak proč to trvalo rok? Tvorba her zkrátka je pracná, jenže zatímco máme tendence 'starší klasiky' bránit, tak vůči novým hrám nemáme zdaleka takové 'slitování' a neváháme je rozmetat na prach...

"HL2 byl strašně dlouho ve vývoji, samej hype... kam se to hrabe na HL1, to byla pravá klasika! Oblivion? To je samá grafika a co z toho - ta AI je stejně nablblá a nejsou tam ani banky! Starej dobrej Daggerfal a Arena, to byly panečku hry..." A další a další srovnávaní 'klasik' se svými následovníky... (teď mluvím obecně)

Inu, ono to je ostatně patrné i v tom příběhu - HL2 skončil divně a Ep1 s tím příběhem nijak významně nepohnula. Pravda. Ale tehdá hráči HL1 také vyčítali, že skončila divně a oba datadisky přinesly de facto ten samý příběh, pouze z jiné perspektivy. Ale dnes to jsou klasiky, tak na ně pohlížíme tím mírnějším okem...

Jak jsem již psal ve svém minulém příspěvku, nevadí mi kritika, ale vadí mi polopravdy. Ano, ten únik alfy byl podivný (a spíše to byla záminka na prodloužení vývoje). Ano, naslibovali plno věcí, které nesplnili (třeba že oheň bude 'stravovat' materiály, některé lokace/monstra z trailerů). Ano, epizodní typ herních pokračování je odpornost s cílem ždímat peníze. Ale zároveň je třeba se vyvarovat zobecnění typu "trvalo to dlouho", "není tam nic novýho" a tak dále. (a těch 120 dolarů to byla taky pecka, ale samozřejmě seknout se může každý) ;-)

Prostor pro diskusi se tady otevřel velice pěkně, jen doufám, že sem přijde diskutovat ještě i někdo další :)

storm2
storm2
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 14:50

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lord_Zed ze na DNF nema cestina vhodne slovo? a co treba: APRÍL!!!

Ykarne
Ykarne
Level 1 Level 1
9. 6. 2006 04:45

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

to storm2:
no, musim říct, že osobně proti Half life nic nemam, ale chápu lidii, který to nebaví. Tak třeba moje sestra, ta hraje hry typu The Sims, nebo adventury, a ta jakýkoliv střílení považuje za nesmyslné a fádní. Proto si myslim, že říkat, že něčí názor je zcestný, když říká, že ho Half nebaví a zdůvodnuje to svejma argumentama (i když někdy trošku zvláštníma - viz málo munice), není správné. Řeči o příběhu.... no znám hry s lepším příběhem. Akční hra s atmosférou je to určitě dobrá, ale to holt náký lidi nechytá. A taky nevidim důvod, proč by se Mc1305 nemoh bavit o grafice, když ji tu mnoho lidí předtim vychvalovalo a počítalo jako velký plus (u HF2). Tak si holt Mc1305 myslí, že má F.E.A.R grafiku lepší, no. Nevim estli má pravdu, navíc HF2 je o něco starší než FEAR, ale nevidim důvod, proč se u toho tak rozčilovat (viz VYSER SE UZ KONECNE NA GRAFIKU!!! )

storm2
storm2
Level 1 Level 1
9. 6. 2006 06:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ykarne jak uz sem nekolikrat zminil v predchozich prispevkach, respektuju to ze mc1305 hl2 nebavi, stejne jako nekoho zas nebavej sporty nebo strategie, ale nerespektuju to, ze o hre tvrdi ze je spatna. ja taky nerikam ze operace flashpoint, pro evolution soccer nebo treba the sims sou spatny hry. proste to neni zanr kterej by me zajimal a ty hry ze svyho hlediska povazuju za nudny, ale uvedomuju si ze sou to velice kvalitni tituly ktery maj miliony priznivcu, a kvuli tomu ze zrovna me nebavej o nich nebudu prohlasovat ze sou nekvalitni. stejne tak nikdy nebudu tvrdit, ze q3a je spatna hra, ackoliv me nijak zvlast nebere a mam daleko radsi ut.

dalsi vec sou ty argumenty. hlasku typu nedostatek munice musi povazovat za zcestnou kazdej s kapkou soudnosti a jak vidno z prubehu diskuse, docilili sme toho, ze mc1305 pochopil jak to s tou munici v hl2 a strileckach vseobecne je.
jeho zminky o grafice me drazdej protoze sou taktez zcestny, a opet to neni jen muj nazor. nic proti zminkam o grafice, je to bezesporu dulezitej prvek v kazdy hre, ale on tu grafiku stavi na prvni misto a omila ji furt dokola. navic je jedna vec tvrdit ze se mu grafika ci celkovej design hl2 osobne nelibi kvuli vkusu, a neco jinyho je rikat ze je nekvalitni, hnusna, zastarala a ja nevim jaky vyrazy to vsecko pouzil. to proste neni pravda. ve srovnani s fearem, kterej je o rok starsi, neni hl2 rozhodne co vycitat.

takze vysledek, at ta diskuse netrva vecne ponevadz uz se zaciname opakovat. pokud hl2 mc1305 neoslovil a nebavi ho z tech a tech duvodu, tak nic proti, ale at aspon pochopi, ze jedna vec je rict o hre ktera ziskala x oceneni a xxx milionu paranu ji povazuje za vynikajici, ze /je nekvalitni a spatna/, a neco jinyho je rict /ano, tvurci odvedli dobrou praci, ale me se ta hra nelibi/. konec.

Mc1305
Mc1305
Level 1 Level 1
9. 6. 2006 07:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@storm2 Ano samozřejmě že jsem to myslel tak že mě hra prostě neoslovila ne že je vyloženě špatná, také už mě donekonečna nebaví vám opakovat že když vás hra baví tak je to v pořádku mě oslovili zkrátka jiné hry nemusí snad hl2 propadnout každý člověk na světě. Ale musím se přiznat že jste mě trochu navnadili takže dám half lifu 2 ještě jednu šanci aby si mě získal :-) P.S. a mimochodem ještě kdybych jsem se zaměřoval jen na grafiku tak jsem nedohrál ani jedno gtačko :-)

storm2
storm2
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 08:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

mozna ze gabe za ty roky vyvoje vycerpal vetsinu financnich zdroju svyho studia za hamburgry (a mozna daval moc velky spropitny poslickum), proto to museli utnout a vydat tak jak to udelali, a datadisk mohli klidne uz mit v hlave jako dalsi mise puvodni hry, akorat to nemeli udelany, tak si to nechali jako datadisk. a protoze se gabe zacal zase nebezpecne prozravat bankovnim kontem plnym tucnejch dolarku z prodeje hl2, museli si vzit hypoteku (a jeji vyrizeni chvilku trva, proto ten prutah), zavrit gejba do klece aby zase vsecko nesezral a kdyz videli ze on se jenom oklepe a vsema rozvlnenejma spekama tu klec pomalu ale jiste drti, museli zmenit casovej plan a udelali tu epizodickou vec... ackoliv me to pred prectenim tohodle clanku nenapadlo (a to sme se o tom s Lukasem mnohokrate bavili u piva, ze?), musim rict ze bych episodu one videl radsi jako pokracovani puvodni hry a epizodu two, ve ktery zrejme budou nejaky inovace, jako prvni datadisk. a klidne bych si ten pulrok este pockal.

Lord_Zed
Lord_Zed
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 12:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@storm2 Ano, já bych třeba také raději viděl všechny tyto "Epizody" v jednom pořádném datadisku, ale bohužel. Dnešní tendence směřují k tomuto 'epizodickému' hraní a s tím nic nenaděláme...

Mimochodem ty narážky na Gabovu tloušťku bych si odpustil. Po ulicích běhají zástupy obézních lidí, kteří ale navíc třeba nic neumí. Gabe Newell umí dělat vynikající hry a jeho úspěch (a peníze) jsou naprosto zasloužené. Pro mě za mě, ať má třeba 300 kilogramů a ať si klidně platí šest lidí, kteří ho budou nosit na podstavci a krmit. Mě to je opravdu jedno - a všem by to myslím mělo být jedno. Nejde přeci o to, jestli se přežírá nebo jak vypadá - jde jen o to, jestli dělá dobré hry. Vše ostatní je jen jeho věc.

storm2
storm2
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 13:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Lord_Zed narazky na gabovu tloustku nebyly v zadnym pripade mineny vazne, coz by snad kazdymu melo dojit. kdybych se chtel do nekoho vazne navazet kvuli tloustce, tak by to byl nanejvejs paroubek, a to jen proto ze ho nemam rad a bricho s tim nema co delat.

Lord_Zed
Lord_Zed
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 14:04

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@storm2 Já vím, ale čtu to praktiocky úplně všude. Kde je zmínka o Gabovi, tak se pořád řeší, jak je vyžranej z hamburgrů... Navíc mě to tady v tom komentáři přišlo úplně mimo téma a musel jsem reagovat.
Jojo, s Paroubkem souhlasím víc ;-)

storm2
storm2
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 14:13

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@storm2 kdyz sem poprve videl jak gabe vypada, byl sem uprimne v soku (do ty doby sem znal podobu akorat dougha lombardiho), a jinak je mi to taky jedno jak vypada hlavne ze dela dobry hry.

prizda
prizda
Level 1 Level 1
7. 6. 2006 14:18

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@storm2 Kdyz vysel HL2, internetem kolovalo porovnani Gabe Newella pred a po vyvoji. Zmena to byle neuveritelna. Z vicemene pohublyho geeka se behem nekolika let stal baron Harkonnen.

Reklama
Reklama