Pohybové ovladače nejsou přelomové
Momentálně vládnoucí konzole stále často označujeme jako „next-gen“, i když by se dle zvyklostí měly ke konci tohoto roku pomalu klidit ze scény a uvolnit místo pro novou generaci. Ovšem díky pohybovému ovládání, je tento proces oddálen. Dle Sony a Microsoftu dokonce o jeden další generační cyklus (tedy zhruba pět let). To je sice možné, ale dle duchovního otce značky Resident Evil Shinji Mikamiho nebudou mít pohybové ovladače Move a Kinect velký dopad na videoherní průmysl a rozhodně nevytlačí klasické ovládače. Na ty si podle Mikamiho vyšlápne až ovládání očima.
„Jakmile bude možné zakoulet okem a počítač okamžitě rozpozná, co po něm chcete, nebude již žádných ovladačů třeba,“ tvrdí tvůrce akční novinky Vanquish (demo vyšlo včera) Mikami. Zároveň dodává, že se tak nestane dříve než za 10 let, kdy by také měla skončit éra pohybového i klasického ovládání.
Japonci byli vždy tak trochu podivíni, ale představa, že máme před okem jakési zařízení, jehož pomocí dokážeme pouhým pohybem duhovky ovládat herní konzole, je relativně lákavá. Na druhou stranu každého, kdo viděl horor Saw, napadne úplně jiné zařízení, které už tak lákavé není.