Podle vývojáře se Schedule 1 mohl snadno stát „druhým Stardew Valley“
Schedule 1 je jedním z největších překvapení letošního roku na Steamu, ale podle svého autora mohl dopadnout úplně jinak.
- Tvůrce Schedule 1 se kvůli obavám z odmítnutí Steamu připravoval na kompletní předělávku hry na farmářský simulátor
- Hra čelila problémům s cenzurou v několika zemích, zejména v Austrálii, která ji dočasně zakázala
- Navzdory komplikacím dosáhl Schedule 1 obřího úspěchu s 459 tisíci hráči v době svého největšího úspěchu
Cesta Schedule 1 na Steam nebyla úplně bez rizika. Tvůrce Tyler v rozhovoru pro GamesRadar přiznal, že měl připravený záložní plán pro případ, že by Steam odmítl hru kvůli jejímu drogovému zaměření. „Kdyby to neprošlo, prostě bych z toho udělal farmářskou hru,“ říká. Stačilo by podle něj odstranit veškeré odkazy na drogy a přetvořit mechaniky, a ze simulátoru výroby zakázaných látek by se stala „alternativa Stardew Valley“.
K odmítnutí nakonec nedošlo, i když hra narazila na potíže v některých zemích. Nejpřísnější byla tradičně Austrálie, která Schedule 1 dočasně zakázala. Titul tak doplnil seznam her, které musely projít dodatečným schvalováním, stejně jako DayZ, RimWorld nebo Disco Elysium. Ani to však hře nezastavilo raketový růst. Schedule 1 dosáhl na Steamu vrcholu 459 000 současně hrajících hráčů a i měsíce po vydání se drží vysoko s více jak 13 tisíci hráčů každý den.