Podívejte se na novinku od brněnského studia Ashborne Games. Hra vypráví příběh o československých legiích v Rusku
i Zdroj: Ashborne Games
Novinka Podívejte se na novinku od brněnského studia Ashborne Games. Hra vypráví příběh o československých legiích v Rusku

Podívejte se na novinku od brněnského studia Ashborne Games. Hra vypráví příběh o československých legiích v Rusku

Patrik Jelínek

Patrik Jelínek

12. 6. 2023 11:10

Na letošním ročníku PC Gaming Show byla vidět i česká stopa. Na podium skrze svou chystanou novinku vystoupilo brněnské Ashborne Games, aby zde představilo svou novou hru pro PC s datem vydání v letošním roce. Titul nese název Last Train Home a vypráví příběh o československých legionářích, kteří se po konci první světové války chtějí vrátit domů. Do cesty se jim však postaví ruská občanská válka a nehostinná Sibiř, přes kterou se pokusí dostat vlakem po Transsibiřské magistrále zpět do své rodné vlasti.

Reklama

  • Last Train Home je nová taktická hra pro PC od studia Ashborne Games
  • Titul kombinuje jízdu vlakem a taktickou akci po konci první světové války
  • Datum vydání bylo stanoveno někdy na letošní rok

Podle popisu, který už můžete načerpat jak ze Steamu, tak z mnoha preview našich českých kolegů, Last Train Home je strategická hra o přežití v reálném čase. Titul vypráví příběh o 30-40 hodinách založený na skutečných událostech 1. světové války, kde se hráč budou muset dobrat svého důvtipu, aby pomohli uvízlé skupině vojáků dostat se domů ukradeným obrněným vlakem. Cílem je tedy jízda RTS, kde se kombinuje boj a jízda vlakem v trochu nečekaném podání. S osvěžujícím nápadem a spojením více žánrů kombinuje hra intuitivní a přístupné boje, kde se pracuje i s budováním základny a správou posádky.

Jednotlivé části hry jsou v rámci bojového režimu i jízdy vlakem řešeny většinou řešeny jako real-time (v rámci plánování je tu také větší taktická mapa), ačkoli k dispozici je i zpomalení a pauza. Ačkoli však boje svádí k tomu, že hra je hlavně akční, není tomu tak. Určité poškození vlaku může být totiž bez včasné opravy trvalé, což platí i pro zdraví posádky – a tedy, pokud chcete se všemi dorazit do cíle v jednom kuse, musíte dávat pozor nejen na lokomotivu a její vagóny, ale také na vojáky a všechny zraněné ve vlaku.

Každý z omezeného počtu legionářů, kteří jsou pod vaším velením, bude tedy plnit dvě role: jednu přímo na bojišti, kde vezme zbraň do ruky a vyrazí proti nepřátelům; a druhou ve vlaku, kdy naopak pomůže svým spojencům a také s provozem vlaku. Autoři proto zmiňují, že činností bude spousta. Např. dojde na průběžné vylepšování vlaku, který budete dále rozšiřovat, nebo také to, že budete opravovat tuto mašinu poté, co se rozbije, či zajišťovat jídlo pro hladové a zraněné.

Ono krmit musíte i vlak, takže starání bude i jinde. Hráči budou muset vedle bojů např. zastavit celý vlak i kvůli zdrojům, a to i v těch situacích, kdy to není úplně bezpečné. Někdy se tak stane jednoduše to, že se to nevyplatí. S dobrou vírou, že si rychlou zastávkou pomůžete k jídlu, můžete totiž také vletět do nechtěného boje, stejně jako se může stát, že se vaši vojáci prodírají bahnem, zatímco je bičuje vítr a tvrdé sněhové vánice.

Co se týče vojáků, i tady je situace specifická. Asi by se totiž už slušelo říci, že v čele celého vlaku nemáte nikdy na starost celý regiment nebo pluk, ale maximálně deset vojáků. Nečekejte proto armády ani obrněné divize. Zde se hraje především na tichý postup a využití taktiky, kdy volíte to, zda nyní zrovna upřednostníte útok za cenu většího risku, nebo naopak zvolíte obezřetnost, s důrazem na průzkum a přepady ze zálohy. 

Podívejte se na novinku od brněnského studia Ashborne Games. Hra vypráví příběh o československých legiích v Rusku
i Zdroj: Ashborn Games

Úspěch v jednotlivých misích je také dán tím, jak specializujete své vojáky. Každému vojákovi lze totiž během hry nad rámec obecných pokynů přidělovat i pro něj zvláštní úkoly, která ho zavedou jinam, zatímco ostatní plní své přidělené mise. 

„Vojáci mají různé názory založené na svých individuálních zkušenostech, které se odrážejí v jejich přesvědčení," řekl generální ředitel Ashborne Games Petr Kolář. „Hráči jsou postaveni před obtížná rozhodnutí a musí čelit jejich důsledkům. Například volba možnosti, která je nepříznivá pro zastánce monarchie, může mít za následek pokles morálky. Na druhou stranu, stejná volba může získat respekt u věřících členů posádky."

Reklama
Reklama

Související články

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama