Podívejte se, jak vypadá remake druhého dílu série Myst. Legendární adventura přechází na plně renderovaný svět
Myst i jeho pokračování Riven: The Sequel to Myst se dodnes řadí mezi jedny z vyhlášenějších logických her minulého tisíciletí. Stejně jako u první hry, která si asi získala více kultovní status, bylo i zde diskutované Riven vytvořené studiem Cyan Worlds a vydané firmou Red Orb Entertainment coby divizí Broderbund. Hra byla distribuována na pěti kompaktních discích a roku 1997 byla vydána na PC, aby byla pak portována i na několik dalších platforem – včetně PS1, Sega Saturn, a dokonce i mobily. Od té doby došlo rovněž ale i na to, že původní tvůrci po předělání Mystu oznámili i remake Rivenu – a právě na ten se nyní můžete podívat.
- Studio Cyan Worlds ukazuje ve snímcích loni oznámený remake Riven: The Sequel to Myst
- Vývoj vede jeden z autorů původního Mystu coby jeden z veteránů herního průmyslu
Na letošním MysteriumConu poskytli vývojáři první pohled na alfa verzi celého remaku. Krátká ukázka snímků zazářila na samém konci Twitch prezentace (kolem 5. hodiny), kde bylo i odhaleno, že remake vede i původní spolurežisér hry Richard Vander Wende. Ten je všeobecně považován za hlavního tvůrce světa Rivenu a také člověka, který pracoval jako umělec ve společnostech Industrial Light & Magic a rovněž i Disney.
Co je pro remake ovšem ještě lepší, je však doba jeho zapojení. Cyan Worlds totiž předkládá, že Wende přiložil ruku k projektu už dávno, takže nové dílo zůstává věrné už od samotného začátku, a nikoli až v pozdější části.
Co se týče této stránky, studio také popsalo, že remake je už nyní hratelný od začátku do konce, ačkoli k jeho uvedení je prý stále celkem daleko. Společnost se i vzhledem k někdy opravdu strohému grafickému zpracování zatím nechce zavázat k žádnému datu, ačkoli žertuje, že určitě vyjde před 30. výročím hry Riven, které připadá na rok 2027.
Společnost také slíbila, že bude krom toho bude pracovat i na vylepšení původně frustrujících pasáží. V této části však také padlo, že rozhodně nechce dělat hru pro hlupáky, nebo snad zásadně překopávat. V tomto směru má vše zůstat věrné originálu – jen s pár vylepšeními ve více zaostávajících částech, které vyvolávali bezesné noci v 90. letech.
Podobně na tom bude i příběh, který má být tentokrát hlouběji prozkoumán společně se světem. Zhruba z prostřední části hry jsme tak např. v galerii snímků viděli, jak si vývojáři vypůjčili hádanku zahrnující obří kotel a lešení, přičemž vše zabalili do vizuálu, který připomíná remake Mystu z roku 2021.
Stejně jako u tohoto remaku (který se sice moc nepovedl po stránce hratelnosti, ale graficky rozhodně ostudu nedělal) i Riven drží své původní kouzlo poměrně dobře. Vše se tak i přes nový přechod k plně realtimovému vyobrazení jeví zatím nadějně, ačkoli až čas ukáže, zda se to tak dobře i hraje a zda hra odolá i zkoušce času.