Phil Spencer reaguje na spekulace o "PlayStation Game Passu", tvrdí že by šlo o správný krok
Šéf divize Xbox Phil Spencer se vyjádřil k údajným plánům společnosti PlayStation na vybudování vlastní varianty předplatného Game Pass. V rozhovoru pro IGN zdůraznil, že jde podle něj o správný krok ve snaze přinést hráčům co největší nabídku titulů a provoz podobné služby dokonce označil za “nevyhnutelný”.
- Hlava Xboxu komentuje spekulace o “Game Passu pro PlayStation”
- Prý by šlo o správný krok a v podstatě je to nevyhnutelnost
Připomínáme, že se spekulace objevily v poslední době a stále narůstají na síle. S informacemi o takzvaném projektu Spartacus přišel uznávaný novinář a insider Jason Schreier, z kamenného prodeje navíc brzy zmizí i předplacené karty služby PS Now, kterou by měla údajně nová služba plně nahradit.
Z obchodů mizí dárkové karty určené pro službu PS Now. Chystá se snad Sony na spuštění vyzyvatele Game Passu?
Herní průmysl často podléhá silným trendům, které ovlivňují celou řadu věcí, například popularitu konkrétních žánrů, specifických mechanismů nebo způsob distribuce her ke koncovým zákazníkům. V posledním případě nyní nastavuje kurz plavby Microsoft s předplatitelskou službou Xbox Games Pass. Chystá Sony něco podobného?
Sony má přinést vlastní verzi Game Passu, služba údajně kombinuje PS Now a PS Plus
Službě Xbox Game Pass sice zprvu věřil málokdo, Micorosft dokázal, že předplatitelská služba dává smysl a může dobře fungovat. Je tedy jasné, že pro konkurenci jde o velký trn v oku, na který musí nějak reagovat.
Žádné oficiální informace k těmto zmínkám sice neexistují, Phil Spencer ale evidentně existenci podobné služby u konkurenčního PlayStationu považuje za dobrý nápad. „Jak víte, řada těchto věcí je společně úzce provázána, od zpětné kompatibility jako formě budování po budování knihovny her které zároveň vydáváme na PC i konzolích nebo vědomí, že přijde Game Pass a chceme přinést Game Pass na všechny platformy - všechny tyhle rozhodnutí se svým způsobem vrství na sebe,“ vysvětlil mírně chaoticky v rozhovoru s Ryanem McCaffreym.
Upozornil na to, že nechce, aby jeho slova vyzněla tak, že Xbox dokázal dokonale nastolit trendy, zároveň si ale myslí, že jsou předplatná správným způsobem, jak hráčům dát maximální výběr toho, jak budou hry hrát, které budou hrát, jak budou budovat vlastní knihovnu titulů. Také si myslí, že by měli provozovatelé být maximálně transparentní v tom, jaké mají plány v souvislosti s počítači nebo mezigeneračním hraním.
Krok založit “vlastní Game Pass” pak podle něj není potvrzením, že se Xbox rozhodl správně, ale prostě a jednoduše nevyhnutelností. „Myslím si že správným přístupem je vytvářet skvělé hry, vydat je na PC, vydat je na konzolích, vydat je v Cloudu, zpřístupnit je v den vydání v předplatném. A předpokládám, že to udělají i naši konkurenti,“ dodává.
Zda PlayStation skutečně chystá vlastní herní předplatné se dozvíme snad už brzy.