Perfect Dark mělo vyplnit mezeru na trhu po MGS a Bondovi
Na veřejnost unikly interní dokumenty o vývoji zrušeného rebootu Perfect Dark. Hra měla být oživením špionážního žánru.
- Oživením špionážního žánru měl býr restart Perfect Dark.
- Návrat Jamese Bonda a Metal Gear Solid ale zřejmě přispěl ke zrušení vývoje.
- Ve hře bylo také zřejmě epizodické vydávání titulu od Microsoftu.
Zrušený restart Perfect Dark měl mít „eko sci-fi“ estetiku, adrenalinový systém a mohl být vydáván epizodicky. Vyplývá to z interní dokumentace bývalého vývojáře projektu z The Initiative, kterou zveřejnil uživatel mp1st a která odhaluje nové grafické prvky a detaily hratelnosti.
Reboot Perfect Dark měl obohatit špionážní žánr, a to kvůli absenci Metal Gear Solid a Jamese Bonda 007 během vývoje. Je ironií, že se obě série od té doby vrátily, podotýká server Eurogamer.
Právě to může také naznačovat, proč byl vývoj Perfect Dark nakonec zrušen. Možná se tento restart klasiky pro N64 od Rare nedokázal dostatečně odlišit, píše Eurogamer.
Kreativní vize restartu si kladla za cíl přetvořit a zároveň zachovat základní DNA originálu z N64, přičemž inspirací měl být i seriál Westworld od HBO.
Důležitým prvkem hry měl být takzvaný Adrenalinový systém. Mělo se jednat o jakýsi zdroj, který se v průběhu času regeneroval a poskytoval různé schopnosti, jako je léčení a zvyšování způsobovaného poškození, a také zpomalování doby potřebné k přesnému míření. Zabití více nepřátel v rychlém sledu tento efekt pak posilovalo.
Až do dubna letošního roku studio pracovalo na hratelném konceptu, který podle dokumentů patřil k „1. sérii“ hry, což by naznačovalo, že hra mohla být vydávána epizodicky.
Perfect Dark byl oficiálně odhalen (včetně ukázky gameplaye) na loňské Xbox Games Showcase, kde protagonistka Joanna Dark prozkoumávala futuristickou Káhiru. Později se objevily zprávy, že se jednalo o falešný gampelay, jeden z designérů hry nicméně reagoval, že ukázka pocházela z herního enginu, zároveň ale „obsahovala nějaké falešné věci“.