PathEngine SDk bude součástí Xbox 360 development kitu
Pathfinding, neboli to jak se dokáží počítačem ovládané postavy/jednotky vypořádat s překážkami a najít alternativní cestu, je stále poměrně velkým problémem. Společnost Microsoft se tomu rozhodla učinit přítrž a situaci změnit.
Případné změny si však podle všeho užijí pouze majitelé konzole Xbox 360, kteří už nebudou proklínat své podřízené ve hrách kvůli tomu, že se opět zasekli za zdí, nebo jiným objektem.Společnost Microsoft si totiž vybrala middleware PathEngine od stejnojmenné společnosti, který se stane součástí development kitu konzole Xbox 360. Vývojáři připravující tituly pro Xbox 360 tak budou moci do budoucna těžit z plné podpory tvůrců middleware PathEngine, díky níž jim snad odpadne spousta starostí nejenom s pathfindingem, ale i kolizemi objektů v dynamickém prostředí.Další informace o PathEngine SDK jsou k dispozici na homepage.Za zmínku ještě stojí, že PathEngine ve svých chystaných titulech používají společnosti IMC Games (MMORPG Granado Espada), Enium (titul Maypan), IronLore Entertainment (Titan Quest), Avalonsoft, Flying Lab Software (Pirates of the Burning Sea), NCsoft, Nexon, NtixSoft (Psi-Pi), Black Element (Alpha Prime), Joyon Entertainment a B-Alive (WildLife Park 2).