Zpět na článek

Diskuze: Otevřený dopis hovoří o vlivu 2K na vývoj her

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Filias
Filias
Level 1 Level 1
30. 10. 2016 18:26

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Chápu, že jsou vývojáři naštvaní když jim do toho nepříliš kompetentní vedení neustále kecá a všechno mění, ale oni řídí firmu co má prachy a je to na jejich triko.
A schopní herní vývojáři mají bezproblémové uplatnění ve fy kde to funguje alespoň trochu normálně.

Beranir
Beranir
Level 0 Level 0
30. 10. 2016 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

největším problém tohohle xcomu byl že po první misi vám vyměnili tenhle super cool outfit s kloboukem a vestičkou za humusáckej svetr a nešlo to změnit, největší zklamání té hry.

Masarkavtrenyrkach
Masarkavtrenyrkach
Level 1 Level 1
31. 10. 2016 11:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Originál dopisu jsem si pozorně přečetl. Bohužel vše, co je v něm popsáno, je běžným jevem v herní branži. Myslím si, že do určité míry se něco podobného objevuje i v jiných oblastech "entertainment" průmyslu, který je velmi dynamický a nepředvídatelný. Míří se v něm na hity (jen ty přinesou zbohatnutí) a při tom nikdy nikdo neví, co tím hitem bude. Dokonce se nedaří ani odhadnout potenciál, věří se jen v to, že když se určité kroky udělají správně, do produkce a propagace se nalije určité množství prostředků, tak se investice vrátí. Ale to je pořád málo. Je třeba vždy myslet na to, že vydavatel, jako držitel kapitálu, může stejné prostředky nalít do podílů v čínských montovnách, meděných dolech v Kongu, nebo krejčovských velkofabrikých v Laosu a peníze se mu vrátí rychleji a spolehlivěji. Výroba AAA hry málokdy trvá pod 4 roky. Výroba! To je nesrovnatelně déle i v porovnání s filmovým průmyslem, kde jsou sice náklady vyšší, ale existuje mnohem větší trh a větší počet prodejních příležitostí.

V dopise toho anonyma mi chyběla alespoň krátká úvaha nad tím, proč vedení 2k všechna ta jmenovaná studia zavřelo. Vyznělo to zjednodušeně tak, že jsou to prostě hloupí a zpupní kapitalisté, kteří nevědí co činí a studia zavírají prostě jen tak - ze zábavy nebo z nevědomosti.
Myslím si, že naopak za tím vždy stojí nějaký záměr -- plán, který nemusí být zrovna lidumilný nebo eticky správný, ale nějaké racionální jádro v něm vždy je. Takhle od monitoru vidím jako problém 2k Australia to, že nikdy nepracovali na nějaké své IP -- na značce, která by vznikla u nich, a která by se prosadila jako frančíza. Vždy pracovali na cizí sérii jako pomocná síla. A někdo takový je vždy postradatelný. Vždy bude na čelních místech pomyslného seznamu krácených výdajů.
Zrušení 2k Boston (Irrational Games) se může jevit více nepochopitelné, ale i na uvedeném výčtu her a jejich prodejnosti jde vypozorovat trvale klesající tendence. Při tom ale, troufám si tvrdit, náklady na vývoj trvale rostly. K tomu přišla ekonomická krize, celkový útlum prodejů s koncem předcházející generace konzolí a do toho přišla GTAV (skrze Rockstar také patřící Take2) s fenomenální prodejností skrz různé platformy. Nedivím se 2k, že vložili více důvěry do vývoje další hry ze série Mafia. A tu se oklikou dostávám k tomu, co jsem psal na začátku: Nikdo v branži nemá návod na úspěch. Jen se věří, že něco má větší nebo menší potenciál.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
30. 10. 2016 18:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@GlaDOS: vis co, kdyby Irrational games nepotrebovaly prachy, tak se nenechali koupit .. takze nadavat na 2K, ze znicilo Irration games je dost nefer .. ;) a ze si vydavatel hlida svoje penize? to je prekvapeni? to je snad jeho povinnost ne? (resp. jakou jinou povinnost ma, nez platit svym vyvojarum a zvazovat, co ma smysl a co nema smysl platit.)

jinak xcom sem dohral 2x, vcetne DLCcek (staly za prd), hra byla hodne dobra (ikdyz se maximalne odchylila od prvnich traileru).. osobne s tim nemam problem, mozna se nakonec provinilo 2k tim, ze udelalo horsi PR kampan, pripadne znacku vic nevytezilo ;)

salvator2.0@seznam.cz
salvator2.0@seznam.cz
Level 1 Level 1
30. 10. 2016 17:05

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No i pokud by byl dopis zcela pravdivý, což nemusí, tak se pořád jedná o pohled jednoho člověka. Je klidně možné, že hra byla naprostý odpad a 2K se snažilo zachránit co se dalo.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
30. 10. 2016 16:55

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

jako kazdej anonym, neresit ;) pokud se pod to nedokaze nikdo podepsat, tak asi vi proc..
kdyby se podepsal, da se na to reagovat, overit, zjistit si, takhle je to jen jeden pohled, bez moznosti s tim jakkoli nalozit a vyhodnotit to ..

GlaDOS
GlaDOS
Level 1 Level 1
30. 10. 2016 17:17

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Ano, ví, proč se pod to nemá podepsat. Myslíš, že velká studia nabírají zaměstnance, u kterých ví, že by si mohli pustit pusu na špacír a nedodržují NDA? Žádný vývojář si nechce udělat černý puntík, ale na druhou stranu by kupní síla (hráči) měla vědět, jak vydavatelé nakládají se zaměstnanci. Vzhledem k desítkám podobných (i ověřených) zpráv je takřka jisté, že je dopis pravdivý.

DeSmond
DeSmond
Level 1 Level 1
30. 10. 2016 17:16

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Je to dost smutne cteni. Vzdycky me nastve, kdyz velky vydavatel koupi mensi uspesna studia a dokaze je zruinovat (tady navic i navzodry financnim uspechum).

Sam si moc dobre pamatuju na ohlasovaci trailer na XCOM, ktery byl od toho, co jsme nakonec dostali vyrazne odlisny (a dost me tenkrat zaujal), takze me ty zasahy ze strany 2K neprekvapujou. Ostatne tohle kecani do vyvoje neni nikterak ojedinele. Bohuzel mi vetsinou prijde spis kontraproduktivni.

Nejvic me dostala v dopise cast, kde autor zminuje, jak CEO 2K v roce 2014 ohlasil, ze na budoucich Bioshock projektech budou pracovat 2K Marine, prestoze byli uz pul roku zruseni. Ale chapu, ze v tom vecnym ruseni a prejmenovavani studii musel uz mit taky peknej gulas :D

Khalashnikovf
Khalashnikovf
Level 1 Level 1
30. 10. 2016 17:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Velmi presna poznamka nakonec, "nesnazte se k tomu vyjdrovat, protoze se na to stejne zapomene"
Ach ta pravda

Reklama
Reklama