Otestujte své PC s demem Adam od Unity
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Otestujte své PC s demem Adam od Unity

Otestujte své PC s demem Adam od Unity

Jiří Bigas

Jiří Bigas

4
Reklama

Když jsme se naposledy věnovali enginu Unity, bylo to v souvislosti demem Adam, které demonstrovalo možnosti této technologie. Vývojáři se tehdy pochlubili moc pěkným videem, kterým dokazovali, že už se s nimi musí počítat a čím dál častěji bude Unity pošilhávat i po velkých hrách s prvotřídní grafikou.

Původní demo jsme mohli okusit jen prostřednictvím krátkého filmu, který vznikl přímo v enginu za pomoci beta verzí Unity 5.4 a byl renderován v reálném čase. Šlo o test, který měl dokázat, jakou grafiku lze z této technologie vymáčknout v roce 2016. Adama měl na starost přímo tým vývojářů z Unity a má jít o svého druhu benchmark a vzorový příklad pro další autory her.

Nyní můžete konečně vyzkoušet demo na ostro. Adam je ke stažení a spustit jej můžete přímo, abyste věděli, jak běží v praxi. Ukázku si můžete nechat přehrát jako film, zastavit ji a rozhlížet se okolo pohybem kamery po omezeném prostoru. Pohrát si můžete v reálném časem i se zdroji osvětlení.

Demo má velikost 3 GB a ke stažení je na tomto odkazu. Levým tlačítkem myši ovládáte přehrávání, pravým pak kameru. Speciální ikonkou v pravém dolním rohu aktivujete ovládání světel - uvnitř těch umělých a venku pozici slunce.

Původní demo běželo na počítači v rozlišení 1440p a využívalo grafickou kartu GeForce GTX980. Včera vydaná interaktivní ukázka, kterou dříve firma prezentovala na akcí GDC 2016 a Unite Europe, má běžet v 30 FPS na GeForce GTX 980 a procesoru Intel Core i7. Je kompatibilní s DirectX 11 a obsahuje dvě nastavení kvality grafiky - Fantastic a Good. Prvně jmenované je určené pro výkonné herní počítače a představuje jakýsi etalon toho, co lze s Unity dosáhnout.

Na nastavení Good by si měly s demem poradit i méně výkonné počítače a herní notebooky. S ohledem na to, že má výsledek vypadat jako film, neobsahuje demo žádné lowres nastavení s nízkými detaily, protože by to popíralo jeho smysl. Mějte tak na paměti, vzkazují autoři, že na starším hardwaru a neherních laptopech může demo běžet velmi pomalu. K dispozici jsou i assety z toho projektu, například postavy a prostředí, s nimiž mohou uživatelé experimentovat a zkusit je využít ve svých projektech.

Jak už jsme psali dříve, cross-platform technologie se vyvíjí 11 let, první verze byla k dispozici v červnu 2005 a dnes už celkem statečně konkuruje technologiím jako Unreal Engine, CryEngine, id Tech nebo Frostbite. Vytvořit v ní podobně oslnivé hry ale není údajně zdaleka tak snadné. Přesto ji využívá čím díl víc větších mainstreamových her jako Superhot, Seasons after Fall, Layers of Fear, Homeworld: Deserts of Kharak, Umbrella Corps nebo Firewatch. Z těch chystaných to bude Yooka-Laylee, Syberia III, Cuphead či System Shock Remastered.

Unity podporuje obrovské množství platforem, včetně mobilních, VR technologií, Hololens, televizních OS nebo nejnověji Nintenda Switch. Ostatně k Nintendu nemá nijak daleko už nyní. Unity pohání třeba hit Pokémon Go a poběží na něm i Super Mario Run.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama