Osm minut záběrů ze zrušeného Silent Hillu
Uplynuly již dva roky od chvíle, co na kolínském Gamescomu došlo k představení nenápadné demoverze s tajuplným názvem P.T. Následné odhalení, že se jedná o teaser pro chystaný projekt Silent Hills, potěšilo snad všechny milovníky japonského hororu. Zrušení titulu, na němž spolupracoval Hideo Kodžima s režisérem Guillermem Del Torem, jsme všichni oplakali. Není to však jediná hra, která se chtěla honosit jménem Silent Hill a nakonec nespatřila světlo světa.
Server PtoPOnline se zabývá uchováváním prototypů her, které by jinak upadly v zapomnění. Do jeho portfolia patří například zrušená verze Diabla pro Gameboy nebo Star Wars Battlefront III od Free Radical Design. Tentokrát se mu do hledáčku dostal projekt ze série Silent Hill, který exkluzivně pro PlayStation 3 chystalo kolem roku 2006 studio Climax Los Angeles. V osmi minutách se můžete podívat na původní návrh, který byl prezentován vedení vydavatelství.
Projekt s pracovním názvem Silent Hill PS3 nebyl prvním setkáním studia Climax se slavnou značkou japonských hororů. Firma se podílela na Silent Hill: Origins ve verzi pro handheld Sony PSP. Video, které naleznete pod článkem, obsahuje assety právě z tohoto titulu, možná tedy v roli ovládané postavy poznáte truckera Travise Gradyho, muže s temnou minulostí, který si v mlhou zahaleném městě užil svůj díl trápení. Prototyp běží na rané verzi Unreal Engine 3 a na rok 2006 nevypadá vůbec špatně.
Silent Hill PS3 se měl odehrávat v Arizoně, v městečku Coyotte Flat, jehož záchrana je rovněž hráčovým hlavním úkolem. Alessiny temné síly přerůstají hranice Silent Hillu a po celém jihozápadě Spojených Států se začínají objevovat manifestace prokletého města. Kultu, který Silent Hill ovládá, se nepodařilo skrz Alessu přivést na svět Samaela. Odštěpená frakce zamířila do Arizony, kde poblíž městečka Coyotte Flats nalezla opuštěnou vojenskou základnu, ze které si vybudovala sídlo.
To místnímu ovzduší rozhodně nepomohlo a děsivé vzpomínky na Silent Hill zde našly nový domov. Tu a tam se objevují budovy z různých historických období a ne vždy mají tu správnou velikost. Jeví se tak, jak je vnímaly vyděšené oči malého děvčátka. Části města se někdy objeví zčista jasna, autoři ovšem v prezentaci tvrdí, že se mohou i materializovat, jako by je na zem sneslo obrácené tornádo, nebo zkrátka vyrostou z hlubin země, což ostatně uvidíte i ve videu.
Herní svět měl být otevřený a prostý jakýchkoli nahrávacích časů. Důležitým elementem hratelnosti je ve vyprahlé Arizoně překvapivě voda. Ta měla být použitelná k očištění lokací od zlé moci. Možná to souvisí i s tím, že hlavní postavou příběhu měl tentokrát být kněz. Otec Hector Santos se z texaského El Pasa vydává do Arizony pátrat po své zmizelé neteři Anně. Annina matka nedávno přišla o manžela a útěchu našla v nebezpečné sektě ze Silent Hillu. Brzy pojala přesvědčení, že její dcera je novým vtělením Alessy. A to by pro Anninu pokožku mohlo mít dost neblahé následky.
Hra měla obsahovat tradiční elementy, na které jsme v sérii zvyklí. Svůj comeback měly zažít nejen typické démonické sestřičky, ale i další monstra v čele s legendárním Pyramid Headem. Otravovat vás měly i hejna rozličných otravných hmyzích nepřátel. Povolání hlavního hrdiny mu mělo propůjčovat schopnost vykonávat nejrůznější očistné rituály. Ačkoli o tomto mechanismu nevíme nic bližšího, pravděpodobně by byl podobný používání svíček ze Silent Hill 4: The Room. Kamera měla připomínat Resident Evil 4 a dočkat jsme se měli dokonce i využívání vozidla. V určitých úsecích hry byl otci Santosovi dostupný jeho rezavý pickup. Těžko říci, zda by byl plně ovladatelný v rámci otevřeného světa, komentáře se dočkal jen fakt, že pokud se vám do cesty připletli nepřátelé, bylo nutné se z vozidla nahnout a odstranit je z nárazníků.
V průběhu roku 2006 začínalo být zřejmé, že se hra nedočká schválení. Během srpna tedy autoři celý projekt přepracovali a přidali mu podtitul Broken Covenant. Kromě několika drobných změn ve scénáři je nejzajímavější informace, že se hra měla proměnit v multiplatformní titul a v plánu bylo epizodické vydávání po zhruba hodinových částech. Nakonec však nedostala zelenou ani v této podobě a navždy tak zůstane jen ve fázi prototypu.