Oficiálně: Dead Rising nevykrádá Úsvit mrtvých
Začátkem tohoto roku byla společnost Capcom obžalována z toho, že jejich hra, Dead Rising, participuje na námětu filmu Úsvit mrtvých režiséra George Romera. Jeho právníci našli na obou stranách, hře i filmu, příliš nežádoucích podob – stejné prostředí nákupního centra a obchodů, stejné zbraně, jako propanbutanové lahve, nebo motorové pily a v neposlední řadě také kostkované košile zombií. Nemusíte být vystudování právníci, abyste věděli, že tady něco nehraje, soudce Richard Seeborg to však vidí jinak. Společnost Capcom se podle jeho slov i přes nezvratné důkazy hovořící proti, neprovinila. Podstatnou roli totiž hraje atmosféra filmu i hry, která je rozdílná.
Zatímco film je sám o sobě temný, místy hororový a občas také humorný, hra je pojatá akčně a v příběhu spíše záhadně. Hlavní hrdina se totiž vedle nutnosti přežít snaží ještě usilovně zjistit, proč město obklopili zombii. Soudce to shrnul následovně: „Krátce, Úsvit mrtvých se snaží o navození atmosféry a pocitu tísně, zatímco videohra se zaměřuje na akci a postup v příběhu.“