Odpor vůči DLC je na ústupu
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Odpor vůči DLC je na ústupu

Odpor vůči DLC je na ústupu

Vojta Dřevíkovský

Vojta Dřevíkovský

4
Reklama

Není tomu tak dávno, co jsme si ťukali na čelo při představě, že bychom zaplatili pět dolarů za nové oblečení či hrstku jiných zbraní. Nebo, že bychom si koupili balíček, který nám do hry přidá peníze či suroviny, tedy něco, co doposud zpřístupňovaly cheaty zdarma.

Na příkladu Collectibles Pack (0,99€) a Resource Pack (1,99€) pro Assassin's Creed IV: Black Flag ukázal vice prezident digitální distribuce Ubisoftu Chris Early, že si hráči na DLC zvykli a že se vývojáři naučili, za co jsou hráči ochotní zaplatit.

„Myslím, že jsou dnes modely, které hráči přijímají. DLC je přijímáno, season pass je přijímán. Co je zajímavé, je když začnete přemýšlet o season passu jako o service passu. Vím, že my pro držitelé season passu uspořádáváme různé eventy, takže se jedná o něco více než jen dodatečný stahovatelný obsah." řekl Early v rozohovoru pro Gamesindustry.

Na příkladu zlatých nábojů ve World of Tanks Early ukázal, jak lze navrhnout způsob výdělku prý bez naštvání hráčů. Zlaté náboje způsobují větší poškození a mohou být získány buď pečlivým hraním hry nebo zakoupením v in-game obchodu. Hra tak svým hráčům, dle Earlyho, nabízí možnost zaplatit penězi, či časem, podle toho, kterého zdroje má hráč víc.

Přitom právě takové prvky, které znatelně zvýhodňují platící hráče bývají na hrách nejvíce kritizované. V případě Collectibles a Resource Packu pro AC IV však Early žádnou větší kritiku nezaregistroval: „Nikdo se tomu nebránil. Možná někdě 12 lidí něco řeklo, ale obecně to nebyl žádný problém."

Early zdůraznil, že dodatečný způsob zpeněžení hry nyní funguje kvůli tomu, že tvůrci přišli na způsob, jak nabídnout lákavý obsah, který hru obohatí, bez toho, aby se hráči cítili v nevýhodě, pokud si balíček nekoupí.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama