Očekávání od Baldur’s Gate 3 jsou veliká. Hra musí vydělat víc, než se původně plánovalo
i Zdroj: Larian Studios
Baldur's Gate 3 Novinka Očekávání od Baldur’s Gate 3 jsou veliká. Hra musí vydělat víc, než se původně plánovalo

Očekávání od Baldur’s Gate 3 jsou veliká. Hra musí vydělat víc, než se původně plánovalo

Lumír Havlíček

Lumír Havlíček

3. 8. 2023 17:00

Aby se vývoj očekávané novinky Baldur’s Gate 3 vyplatil, bude muset studio Larian prodat mnohem více kopií, než původně plánovalo. Swen Vincke se rozpovídal o vývoji hry.

Reklama

  • Swen Vincke a Larian
  • Netradiční vývoj
  • Předčasné vydání

Swen Vincke a Larian

Pro fanoušky bylo určitě milé překvapení, že Baldur’s Gate dostaneme o celé čtyři týdny dříve. Nemálo příznivců ale neskrývalo také obavy, protože Larian není zrovna známý tím, že by své novorozence přivedl na světlo světa předčasně. Swen Vincke, šéf společnosti, zprávu nedávno doplnil dalšími informacemi. Kromě důvodu, proč se tak rozhodli, také odkryl něco málo ze zákulisí vývoje. Rozepsal se o tom herní novinář Jason Schreier pro Bloomberg.

Samotný Swen Vincke je tak trochu raritou ve svém oboru. Netají se tím, že je zarytým hráčem Dungeons & Dragons, pravidelně pořádá firemní livestreamy, kde s kolegy nejednou předvedl doslova komické představení. „Dělám svou práci s velkým potěšením.“ Říká Vincke. Jedním dechem dodává, že vzrůstající očekávání okolo vydání Baldur’s Gate 3 mu na klidném spánku nepřidává. „Dělá mi to trochu starosti. Jsem raději za outsidera než za celebritu.“

Prvním výrazným hitem pro Larian byla hra Divinity: Original Sin, která vyšla v roce 2014. Do té doby bylo studio spíše prodělečné a Vincke otevřeně přiznal, že se nejednou bál, jestli vůbec bude na výplaty. Naštěstí se Divinity: Original Sin prodalo více jak půl milionu kopií a následovalo tak ještě úspěšnější pokračování. Dvojky se prý prodalo za první dva měsíce přes milion kousků, což Larian konečně katapultovalo na první pozice mezi žraloky RPG žánru.

Kladné ohlasy, které Divinity série získala a vlastně doteď získává, udělaly velký dojem na společnost Wizards of the Coast. Ti stojí za dnes už legendární značkou Dungeons & Dragons a po krátkém jednání nabídli, aby Vincke oživil kultovní sérii Baldur’s Gate. Série totiž chřadla dvacet let, ale své zaryté příznivce stále má. Považuje se za jednu z ikon klasického D&D. Pro studio Larian to byla pocta. Ale také velká výzva. Navzdory Vinckeho nelibosti, což znovu odkazuje na jeho „outsiderovskou“ osobnost, se muselo studio rychle rozšířit. To vedlo k řadě problémů, nejen s komunikací. „Udělat jsme to museli.“ Hořce komentoval tyto problémy Vincke.

Netradiční vývoj

Od roku 2017 se počet zaměstnanců ve studiu Larian rozrostl ze 140 na úctyhodných 450. Aktuálně sídlí v šesti zemích, včetně Kanady a Malajsie. Je to tedy jedna z největších soukromých videoherních společností v oboru. To logicky vede k jedinému závěru – aby se celý vývoj BG3 vyplatil, musí prodat mnohem více kopií, než bylo v původních plánech.

Zatím všechno vypadá dobře. Hra přichází nejenom ve správnou dobu, kdy se zájem o hry na hrdiny zvyšuje, ale díky předběžnému přístupu, ve kterém byl BG3 dodnes, sbírá nejedno kladné hodnocení. Na Steamu se dokonce poslední týdny pohybuje na předních příčkách prodejnosti. Na mimořádně přínosný předběžný přístup se odkazuje i Piers Harding-Rolls, ředitel výzkumu ve společnosti Ampere Analysis, který si myslí, že BG3 bude jasným hitem.

Otevření předběžného přístupu je samostatnou kapitolou. Takové kroky u větších projektů nebývají zvykem. Nedokončenou verzi hry zprostředkoval Larian hráčům už v říjnu 2020. Odemčený byl první akt. Od té doby se ambice projektu ještě zvýšily, protože si na základě velmi kladných zkušeností hru koupilo více než 2,5 milionu fanoušků. Vývojářům to umožnilo nejen živou komunikaci s fanoušky, ale stali se tak finančně zcela nezávislí.

Vincke tedy šlápl na plyn a do nejnovějšího počinu začali nadšeně přidávat nové nebo vylepšené prvky. Dialogové scény mají být hutné, téměř filmové. Hra bude silně orientovaná na mnohovrstevné řešení situací, různorodé volby v příběhu, které povedou k tomu, že žádný hráč nikdy zcela neodkryje všechno v prvním průchodu. Při vývoji se Larian rozhodně nevyhýbal ani absurdním možnostem, o kterých mluvili samotní fanoušci. Naopak. Vincke dodal, že právě to bude BG3 odlišovat od konkurence a už teď zvyšuje další zájem na sociálních sítích. Jako příklad uvedl nedávno zveřejněné video, kde má jedna z hlavních postav sex s druidem, který se přeměnil v medvěda.

Během horlivého vývoje se ale společnost musela potýkat s dalšími nečekanými problémy. Vlivem pandemie byla zavřená některá klíčová studia a tím se dost zpomalil vývoj některých segmentů hry. Larian také musel po invazi na Ukrajinu v únoru 2022 uzavřít přední kancelář v Petrohradě a spěšně evakuovat všechny zaměstnance.

Předčasné vydání

V březnu tohoto roku se pak objevila další zásadní překážka. Microsoft oznámil, že jedno z nejočekávanějších gigantických RPG, Starfield, vyjde 6. září – tedy ve stejný týden, kam Larian plánoval své BG3. Vincke na to svolal schůzku zaměstnanců. Ti se nejdříve obávali, že po šesti letech vývoje, budou nuceni vydání odložit, ale Vincke jim vyrazil dech. Přišel s návrhem, že PC verzi hry vydají o čtyři týdny dříve, aby se vyhnuli Starfieldu a dalším velkým podzimním titulům. Byl to sice neobvyklý krok, ale nikdo nebyl proti.

Co bude po vydání BG3 zatím nevíme. Vincke pouze naznačil, že chce dále pracovat na více hrách, aby využil rozrůstajícího potenciálu firmy. Zároveň ale rozhodně nechce strávit dalších šest let vývojem jediného titulu.

Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama