Obsidian pracoval na Aliens: Crucible
i Zdroj: Hrej.cz
Novinka Obsidian pracoval na Aliens: Crucible

Obsidian pracoval na Aliens: Crucible

Filip Švácha

Filip Švácha

Reklama

Obsidian Entertainment se s námi podělil o informace k nikdy nevydané hře ze světa Vetřelce Aliens: Crucible. Na té pracovali při vývoji titulu Alpha Protocol pro Segu. „Byli jsme velmi smutní, že se Aliens: Crucible muselo zrušit a neviníme za to Segu. Kdybych měl hru velmi zjednodušeně popsat, šlo v podstatě o strašidelnější Mass Effect,“ říká k tomu legendární Chris Avellone.

„Chtěli jsme na tom pracovat, ale myslím si, že v tu dobu byla Sega, díky vztahu mezi manažery a vydavatelem, tak trochu unavená ze spolupráce s Obsidianem. Všichni, kdo na Aliens: Crucible pracovali, byli z projektu nadšeni. Prototyp se také povedl, a tak jsme si říkali, že tu máme opravdu skvělou hru. Jenže Sega pak řekla ne!’“ dodává Chris Avellone.

Mělo jít o akční RPG, ve kterém přiletíte na opuštěnou planetu, pochopitelně plnou vetřelců. Na ní pak hráči najdou vesmírnou loď, nebo nějaké stanice, co na planetě zůstaly po inženýrech. Planeta je ale nestabilní, takže vaše posádka je při přistání roztroušena někde po povrchu. Chris Avellone hru připodobňuje k filmu Prometheus, avšak v Aliens: Crucible bylo mnohem víc vetřelců a také šlo hlavně o přežití. Postavit základnu, sehnat suroviny, zachránit koho jde.

Autoři měli také v plánu navodit opravdu strašidelnou atmosféru, a to i při rozhovorech. Přáli si, aby se hráč nikdy necítil v bezpečí, takže vymysleli mechaniku, díky které vás vetřelci mohli vyrušit i při konverzaci. „Největší výzvou bylo, jak v hráčích udržet strach i v rozhovorech s ostatními postavami. Konverzaci dokážeme udělat stresující a znepokojující. Jenže jak udělat, aby na vás vetřelec mohl zaútočit kdykoliv? To se pak nemůžete schovat před nebezpečím tím, že rychle vlezete do rozhovoru, abyste měli čas vymyslet, co dál,“ doplňuje Chris Avellone.

Podle všeho byl projekt už v docela pokročilé fázi vývoje. Autoři měli hotové rozhovory, souboje a dokonce i hackování. Soubojový systém si vzal inspiraci z Mass Effectu, kdy jste s nepřáteli soupeřili v reálném čase společně se dvěma spolubojovníky, ovládanými umělou inteligencí. Ti byli schopni přijímat jednoduché rozkazy, jako krýt se, nebo útočit na daný cíl. Myslíme si, že podobná hratelnost by ve světě Vetřelce mohla dost dobře fungovat, škoda je, že už se zřejmě nikdy nedozvíme jak. Ze zvědavosti se můžete podívat na záběry z rané verze hry.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama