O vývojáře z Housemarque nejevila zájem pouze Sony
Finské studio Housemarque se za dobu uplynulého týdne stalo předmětem mnoha debat. Většina z nich se pochopitelně točila okolo připojení k Sony a skutečnosti, že vývojáři PS5 exkluzivního Returnalu již oficiálně patří do PlayStation Studios. Nicméně, aby pohledu do zákulisí nebylo málo, přispěchala vedoucí studia s informací, že Sony nebyla ve skutečnosti jediným zájemcem o provedení akvizice.
- CEO studia Housemarque se podělila, že zakoupení od Sony předcházela série dalších nabídek
- Za hlavní lokace zájmu označila Čínu, Švédsko a Spojené Státy.
Jak vyplývá z rozhovoru finského magazínu Yle a CEO Housemarque Ilari Kuittinen, o zakoupení studia měli mít vedle Sony zájem i další velcí hráči. Podle informací, které představitelka týmu nabídla, měl série nabídek přicházet primárně z trojice oblastí, a sice Číny, Švédska a Spojených států.
Ačkoli Kuittinen žádnou ze stran ve svém vyjádření přímo nejmenuje, lze na základě dosavadních akvizic tipovat odkud vítr vane.
Jedním z představitelů čínského sektoru, který přijde na mysl téměř bez zaváhání, je Tencent – technologický gigant, který jen za posledních pár měsíců dokázal své nenechavé prsty natáhnout i k takovým společnostem, jako je Bohemia Interactive nebo Yager.
Přesun do zbylých míst své silné hráče nicméně také nezapře. Microsoft i Embracer Group představují v obou případech společnosti, které v posledních letech významně nakupují, a to jednak velká, tříčková studia, jako byla například Bethesda, tak i menší, povětšinou nezávislé týmy.
Pro připomenutí některého z dalších nákupů většího měřítka nemusíme pátrat zase tak daleko. Švédská skupina Embracer totiž pouze za letošek skoupila celé studio Gearbox, přičemž jen pár měsíců před tím si do početné sbírky přidala i balík 11 studií, a to včetně autorů Shadow Warriora nebo Phoenix Pointu.