Zpět na článek

Diskuze: NVIDIA: VR potřebuje 7krát víc výkonu

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
7. 1. 2016 09:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Maj to blbě. http://www.gnometech.com/torque/images/blog-2013-03-25/2013-03-25-LightErrors.jpg

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
7. 1. 2016 09:37

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Oči taky přece nedělají stejný obraz.

Dr.One
Dr.One
Level 1 Level 1
6. 1. 2016 16:57

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Koňská hlava - dobrý, díky za rozesmání.

Jinak teď už je mi jasný, proč ty hry na VR na PSX vypadaly tak, jak vypadaly...

Martimos
Martimos
Level 1 Level 1
6. 1. 2016 14:24

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Nechápu proč všechny firmy tak nuceně tlačí VR.. Chápu, že potřebují prodávat další shit, ale na tuhle technologii je očividně prostě ještě moc brzo.. Třetina lidí na to mít nebude, druhá se z toho pobleje a ta poslední oslepne.. Taky nechci, díky :)

RuThaN
RuThaN
Level 4 Level 4
7. 1. 2016 03:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ach Zdenda a technika, vykon dnesnich grafickych karet rozhodne linearne nezavisi na tom jaky rozliseni renderujou, takze ano je potreba vic vykonu, ale ne 7x, ale treba 2-3x, koho zajima kolik je to presne, at se mrkne na porovnani vysledku her v 1080p,1440p a 4k.

Mitsurugi
Mitsurugi
Level 1 Level 1
6. 1. 2016 15:54

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Taky se divím, že zrovna Nvidie dá jako PC standard 1080p/30. Vždyť to je něco, co zvládne jejich nejslabší GTX karta (750Ti) :D

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
6. 1. 2016 15:00

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

takze dalsi duvod si koupit Sony VR a neresit zatim na PC? :) jeste to ani neni venku a uz se vi, ze to nikomu nepojede...

MyBullet
MyBullet
Level 1 Level 1
6. 1. 2016 14:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Martimos: Proč? Já se domnívám, že to vychází i z článku částečně. V minulosti se nejednou stalo, že prodeje hardwaru stagnovaly. VR je jako sen k tomu, aby lidé zas nakupovali jak diví aspoň během dalších dvou let.

Tataboj
Tataboj
Level 1 Level 1
6. 1. 2016 14:22

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Takže by ten modul k PSVR měl být sedmkrát výkonnější než PS4?

Minstriel@seznam.cz
Minstriel@seznam.cz
Level 1 Level 1
6. 1. 2016 14:02

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Taky se přidávám a souhlasím. Pokud to vyžaduje 7x vyšší nastavení, tak na high a ultra si to nezahraje nikdo gratulujeme :D.

Renee
Renee
Level 1 Level 1
6. 1. 2016 13:56

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Tvůj příspěvek je vtipný a současně kvalitní. Sám bych to lépe nenapsal. Hlasuji, toto je kvalitní názor. :)

Já to teda taky nechci.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
6. 1. 2016 13:47

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Ahoj my jsme NVIDIA a je nám tak nějak jedno, že jste si zrovna koupili pod stromeček dva Titány, ale kšeft se musí točit takže se připravte že příští vánoce si budete muset koupit novou grafickou kartu. ASI TAK 7X DRAŽŠÍ NEŽ TY SOUČASNÉ.

Takže to shrnu - Ten humbuk okolo VR byl snad celej proto, že to bude konečně dostupná technologie pro všechny. A teď když je to skoro na pultech tak nás začnou Palmerové Šťastlivci, Nvidie a jiní strašit, že pokud se vám v obejváku neválí urychlovač částic tak se na jejich produkty radši ani nekoukejte do výlohy ? Nekakaj si do vlastního hnízda ? Teď po letech odkladů, nám říkaj budete z toho blejt, můžete chytit infarkt, potřebujete stroj času abyste si na to v budoucnosti koupili PC ?

OK, PŘEMLUVILI JSTE MĚ, TAK JÁ TO TEDA NECHCI.

Nebo je to kvůli tomu, že VR je přímým konkurentem (zapomenutých) 3D televizí a Nvidia 3D vision ? Anebo proto že NVIDIA teď zjistila, že zapoměla nastoupit do nějakého vlaku ?

Lemrus
Lemrus
Level 1 Level 1
7. 1. 2016 10:36

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: Minecraft na Oculusu funguje. Dokonce to byla jedna z prvních populárních her, který na Oculusu fungují. A ze zkušenosti můžu říct, že to funguje výborně. Samozřejmě to není nějaký mega imersivní zážitek, ale je to rozhodně něco jiného, než to hrát na monitoru. To jestli je to lepší nebo horší záleží na preferencích. Ale asi jsme všichni viděli nějaký mega epický minecraft projekt ze kterého nám spadla brada. Ve VR to může být ještě intezivnější zážitek.

@KamiLZ: Ty obrázky od Nvidie jsou ilustrační. Ty displaye u VR mají simulovat to jak vidíme reálně. Taky v reálu nevidíš širokoúhlý obraz. Ono se to zdá, protože máme oči umístěné horizontálně od sebe, ale když se budeš koukat jedním okem, tak zjistíš, že poměr stran "obrazu" oka je stejný 1:1 (a jen tak pro zajimavost, ohnisková vzdálenst je asi 22mm). VR pak renderuje každé oko zvlášť (offsetnuté od středu -> tam kde je normální kamera, která se renderuje, když hraješ na monitoru).
Osobně jsem to nějak nezkoumal, ale řekl bych, že VR nebude mít užší obraz, ale vyšší -> viditelnost do šířky bude stejná jako na monitoru, ale uvidíš víc na výšku (stejně jako v reálu). Tohle je ale čistá spekulace. Ověřím to a dám vědět :)

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
7. 1. 2016 10:21

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Ty obrázky jsou asi jen ilustrační, samozřejmě to nemůže být takhle "zmáčknuté". Ale každé oko (u Oculu) rozhodně nemá 16:9 obraz, naopak - obraz pro každé oko je vyšší než širší, poměr stran je tedy úplně opačný.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
7. 1. 2016 09:06

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@KamiLZ: Pravý obraz je víc vpravo, levý víc vlevo, nepřekrývají se kompletně a dohromady spolu dávají 16:9.

@wlosokjan: Dobrej názor, o tý grafice ve VR. Taky jsem si říkal proč neudělat hru stylizovanou, nebo klidně i pixlovatější, ale to výrobci se nám snaží natlačit představu, nebo prostě panuje taková představa, že VR bude o "fotorealismu". Já bych třeba jako jednu z prvních her zajistil MineCraft.

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
6. 1. 2016 14:48

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Renee: @Minstriel: Díky.

@TomKQT: S tim rozlišením souhlasím pro mě osobně je dostačující 1280x720 (ale spokojim se i s 800x600, které ale dneska nemá smysl jelikož přepočítat HD textury do nižšího rozlišení je pro COMP stejně pracné jako samotné vyšší rozlišení) - což dává u VR ..... bla bla (thinking) - koukám že jsou to dva 4:3 obrazy takže jeden bude buď 1280x1024 nebo 1152x864, nebo třeba 720x576, takže kosínus gama + poloměr zeměkoule tjádadá u 720p (VR asi bude spíš 4:4 nebo 5:4 na jedno oko, takže to berte plus/mínus) 2560 x 2048 krásné rozlišení ve kterym já osobně hraju DEAD SPACE III, když si dám jeden starej analog monitor a překreju jeho okraj druhým LCD monitorem, pustim v okně a použiji LUPU abych to dostal na obě obrazovky (DUAL - MONITOR PRO CHUDÝ, můj vlastní vynález). Na 11 let starym DUAL CORE 2GB RAM, Geforce GT 650/2GB VRAM / 40 FPS jak fík. Vim Dead space je vyjímka, málokteré hra je softwarově tak dobře splácaná. kašl MGSV

P.S. Koukněte se na ty dva horní obrázky, jak si NVIDIA lže do vlastní kapsy nebo teda spíš nám. ONI, kteří nám tvrdí že cokoliv pod 60 FPS nemá cenu, , kupte si šest titánů, jinak jste nežili, tak najednou je STANDART PRO PC GAMING 30 FPS ! To se to pak počítá 7x lepší výkon.

P.S. Už jsem to dával jinam, ale teď se to hodí ->
Doporučené PC pro VR. http://kotaku.com/monstrous-30-000-rig-can-be-seven-pcs-at-once-1751238378

tttom258
tttom258
Level 1 Level 1
6. 1. 2016 14:14

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Já si to kupovat budu, až mi nějaký známý řekne že mu z toho neni blbě, že to využívá častěji než já kinect (První týden po koupi Xboxu) a až to bude stát pod 10.000 :D Spíš vyhlížím MS Hololens než VR :)

TomKQT
TomKQT
Level 1 Level 1
6. 1. 2016 13:58

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

No jediné co asi přestřelili je to rozlišení VR, resp. z čeho vycházeli? Oculus Rift se svými 2160x1200 je polovina pixelů oproti 3024x1680 v jejich výpočtu. Ale jinak prostě ten požadavek na násobně vyšší výkon je docela logický, protože rozlišení prostě vyšší je (2160x1200 u Oculu se mi zdá hodně málo, to nebude nic moc) a framerate bude taky potřeba co největší.

h4nsasjks
h4nsasjks
Level 1 Level 1
6. 1. 2016 18:19

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Taky těch 30fps není žádný standard... Vezmeme li že standard je 60... Tak jsme na 1/3 potřebného výkonu... Máme poloviční rozlišení a rázem jsme na 1/2 výkonu... Takže ne 7 x ale jen 2 x...

Lemrus
Lemrus
Level 1 Level 1
6. 1. 2016 16:08

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

Abych zase kontroval klasickému VR hejtu. Já se na to těším, koupím si to a upgraduju si kvůli tomu komp. A ikdyž je článek teoreticky správný, reálie jsou trochu jiné. Vývojáří počítají s tím, že hry na VR budou potřebovat trochu víc výkonu a proto je tomu přizpůsoben i finální produkt. Je naprosto jasné, že hy cílené na VR nebudou vypadat tak vymazleně jako normálně na monitoru. Ale i nenáročné hry mohou vypadat hezky. Z realistických (graficky) her se nabízí třeba právě Elite, který je pro VR jak ušitý a bez problémů ho rozjedete i na starších mašiných.

Navíc mě tady z komentářů přijde, jakoby všichni hráli jen AAA graficky über hry na plné detaily a všecko ostatní je pro ně odpad.

Doporučená grafická karta pro Oculus je 970 (případně AMD ekvivalent) a ze zkušenosti můžu říct, že to jede i na 960. Takže bez problémů věřím, že to na doporučené sestavě pojede dostatečně dobře. A jako vždycky všichni zapomínají na to, že i při použití VR si můžete měnit nastavení detailů ve hře.

A VR je konkurentem 3D televizí asi tak, jako je pračka konkurentem auta.

red-icius
red-icius
Level 23 Level 23
6. 1. 2016 15:41

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@Ocelotr2.0: a hlavne to cely vyresili za zakaznika ..
zadny srani se s tim, jestli koupit pamet nebo grafarnu, nebo procesor, ktery drivery sou stabilnejsi, ... nic, tady je krabice s helmou, zapnes to do konzole a jedes ..

Ocelotr NN
Ocelotr NN
Level 1 Level 1
6. 1. 2016 15:10

Komentáře tohoto uživatele máš zablokované.

@red-icius: Yep, zdá se mi že Sony to má asi nejlíp zmáklý. Nemlžej, jasně řekli co de a co ne, že potřebujou externí výpočetní jednotku a navíc jejich periferie jsou zkrátka luxusní. 14 let starej Dualshock2 přežil asi tak 15 PC joypadů.

Reklama
Reklama