NVIDIA: VR potřebuje 7krát víc výkonu
Pokud s napětím vyhlížíte, které ze zařízení pro virtuální realitu vyjede na trh jako první a hodláte si jej ihned koupit, pak byste se měli opravdu pečlivě zamyslet nad tím, zda jste dostatečně hardwarově vybaveni. Lidé z NVIDIA totiž na veletrhu CES 2016 upozornili, že zpracování virtuální reality bude přibližně sedmkrát náročnější nežli obyčejné hraní PC her.
Své propočty staví na velikosti rozlišení a porovnávají jej mezi jednotlivými způsoby hraní. Zatímco za standard lidé v NVIDIA považují 1080p a 30 snímků za vteřinu, VR zařízení mohou požadovat až rozlišení 1680p při 90 fps. Datový tok, který by měly grafické konzole zvládnout, tak mnohonásobně převyšuje to, co mají obyčejní hráči k dispozici a před nákupem by tudíž měli zvážit upgrade.
Na druhou stranu, a to i když souhlasíme s tím, že není radno brát tato upozornění na lehkou váhu, je nutné hledět na celou situaci s nadhledem. NVIDIA je firma, která prodává hardware a mírnou manipulací s čísly může hráče dovést k panice a překotnému kupování nejdražší řady grafických karet.
Například nejdiskutovanější zařízení Oculus Rift nabídne rozlišení 2160 x 1200 s potřebou výkonu přibližně o polovinu nižší, než uvádí NVIDIA a je tedy pravděpodobné, že i nadprůměrně vybavený počítač hraní zvládne.