Nový Quake nevyužívá engine Dooma
V souvislosti s QuakeConem jsme psali o novince Quake Champions v posledních dnech opakovaně. Podívali jsme se na první záběry ze hry, nechali si vysvětlit, proč hra vyjde jen na PC, a dozvěděli se i to, že vývojáři se dosud nerozhodli, zda půjde o free-to-play titul, anebo klasickou placenou hru. A i když se v souvislosti s novým dílem hodně mluvilo o technologii, překvapivě až dosud nepadlo ani slovo o enginu.
Hru totiž nebude pohánět stejná technologie jako nového Dooma, tedy engine id Tech 6, jak byste si mohli myslet. S touto informací přišel web finder.com.au. Ten udělal na conu v texaském Dallasu rozhovor s Time Willitsem, který vývoj Quake Champions vede. Willits v něm prozradil, že Quake Champions je z hlediska technologie částečně dílem id Software a částečně studia Saber Interactive, které se na vývoji podílí. Hra podle něj neběží na id Techu 6.
To je také důvodem, proč vývojáři zvažují podporu API Vulkan podobně jako v případě Dooma, ale zatím není samozřejmostí. Rozhodně o ni však mají autoři zájem a pochvalují si přínos technologie u Dooma. Koneckonců chtějí udělat zatraceně svižnou hru, což je i jeden z problémů zatím odmítané konverze pro konzole, která by musela na tuto ambici alespoň částečně rezignovat.
Co to ale může znamenat v praxi, pokud jde o engine? Bude novinka využívat jen část enginu id Tech, nebo bude vycházet ze starší páté generace, která poháněla hry jako Rage, Wolfenstein či The Evil Within? Případně je možné, že páteř hry bude tvořit vlastní engine od Saber Interactive? A bude stačit na Quake, na kterého mají hráči jen ti nejvyšší nároky?
Studio Saber Interactive se specializuje na akční hry a debutovalo FPS Will Rock z roku 2003. Na kontě mají ale i tituly jako TimeShift či Inversion a pomáhali s Halo: Combat Evolved Anniversary nebo Halo: The Master Chief Collection. Studio se přitom spoléhá na svůj vlastní engine Saber 3D.