novy-monkey-island-by-byl-hardcore
Novinka Nový Monkey Island by byl hardcore

Nový Monkey Island by byl hardcore

Ondřej Švára

Ondřej Švára

Reklama

Autor prvních dvou dílů série Monkey Island Ron Gilbert sice nepracuje na žádné moderní inkarnaci, ovšem to neznamená, že nemá přesnou představu o tom, jak by měla vypadat. Ve svém aktuálním zamyšlení dává jasně najevo, že nový Monkey Island by měl být hodně náročný a tím pádem i dost retro.

Kdyby Gilbert nový díl skutečně tvořil, netoužil by po nějakých HD efektech a ultra vysokém rozlišení, spíše by se zaměřil na lepší práci s detaily. Dále by hru vystavěl na hardcorové mechanice starých adventur s minimem situací, kdy hra vodí hráče za ručičku. Zároveň by Threepwoodovi dopřál bohatý inventář a nechal by ho utápět v dialogových chytácích a puzzlech.

Při vývoji by Gilbert také rád inovoval skriptovací jazyk SCUMM, který použilo Lucas Arts v některých svých tradičních hrách, především v Maniac Mansion. SCUMM ve své době představoval šikovný kompromis mezi programovacím jazykem a herním enginem, který umožňoval tvořit lokace, předměty i dialogy bez nutnosti zapisování do zdrojového kódu. SCUMM mimo jiné umožňoval i jednodušší portování her na jiné platformy. LucasArts se SCUMMu definitivně vzdalo v roce 1998 při tvorbě hry Grim Fandango, která již byla tvořena plnohodnotným enginem GrimE. I tímto by byl Gilbert vlastně dost retro. Na SCUMMU se mu líbí především rychlost, s jakou mohl své nápady a vtípky zabudovat do herní kostry.

Gilbert by při eventuální tvorbě nového Monkey Islandu nejraději pracoval v úzkém, asi desetičlenném, kruhu vývojářů a chtěl by určitě vyrobit krabicovou hru. Inu, jsou to opravdu smělé představy vzhledem k dnešnímu byznysu. Uplatnil by je například v kampani na Kickstarteru? Nechme se překvapit. Sbírání peněz od fanoušků Gilbert nezavrhuje.


Reklama
Reklama

Komentáře

Nejsi přihlášený(á)

Pro psaní a hodnocení komentářů se prosím přihlas ke svému účtu nebo si jej vytvoř.

Rychlé přihlášení přes:

Google Seznam
Reklama
Reklama